Toon posts:

Windows 2000 installeren zonder bootable CD en geen disk.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hej, ik wil graag windows 2000 installeren op mijn laptop alleen ik heb geen bootable CD. De laptop heeft momenteel windows XP erop staan. Er zit geen diskette station in dus ik kan geen opstart diskettes gebruiken.

Iemand een idee hoe ik alsnog windows 2000 erop krijg?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

kan je CD's branden?
neem een floppy image van een W98 bootdisk ofzo, gebruik dat imagebestand als image voor de bootsector van een bootCD in Nero, en pleur de inhoud van de W2K CD als verdere inhoud op de CD.
zorg wel dat je een (voor jouw laptop) werkende autoexec.bat enzow in de image hebt staan.

editje
zorg ook dat je SmartDrive op de floppy image hebt staan, anders gaat het installen van W2K tergend langzaam, aangezien je met die flop vanuit DOS werkt...

[ Voor 23% gewijzigd door McKaamos op 22-07-2004 14:26 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

geen bootable cd? je kan tog in de bios aangeven dat de primaire boot je cdrom drive is.

dan start hij automatisch vanaf de cd rom op. all you need is a keyboard, wanneer je de message krijgt "press any key to boot from cd-rom"

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 14:25:
geen bootable cd? je kan tog in de bios aangeven dat de primaire boot je cdrom drive is.

dan start hij automatisch vanaf de cd rom op. all you need is a keyboard, wanneer je de message krijgt "press any key to boot from cd-rom"
ik denk dat hij de CD zelf bedoelt. niet de CD-ROM Drive

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 14:25:

Ja, alleen er staat geen "boot"-bestandje op die CD... :|

Verwijderd

Topicstarter
FireWurX schreef op 22 juli 2004 @ 14:24:
kan je CD's branden?
neem een floppy image van een W98 bootdisk ofzo, gebruik dat imagebestand als image voor de bootsector van een bootCD in Nero, en pleur de inhoud van de W2K CD als verdere inhoud op de CD.
zorg wel dat je een (voor jouw laptop) werkende autoexec.bat enzow in de image hebt staan.

editje
zorg ook dat je SmartDrive op de floppy image hebt staan, anders gaat het installen van W2K tergend langzaam, aangezien je met die flop vanuit DOS werkt...
Bedankt, ik ga het ff probere!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 14:28:
[...]

Bedankt, ik ga het ff probere!
youre welcome :)

wat nog een optie is btw, is om een bootable W9X CD te pakken in dezelfde taal als je W2K CD.
je installt gewoon W9X, en upgrade dan naar 2K.
het nadeel is dat dat niet zo'n schone install is dan... dus minder lekker stabiel (in theorie anyways)

• xander88
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10-2025
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 14:23:
Hej, ik wil graag windows 2000 installeren op mijn laptop alleen ik heb geen bootable CD. De laptop heeft momenteel windows XP erop staan. Er zit geen diskette station in dus ik kan geen opstart diskettes gebruiken.

Iemand een idee hoe ik alsnog windows 2000 erop krijg?
Gewoon 4 bootfloppy's maken met de win2k CD. Werkt als een trein. (Uiteraard is het begin wel wat traag door de floppen, maar daarna niet meer. )

Succes

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

xander88 schreef op 22 juli 2004 @ 14:39:
[...]

Gewoon 4 bootfloppy's maken met de win2k CD. Werkt als een trein. (Uiteraard is het begin wel wat traag door de floppen, maar daarna niet meer. )

Succes
hij heeft geen floppydrive....

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-08 09:55

SdR

FireWurX schreef op 22 juli 2004 @ 14:39:
[...]

youre welcome :)

wat nog een optie is btw, is om een bootable W9X CD te pakken in dezelfde taal als je W2K CD.
je installt gewoon W9X, en upgrade dan naar 2K.
het nadeel is dat dat niet zo'n schone install is dan... dus minder lekker stabiel (in theorie anyways)
En een nadeel is dat je geen NTFS partitie hebt. En dat is nou juist zo goed onder Windows 2000.

Don't Speak, Just Think

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

SdR schreef op 22 juli 2004 @ 16:39:
[...]

En een nadeel is dat je geen NTFS partitie hebt. En dat is nou juist zo goed onder Windows 2000.
maar dat kan je zonder problemen converteren hoor :)
was een commando voor, dan reboot je, en word de boel omgezet :)

Pagina: 1