Toon posts:

[Zelfbouw] Pc start niet door : Assign Resources to all ISA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na de hele pc gebouwd te hebben, wil de pc niet doorstarten. Hij start prima, fan draait en alles, maar dan bijft ie hangen. De diagnostic LED geeft aan : 'Assign Resources to all ISA'

Geen idee wat het inhoud, kon met de search niks vinden (1 topic met hetzelfde maar topicstarter had het al opgelost zonder te melden hoe). In de FAQ's kon ik het ook niet vinden :(

Alles is prima aangesloten, heb al ges\test met een PCI videokaart maar toen kreeg ik een andere error (hij bleef hangen op 'Initializing Video Interface').

Config :

MSI K7N2 Delta
Athlon XP 2500+
512MB Infineon PC2700
ATi Radeon 9200SE
Maxtor 20GB 5400rpm

gebruikte voeding is een Levicom 450Watt

Wie weet wat er mis gaat hier :? :'(

edit : een CMOS reset wilde ook niet helpen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 12:54 ]

Verwijderd

Zegt me zo niks heb je al geprobeerd alles nog is goed vast te drukken?? Misschien zit er een kaart niet helemaal goed in zijn slot. Heb jeje bios al gecheckt of er daar iets verkeerd is ?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:21

Outerspace

Admin General Chat
Je moet echt alles goed aandrukken hoor, en haal alles eens los behalve je tobo + monitor.
Zoals je netwerkkaart, cdrom , brander etc.

verder kan je dit ook ff nachecken:
http://www.techsupportfor...ive/index.php/t-4435.html

Gezocht met google = "Assign Resources to all ISA"

[ Voor 22% gewijzigd door Outerspace op 22-07-2004 12:59 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Mn bios kom ik nog niet in dus, ik krijg wel te zien 'press del for setup' maar daar reageert ie niet op, ik ga even die site checken.

bedankt voor de snelle reply's

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 21:23
Met een PCI videokaart gaat het zoiezo alleen lukken als je de standaard video interface in het bios op PCI zet. Deze staat standaard op AGP.
Het kan zijn dat je het bios niet in kan doordat je gebruik maakt van een usb toetsenbord

Voor het opstart probleem:
Probeer eens een ander stuk geheugen, of test hem op een andere pc. Mischien is dat de boosdoener.

[ Voor 3% gewijzigd door sunturion op 22-07-2004 13:09 ]

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Verwijderd

Topicstarter
Het geheugen zit het hem niet in lijkt me, hij komt immers wel langs de memory check en geeft netjes aan dat er 512MB in zit.

Verwijderd

Topicstarter
update :

hij boot nu, enkel met videokaart en toetsenbord. Nu gaan we een voor een de andere onderdelen eraanzetten. Bedankt alvast en ik update dit bericht gewoon als ik wat te melden heb.

update 13:46 :

het bleek de hdd te zijn, die zat op een (blijkbaar) kapotte of verouderde kabel, en daar hing ie op. Na een andere kabel uit een andere pc te hebben gepakt doet hij het nu wel :)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 13:45 ]

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04:51
daar had je als je de FAQ gelezen had zelf kunnen uitkomen :)
maar mooi dat het opgelost is
Pagina: 1