WinFast A280 LE TDH MyVIVO overclock

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• xeroamd
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-04 13:37
ik heb al een tijdje mijn WinFast A280 LE TDH MyVIVO (GF TI 4200 met 128mb geheugen en AGP8X) hier haal ik stabiele clocks van 500/300mhz mee en een score van rond de 10000 in 3dmark maar wat is nou de optimale overclock om de zo hoog mogelijke 3dmrk score te halen?

bvd xero

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:56

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

dat krijg je niet zelf verzonnen!? spelen met de clocks en benchen, degene met hoogste score, is de beste OC!? 8)7

Als ik me p4 oc-de dan trok ie goed door tot 149FBS (p4 2,533 533FBS) en elke stap gaf meer 3dmark03 ( gaat me om gaming, waarvoor dit een goeie indicator is)

Na verder in FBS te gaan, startte het wel op enzo, maar me 3dmarks namen af, mijn optimale fbs was 148 (hierbij dus de meeste 3dmarks) Je kunt dan wel andere dingen gaan doen om toch hoger te komen in zowel 3dmark als in FBS, maar met simpel OCing at Default hardware is dit een simpele test

(of doe ik het verkeerd... correct me if I am wrong)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• xeroamd
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-04 13:37
het gaat om de video kaart niet om de proc......en bij een videokaart hebben de beide met elkaar te maken

[ Voor 38% gewijzigd door xeroamd op 22-07-2004 15:40 ]

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 15:18

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

De optimale overclock hangt niet alleen van de kaart af, maar ook van de rest van je systeem, inclusief voeding en airflow. Wij kunnen je dus niet echt aangeven wat de ideale overklok is. Wat wel van deze kaart bekend is, is dat hij minder goed overklokt dan de normale WinFast A280 LE TDH met 64MB aan geheugen omdat de 128MB en de MyVIVO versie zijn uitgerust met langzamer geheugen. Het enige dat je kunt doen, is zoals sain onez al aangeeft, proberen, proberen en proberen. Krijg je artifacts in 3DMark, dan is je klok te hoog, maar dat had je natuurlijk ook kunnen vinden als je in de FAQ had gekeken of even op Ti4200 had gezocht.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Overclocken is een kwestie van proberen, en is afhankelijk van je componenten. En voor elk component geld weer dat het ook geen oc-garanties kent. Anders zou elke P4 of elke XP of A64 dezelfde resultaten geven :)

Zie verder de tips van Ralph Smeets. Gewoon eigen initiatief tonen en dingen proberen :)

Dit topic is gesloten.