Toon posts:

nalu demo op een fx5900

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey all,

ik heb de :P Nalu demo :P maar ik krijg em niet aan het werkt enkel zwart beeld
is er een manier om deze demo te draaien op een fx5900?

of is deze demo enkel voorbehouden aan de nieuwe gf6800 reeks?

ook emulatie van de nv40 zie ik nog nergens (google etc etc)

iemand die met een gf5900 het wel draaiend heeft?

bvd

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:52

Upke dupke

Oompa Loompa

Waarscheinlijk heeft Nvidia een beveiliging in de demo ingebouwd dat de demo niet kan draaien op kaarten anders dan de Geforce 6 serie. Bovendien heb je SM 3.0 nodig wat nog geen enkele kaart heeft behalve de Geforce 6800. Iemand zou deze demo moeten modden, zodat hij wel werkt op de oudere kaarten, net zoals met Dawn. Maar sinds dat met geen andere demo's gebeurt is verwacht ik dat het met deze ook niet gaat gebeuren. (dusk, volcano)

Verwijderd

Topicstarter
getverdemme koop je een kaart voor 300+ pleuro's en ken je een maand later al een demo niet draaien..........way to go Nvidia ....next ATI :(

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:16
Ik vind dat eigenlijk best logisch, omdat die demo bestaat uit technologie die jou kaart niet ondersteunt. Hetzelfde geld voor de X800 demo's van ATi, die zullen vast en zeker ook niet draaien op mijn Radeon 9800 Pro. dit komt omdat die demo's bestaan uit technologie die mijn kaart niet ondersteunt..ik kan dus alleen demo's testen van mijn eigen kaart en de voorheen-gaande kaarten, hetzelfde geld voor jou.......dus eigenlijk had je dit al kunnen weten.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-08 19:14

HeepH

Dope Rapper

Gast stel je niet zo aan, zo gaat dit nou eenmaal, als je een mercedes komt en volgende week komt er een nieuwe type uit ga je ook niet klagen bij de dealer dat die harder rijd!

Als je zonodig die demo wil draaien dan kan het wel, althans het was ook mogelijk bij de vorige tech demo's, maar je moest wel veel dll'tjes en aparte drivers instaleren, en het was dus eigenlijk veel gekl**t voor nix.

http://specs.tweak.to/16495

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01

Shaidar

Van Nvidia naar ATI overstappen omwille van een dom demootje?? Teveel tijd ofzo?

En trouwens, op een 6800 zal het zonder DX9c en die toevoeging in de nv4_disp.inf ook niet met SM3 draaien hoor ...

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-08 12:57
uhm , hardcore demo
die x800 demo's doen het gewoon op je 9800 pro :9~

Verwijderd

Topicstarter
Gast stel je niet zo aan, zo gaat dit nou eenmaal, als je een mercedes komt en volgende week komt er een nieuwe type uit ga je ook niet klagen bij de dealer dat die harder rijd!

hmmm gast nou kan wel anders uitgedrukt worden :) maarja dat zeg ik dan

Van Nvidia naar ATI overstappen omwille van een dom demootje?? Teveel tijd ofzo?

nou nee, en ook niet geld teveul wat een opmerking als ik een top segment kaart koop had ik graag ff langer ALLES willen draaien nu is er al een ding wat niet draait
behoudens ati specifieke software......verders niks snap JE?

btw

het was een vraag of ik het met of zonder mod kon draaien verdere uitzaaiingen richting mijn motieven zijn totaal niet van toepassing.

ik maak dus ik op dat ik enkel ZEIK en dat het dus gewoonweg niet WERKT!!!!!!

en wat sommigen dom demootje vinden vindt ik misschien nou net leuk snap je?

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:16
Ik zou zeggen, stuur een Boze-Brief naar Nvidia© met daarin je verhaal, misschien gaan ze de Nalu demo dan wel speciaal voor jou GeForce FX-5900 Compatible maken ;)
uhm , Hardcore_Gamer
die x800 demo's doen het gewoon op je 9800 pro
Hmm, ik had hem gisteren gedownload maar kreeg hem niet werkenden, misschien als ik het strax doe wel....

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-08 21:56

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

en bovendien, die nalu demo's zijn alleen gemaakt voor de 6-serie!

draai dusk of dawn es ;)

btw, de demo's zijn legaal verkrijgbaar op
http://www.nzone.com/object/nzone_downloads_nvidia.html

[ Voor 38% gewijzigd door powerflux op 22-07-2004 16:38 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Je had kunnen lezen dat de nieuwe nvidia kaart uit kwam, je hebt dus de keuze gemaakt om de 5900 te kopen. Niks mis mee.

Alleen je verwacht dat je een demo kan draaien die voor de nieuwe top-kaart bedoelt is, die dus gebruik maakt van nieuwe hardware matige toepassingen.

Dat wil dus niet. Je zult er mee moeten leven.
De reden dat de ati demos wel op de oude werken is omdat ati alleen de preformance omhoog heeft gekrikt, maar kwa hardware matige toepassingen niet heeft veranderd. Het is aan jouw dan om te kiezen welke kaart je wilt.

• Shaidar

Shaidar

Je koopt een high end kaart, en wil dan een tijd later nog alle nieuwe dingen draaien?

Well, have we got news for you ... in PC land wordt elke 6 maanden alles van het high end schap verplaatst naar het mid-end schap!

[ Voor 5% gewijzigd door Shaidar op 22-07-2004 16:47 ]

• Shaidar

Shaidar

dubbelpost

[ Voor 96% gewijzigd door Shaidar op 22-07-2004 16:47 ]

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
om de ati demos op oudere kaarten te draaien heb je een wrapper nodig . Zoek maar eens op ruby wrapper ofzoow.

werkt prima op mijn 9500pro ;) 20 fps ofzoow met drops naar 10

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:49
Nouja wel lullig idd, maarja ik weet niet wat je gedaan hebt een maand geleden (veel reviews gelezen), toen werd er al aangeraden dat als je veel geld ging uitgeven je even moest wachten. 300 euro is niet superveel, ook zeker niet weinig, had je nou een 6800 voor kunnen krijgen (128mb).

Verwijderd

Topicstarter
@t shaidar

Well, have we got news for you ... in PC land wordt elke 6 maanden alles van het high end schap verplaatst naar het mid-end schap!

jaja zal wel maar tis toch een beetje shit in mijn ogen maar dat jij zo overdreven reageerd maakt mij minimaal pissig.

kijk naar de rest daar heb je tenminste iets aan (constructieve opmerkingen)

anyway het gaat dus hard dezer dagen en je zooi is na 1 mnd al troep.....

dan maaqr geen zeemeerminneke :'( :'(

EDIT

backwards compatible misschien een toverwoord ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 17:13 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wat je zou kunnen proberen. Bij ATi; als je de software installeert, staat er dat als je niet akkoord gaat met de EULA dat je de kaart terug kan brengen en dat je dan je geld terugkrijgt :9 nVidia zal ook wel iets dergelijks hebben.

Zeg je gewoon dat ie een maand in de kast lag ofzo, computer was stuk :+

En dan koop je - ergens anders - een 6800 8)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Glashelder schreef op 22 juli 2004 @ 17:22:
Wat je zou kunnen proberen. Bij ATi; als je de software installeert, staat er dat als je niet akkoord gaat met de EULA dat je de kaart terug kan brengen en dat je dan je geld terugkrijgt :9 nVidia zal ook wel iets dergelijks hebben.

Zeg je gewoon dat ie een maand in de kast lag ofzo, computer was stuk :+

En dan koop je - ergens anders - een 6800 8)
Betwijfel dat het werkt :) maarja niet geschoten is altijd mis
leg liever een paar euro's bij zodat ik zeker ff voorruit kan met de hardware

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:52

Upke dupke

Oompa Loompa

Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 17:12:

anyway het gaat dus hard dezer dagen en je zooi is na 1 mnd al troep.....

backwards compatible misschien een toverwoord ?
Troep? Nee, je kaart is bijlange na nog geen troep. Je kunt alles nog makkelijk draaien. Alleen die nieuwe features zul je niet zien. En tja dat is nu eenmaal zo. Ik vind het ook erg vervelend. Maar ja. :(

In theorie zou die demo gewoon moeten kunnen draaien op je FX 5900. Want dat nieuwe SM 3.0 is gewoon een speed bump, een manier om o.a. shaders sneller uit te laten voeren. Bovendien zal zoals ik boven al zei Nvidia wel een beveiliging in gebouwd hebben die er voor zorgt dat de demo het alleen doet op Geforce 6 kaarten.

Het enigste wat je kan doen is een programeur zo gek te krijgen dat hij een wrapper of zo schrijft die het mogelijk maakt de demo op SM 2.0(a) hardware laat draaien.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:01

BCC

Eeh, het idee van een demo is voor een Videokaarten fabrikant om nieuwe features te showen. Waarom zouden ze de moeite nemen om zo'n demo "mindere kaarten"-compatible te maken? Daar kun je toch niet die nieuwe features op showen.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
BCC schreef op 22 juli 2004 @ 17:50:
Eeh, het idee van een demo is voor een Videokaarten fabrikant om nieuwe features te showen. Waarom zouden ze de moeite nemen om zo'n demo "mindere kaarten"-compatible te maken? Daar kun je toch niet die nieuwe features op showen.
motiveert mij iigeval niet om nog es wat te kopen van hun zo ......
vergelijking.

je koopt een gf5950 voor 450 euro
en een week later is die 300 euro denk dat je dan ook niet blij bent

en al heb je em voor dat geld dan draait dat ding nog geen demo?

demo zijn er om te showen ja dat begrijp zelfs ik
\wil niet zeggen dat je dan meteen je laatste (HYPED top product gaat afschijven op een manier van 100% niet werken)

in mijn ogen snij je daarmee jezelf in je handen

met ""dawn""kon ok ook kijken met mijn gf4ti (wel met slak snelheid maar toch)
dus waarom nu niet?????????????????????

tja iemand met wrapper kwaliteiten kan zich enorm populair maken nu 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 18:22 ]

Pagina: 1