DTS/DD 5.1 werkt niet meer geluidskaart kapot of instelling?

Pagina: 1
Acties:

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Specs:
Creative Audigy 2 ZS Platinum Pro
Logitech Z680
Optisch digitaal kabeltje

Probleem:
Gistere wilde ik sinds tijden weer een DTS dvdtje luisteren via de digitale kabel met PowerDVD. Via analoog (power dvd op 4 speakers, Z680 op Direct) gaat ut prima, wil ik echter digitaal luisteren (PowerDVD op spdif, Z680 op optical) dan komt er alleen maar geruis en gekraak uit.

Oplossingen geprobeerd:
De Z680 speakers werken iig, heb me dvdspeler er op aangesloten en dan komt er wel DTS geluid uit (Z680 geeft dit ook aan). Het optische kabeltje is dus ook niet kapot. Dan zou het aan de geluidskaart + breakout box of de instellingen hiervan moeten liggen, ik heb de geluidskaart al verwijderd van me systeem en weer opnieuw geinstalleerd met de laatste drivers. Als ik de breakout box op me andere 5.1 versterker aansluit geeft de versterker ook geen geluid. Ook PowerDVD heb ik al opnieuw geinstalleerd.

Vraag:
Kan iemand met dezelfde config de instellingen van de geluidskaart die hij gebruikt geven? dan kan ik weten of het aan de instellingen ligt of dat ik terug naar de winkel moet om me garantie te claimen :Y) .

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
*kick* O-)

heb creative ook al geemaild over het probleem, en die vroegen of ik de AC3 decoder had uitgezet, maar die staat dus op SPDIF Passtrough :)