[Maya] Irritant probleem

Pagina: 1
Acties:

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-05 13:58
Ik heb een irritant probleem in Maya. Als ik de "sculpting surface tool" gebruik en in een venster kom, blijf de rode oppervlakteeffecteerder hangen. Hier een plaatje voor een betere uitleg.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/boereboonekamp/R9800Pro/Mayaprobleem.JPG

Weet iemand hier iets op? Want dit is heel irri, zeker als je een grotere oppervlak tegelijk wil bewerken.

Verwijderd

Klinkt als outdated drivers....
Probeer nieuwe drivers voor je videokaart te installeren.

• kikibu
Ik heb de nieuwste (omega) drivers.

Sorry, ik was m'n specs vergeten:
Soltek SL75FRN2-L Nforce 2
XP-M 2500+ @ 2400 met luchtkoeling (kan hoger maar heb geen hogere vcore)
2x 256 Mb PC3200
R9800 Pro@XT 128 Mb (ook @ pro dit probleem)
80 gb, dvd, 350 watt

Verwijderd

Als ik het goed heb, is dat een ATI Radeon kaart, of niet soms?

Waar heb je die drivers vandaan dan?

• kikibu
Ja, ik weet dus niet echt of ie in Videoplanken of hier moet. Maar iig, het is een Radeon 9800 Pro 128 Mb en de omega (getweakete ATI Catalyst's) drivers zijn gebaseerd op ATI Catalyst 4.7.

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Erikie

www.erikie.nl

Ja klopt, ik heb dit probleem ook. En het ligt niet aan maya, maar aan je grafische kaart die tekort doet (heb psies t zelfde probleem). Wanneer je je scene een beetje beweegt of roteert, dan moet t weg zijn. Bij de oude geforce4 kaarten was t nog erger, daar zag je sommige paint brushes helemaal niet, en nurb intersections zag je helemaal niet.

of koop een quadro oid :)

traktor scratch!

• kikibu
Ja, maar is er nog geen oplossing voor? :/

[ Voor 7% gewijzigd door kikibu op 22-07-2004 20:00 ]

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

kikibu schreef op 22 juli 2004 @ 20:00:
Ja, maar is er nog geen oplossing voor? :/
Een FireGL/Quadro kaart kopen met de volledige OpenGL featureset is de enige oplossing. Als je op de website van Alias kijkt zie je dat Radeon/GeForce kaarten zowiezo niet officieel gesupport worden. (behalve dan op het Apple platform vanwege het ontbreken van een professionele lineup aan videokaarten voor dit platform - maar dit gaat in de nabije toekomst ook waarschijnlijk veranderen).

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

traktor scratch!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Wat een onzin, gewoon wat uitproberen met driver (en dan met name OpenGL) settings. Zowel in Maya als in de drivers. Zoek naar iets als back buffer, clear buffer on window expose (in max bijvoorbeeld).
Hardwarematig verschillen de Quadro's niet van de GF kaarten (zeker niet de ouwe Quadro's). Als AW durft te beweren dat de GF's dus NIET werken en de Quadro's WEL dan zeggen ze niets anders dan: de hardware kan het, mits je de juiste drivers gebruikt.

Voor de ATI kaarten is dat zover ik weet precies hetzelfde. Probeer dus via wat tooltjes als Rivatuner de verborgen mogelijkheden van de drivers aan de praat te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door GA!S op 22-07-2004 20:24 ]

de betaler vervuilt

Verwijderd

Wat je kan proberen is het installeren van de "Soft firegl" drivers die je waarschijnlijk wel bij http://www.guru3d.com kunt downloaden.
Ik moet je wel zeggen dat ik ook een tijdje een Ati kaart heb gebruikt in combinatie met Maya en het heeft nooit helemaal goed gewerkt omdat dit toch meer een game kaart is ;)

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Ik had destijds m'n gf4 gemod naar een quadro. Maya deed inderdaad relax met die brush functies, maar had zelf lage performance in games e.d. en random bsods. (allemaal nvidia4.dll als ik me goed kan herinneren).

Hoe dit met de 9800 is , geen idee, maar wil t risico niet meer wagen. Gwoon je scene een klein beetje roteren en het is weg. Ook als je veel nurbs aan het deformen bent met paintbrush, dan ben je sowieso niet echt relax bezig :P (tenminste vind ik dan). Als je echt paint effects gaat gebruiken, zijn dit meestal niet meer dan een paar muisbewegingen, en klaar!

dus als ik jou was, maak je niet teveel zorgen en leer er mee leven :P.

/edit

hmm. ps, ik heb t effe voor je getest, maar maya 6 heeft dit probleem niet. Als je je muis indrukt dan verdwijnt gewoon de hele tool zeg maar. (waar kan ik trouwens checken welke versie video drivers ik gebruik. zo te zien een 6.14 versie)

[ Voor 17% gewijzigd door Erikie op 24-07-2004 01:04 ]

traktor scratch!

• kikibu
Hmm ik gebruik Maya5, dus misschien is het dus een bug in Maya zelf, nouja bug. AWF 'ondersteunt' m'n kaart niet ...
Pagina: 1