[vraag] Topic voor (snelle) algemene vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:52
Ik kom tegenwoordig steeds vaker op GoT en haal hier veel info vandaan, ideaal dus. Soms heb ik wel eens een vraag waarvan ik denk dat het geen topic waard is. Zoals nu, ik ben op zoek naar een stukje software voor een Mac. Ik denk dat, wanneer ik een topic hierover open, dit geen lang leven zal lijden, gezien het wellicht als "warez request" gezien zal worden (ondanks ik licenties heb, wat jullie natuurlijk niet kunnen controleren).

Ik wil daarom vragen wat jullie er van vinden om een soort "korte vragen" topic of misschien een sub-forum aan te maken. Ik denk dat ik namelijk niet de enige ben die af en toe wat korte vragen heeft :)

Ik heb even gekeken met de search en kwam een aantal dingen tegen, deze kwamen uit de HK, maar denk dat het daar niet gaat werken, gezien de antwoorden die er gegeven worden (niet al te serieus).

Graag hierover jullie mening :)

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

marccom schreef op 22 juli 2004 @ 12:33:
"ik ben op zoek naar een stukje software voor een Mac"

"ondanks ik licenties heb"
offtopic:
Je zoekt software waar je al licenties voor hebt?

En een vraag kun je altijd stellen als je hem goed formuleerd. Geef gewoon aan dat je geen warez zoekt maar een dealer ofzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Nee, hapklare brokken doen we niet aan op GoT. Korte/snelle vragen zijn altijd te beantwoorden door zelf even wat moeite erin te steken :)

Dit is btw al meer aangekaart hier in LA:
Suggestie: Kleine vragen topic?
de "search" is gewoon teveel werk!

Om een paar voorbeelden te noemen. Simpelweg zal zo'n kleine algemene vragen topic uitlopen op een dumpplaats van allerlei luie vragen en dingen die mensen binnen 10 sec kunnen vinden. Hopeloze verspilling van andere mensen hun tijd en DB-ruimte op de GoTservers :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:34

Padvinder

doet z'n best

Ja maar wat defineert een (snelle) algemene vraag :?

voor een n00b is dat niet veel, voor de gemiddelde tweaker is iets al vrij snel "basic" en dus zou het onder de snelle vragen vallen.

En je krijgt een enorme chaos aan "snelle" vragen, omdat iedereen het liefst snel antwoord heeft op zijn vraag die hij/zij anders in een ander subforum zou stellen.

Lijkt me niks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hopeloze verspilling van andere mensen hun tijd en DB-ruimte op de GoTservers
Die mensen mogen dat uiteraard zelf weten en DB ruimte is er IMO wel genoeg. Toch ben ik tegen, want ik vind dat juist door zo'n topic, je riskeert dat alles in zo'n "dump" topic komt te staan en dan is de indexering (en vindbaarheid!) echt helemaal tot een pruts niveau gezakt.

Daarnaast is "ff snel iets vragen" niet helemaal het idee van dit forum, ik denk dat je met zo'n topic een verkeerd idee uitdraagt. Je moet gewoon je vraag in een net topic verpakken, als je er met zoeken niet uitkomt.

Nu kan je met de search in elk geval nog heel erg veel vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door JvS op 22-07-2004 12:40 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben op zoek naar een stukje software voor een Mac. Ik denk dat, wanneer ik een topic hierover open, dit geen lang leven zal lijden, gezien het wellicht als "warez request" gezien zal worden (ondanks ik licenties heb, wat jullie natuurlijk niet kunnen controleren).
Ik snap niet wat dat met een kort vraagje te maken heeft? Waarom neem je niet gewoon contact op met 1 van de APL moderators of jouw vraagje in bepaalde banen te leiden is? Software is vast wel te vinden bij de officiele dealers/verkooppunten etc. :?

Over 'korte vraagjes topics': ik ben er geen voorstander van. Het overgrootte deel van die vraagjes is met 5 minuten naslagwerkjes doornemen wel te beantwoorden imo. Daarnaast is een dergelijk topic niet echt een handig iets voor mensen die later zo'n zelfde vraag/antwoord zoeken omdat het dan weer in een 'groot topic vergeetput' verdwijnt.
een muis die via ps2 niet kan scrollen, via usb wel
Via PS/2 wordt hij niet herkend, via USB wél en wordt de juiste driver gebruikt ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Software requests mogen overigens zowiezo niet, zelfs niet als je een foto maakt van je licentie. We zijn namelijk geen uitwisselforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
André schreef op 22 juli 2004 @ 12:37:
[...]
offtopic:
Je zoekt software waar je al licenties voor hebt?

En een vraag kun je altijd stellen als je hem goed formuleerd. Geef gewoon aan dat je geen warez zoekt maar een dealer ofzo. :)
Jup, alleen de cd's zijn spoorloos :)

Ben er evt wel bereid voor om te betalen, alleen moet het wel de moeite zijn, laptop is volgens mij al jaar of 6 oud ;)

Verder ben ik inderdaad ook wel bang dat het heel snel vol gaat zitten, maar kan een topic dan niet geleegd/verwijderd worden?

Eens met antwoorden van "gebruik de search, google etc." mja stel daar vind je iets van wat er op lijkt, maar niet specifiek wat je zoekt.

Thuis heb ik bijvoorbeeld een muis die via ps2 niet kan scrollen, via usb wel, stel ik open een topic (wat ik eerst van plan was maar na proberen kwam ik er achter dat het uiteindelijk wel werkte via usb). Ik heb hier naar gezocht maar kon niet specifiek iets vinden wat ik zocht/wou. Daarom dus de vraag om zo'n soort topic om dit snel te plaatsen/antwoord te krijgen?

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

marccom schreef op 22 juli 2004 @ 12:44:
mja stel daar vind je iets van wat er op lijkt, maar niet specifiek wat je zoekt.
Dan open je een topic? Zo moeilijk is dat niet hoor.
Thuis heb ik bijvoorbeeld een muis die via ps2 niet kan scrollen, via usb wel, stel ik open een topic (wat ik eerst van plan was maar na proberen kwam ik er achter dat het uiteindelijk wel werkte via usb). Ik heb hier naar gezocht maar kon niet specifiek iets vinden wat ik zocht/wou. Daarom dus de vraag om zo'n soort topic om dit snel te plaatsen/antwoord te krijgen?
Je kan toch gewoon een topic openen? Je moet allen even een nette topicstart maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:55

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ehm, een warez-vraag over een programma waarvan je 'enkel de CD kwijt bent' mag niet, niet in een eigen topic, maar ook niet verstopt in een ander topic.

Simpelweg omdat we hier niet mogen meewerken met het distribueren van een copyrighted programma, of je nu een licentie hebt of niet, enkel de eigenaar van de copyrights mag dat programma distribueren los ervan of dit uitgewisseld wordt tussen mensen die wel of niet een licentie hebben.

Een eigen topic openen voor een 'klein vraagje' mag best, maar doe wel de moeite om uit te leggen wat-en-hoe, geef aan wat je geprobeerd hebt en wat er toen misging en niemand heeft er problemen mee,

enkel willen we geen topics met het idee van 'kan iemand dit even voor me regelen', maar 'kan iemand me helpen om dit zelf op te lossen' kan natuurlijk wel.

[ Voor 30% gewijzigd door RM-rf op 22-07-2004 12:50 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Eens met antwoorden van "gebruik de search, google etc." mja stel daar vind je iets van wat er op lijkt, maar niet specifiek wat je zoekt.
Om alleen puur op dit stukje te reageren; dan geef je dat toch aan in je topic dat je hebt gezocht met google op de zoekwoorden (vul hier zoekwoorden in) en wat er niet correct was aan die links? Zelfde geldt voor de search. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 22:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

marccom schreef op 22 juli 2004 @ 12:44:
[...]
Ik heb hier naar gezocht maar kon niet specifiek iets vinden wat ik zocht/wou. Daarom dus de vraag om zo'n soort topic om dit snel te plaatsen/antwoord te krijgen?
Daarvoor kan je beter gaan chatten via ICQ / IRC.
irc.tweakers.net
Dan kan je af en toe meteen hulp krijgen ;) betekent niet altijd dat je het krijgt.

Maar GoT houd niet zo van snelle topics, je moet er zelf ook een beetje moeite voor doen ;)

vraag aan de rest :) Waar gaat het nou over, over die serial/cd's of over dat 'snelle/korte' vragen :?

[ Voor 14% gewijzigd door Outerspace op 22-07-2004 12:51 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
JvS schreef op 22 juli 2004 @ 12:47:
[...]
Dan open je een topic? Zo moeilijk is dat niet hoor.

[...]
Je kan toch gewoon een topic openen? Je moet allen even een nette topicstart maken.
Klopt, maar nadat ik had gezocht/geprobeerd ben ik er ook uitgekomen. Een topic zou op dat moment overbodig worden, misschien hulp voor iemand anders later, anders vervuiling van jullie db :) Voordat ik iets post kijk ik eerst even, pas als ik er echt niet uitkom post ik het, zo blijft de waarde van GoT ook hoog ;)
gorgi_19 schreef op 22 juli 2004 @ 12:48:
[...]

Om alleen puur op dit stukje te reageren; dan geef je dat toch aan in je topic dat je hebt gezocht met google op de zoekwoorden (vul hier zoekwoorden in) en wat er niet correct was aan die links? Zelfde geldt voor de search. :)
Jep, maar stel ik combineer verschillende topic met elkaar, beetje proberen enzo en ik kom er dan wel uit. Maak ik een topic voor aan terwijl ik tekort geschoten heb in zoeken/proberen :)
RM-rf schreef op 22 juli 2004 @ 12:48:
ehm, een warez-vraag over een programma waarvan je 'enkel de CD kwijt bent' mag niet, niet in een eigen topic, maar ook niet verstopt in een ander topic.

Simpelweg omdat we hier niet mogen meewerken met het distribueren van een copyrighted programma, of je nu een licentie hebt of niet, enkel de eigenaar van de copyrights mag dat programma distribueren los ervan of dit uitgewisseld wordt tussen mensen die wel of niet een licentie hebben.

Een eigen topic openen voor een 'klein vraagje' mag best, maar doe wel de moeite om uit te leggen wat-en-hoe, geef aan wat je geprobeerd hebt en wat er toen misging en niemand heeft er problemen mee,

enkel willen we geen topics met het idee van 'kan iemand dit even voor me regelen', maar 'kan iemand me helpen om dit zelf op te lossen' kan natuurlijk wel.
De reden waarom ik hier om vraag ;) Ik weet dat t niet toegestaan is om software te vragen, het is voor jullie nooit controleerbaar of ik de licentie heb of niet. Ok, misschien is dit dan een verkeerd voorbeeld.

Andere kant, stel ik heb de hele dag zitten testen, proberen, weet ik wat allemaal, ik kom er maar niet uit. Ik maak netjes topic aan met alles wat ik gedaan/geprobeerd heb. Uiteindelijk blijkt het na enkele reakties dat het een heel simpel iets is. Heb al vaker voorbij zien komen dat het topic dan gesloten wordt omdat het te "basic" zou zijn. Ok, zou kunnen dat ik er totaal naast zat met proberen, maar voor dit soort vragen zou zo'n topic dan toch voldoen? Hoeft niet uiterst pro te worden, even snel je vraag om toch ideen op te doen :)

Ben alleen bang dat het dan weer op discussies uitloopt over hetzelfde onderwerp dus dat je dan 6x je eigen vraag moet herhalen maar dat voor nu even terzijde.
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 12:39:
[...]
Via PS/2 wordt hij niet herkend, via USB wél en wordt de juiste driver gebruikt ;)
Ja alleen wat vaag dat mn vorige muis (standaard logitech ding) het wel gewoon doet, en deze muis (ook logitech) niet werkt...
outerspace schreef op 22 juli 2004 @ 12:49:
[...]

Daarvoor kan je beter gaan chatten via ICQ / IRC.
irc.tweakers.net
Dan kan je af en toe meteen hulp krijgen ;) betekent niet altijd dat je het krijgt.

Maar GoT houd niet zo van snelle topics, je moet er zelf ook een beetje moeite voor doen ;)

vraag aan de rest :) Waar gaat het nou over, over die serial/cd's of over dat 'snelle/korte' vragen :?
Ik ben toch wel redelijk bekend met pc's maar niet met ICQ/IRC, wel eens gezien maar niet mee bekend. Ben hier niet de enige in denk ik. Ok, ik zou tijd kunnen steken in het bekijken van deze mogelijkheden.

GoT houdt niet van snelle topics? Ok, maar op dit moment worden er toch ook topics geopend met simpele korte vragen die na 2 antwoorden gesloten worden. Zou het dan niet makkelijker zijn deze in een algemeen topic te gooien zodat de rest wel overzichtelijk en schoon blijft?

Voorbeelden :) Niet echt onderwerp gericht. Kan technisch zijn maar ook over een van je hobbies ofzo :)

[ Voor 4% gewijzigd door marccom op 22-07-2004 13:05 ]

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Nee, want dat krijg je weeer zoiets als 'Het grote kleine/snelle vragen' topic...
GoT houd ook niet van 'grote' topics.

Maar er waren ook al mensen voor je:
Chat voor 'korte vragen' bij elke sectie?
http://gathering.tweakers...5BxDB%5D=default#hitstart

Waarom ze zo snel worden dichtgegooid is waarschijnlijk omdat:
• Het topic gaat nergens over
• Het is een simpele zoekvraag
• De Ts heeft zelf het antwoord al

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
outerspace schreef op 22 juli 2004 @ 13:08:
Nee, want dat krijg je weeer zoiets als 'Het grote kleine/snelle vragen' topic...
GoT houd ook niet van 'grote' topics.

Maar er waren ook al mensen voor je:
Chat voor 'korte vragen' bij elke sectie?
http://gathering.tweakers...5BxDB%5D=default#hitstart

Waarom ze zo snel worden dichtgegooid is waarschijnlijk omdat:
• Het topic gaat nergens over
• Het is een simpele zoekvraag
• De Ts heeft zelf het antwoord al
Topic nutteloos: Mwah, ligt aan reaktie van medebezoekers, iets wat ik interessant vind hoef jij nog niet te vinden, andersom idem

Simpele zoekvraag: Tja, waar leg jij de grens naar simpel... Dat is denk ik meer onderwerp gericht, bij het ene onderwerp waar jij veel vanaf weet bijv vind jij het al snel simpel denk ik. Denk dat dat voor iedereen wel geld :)

Ts heeft antwoord: mja, leuk, even melden hoe/wat er gedaan is?

En weer een groot topic? Hij kan toch geleegd worden om de zoveel tijd (mensen met een blijvend probleem kunnen dan toch een eigen topic openen wanneer ze bij geen antwoord krijgen)?

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

marccom schreef op 22 juli 2004 @ 13:20:
[...]

Topic nutteloos: Mwah, ligt aan reaktie van medebezoekers, iets wat ik interessant vind hoef jij nog niet te vinden, andersom idem
Als jij vraagt, Hoe moet ik mijn monitor aansluiten.. Is dat behoorlijk dom/ nutteloos. Ga je naar HK -> heel veel nutteloos.
Simpele zoekvraag: Tja, waar leg jij de grens naar simpel... Dat is denk ik meer onderwerp gericht, bij het ene onderwerp waar jij veel vanaf weet bijv vind jij het al snel simpel denk ik. Denk dat dat voor iedereen wel geld :)
Als jij met de simpelste dingen al gaat zoeken op google dan heb je al heel veel tiks. Ga je met computervragen zoeken op GoT, vind je ook heeeeeeel veel.
Ts heeft antwoord: mja, leuk, even melden hoe/wat er gedaan is?
Word vaak ook gedaan. Als het topic al is gesloten, ja jammer dan. Dan was er waarschijnlijk toch iets niet goed geweest in je topic. Denk aan : taalgebruik, topicstart, te weinig info etc.
Je zou ook een emailtje kunnen sturen, of via icq/irc etc dat je graag je oplossing nog wilt deponeren
En weer een groot topic? Hij kan toch geleegd worden om de zoveel tijd (mensen met een blijvend probleem kunnen dan toch een eigen topic openen wanneer ze bij geen antwoord krijgen)?
Denk jij dat de mods er zoveel moeite gaan doen om dat allemaal te gaan legen. Natuurlijk niet 8)7 Die hebben zat te doen, iig meer dan je denkt :)
Daarom zeg ik, ga eens rondvragen op Icq/msn/irc/gabber/flabber :P en noem al die instant messenger dingen maar op :)

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 22-07-2004 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:39

PromWarMachine

Forsaken Archer

Dat is ongewenst. Het werkt alleen maar helpdesk-gedrag in de hand en trekt de bijbehorende users op termijn vanzelf aan. Zeker als je zo'n topic in een van de tech-fora opent. Iedereen heeft na de registratieprocedure te hebben doorlopen immers toegang tot dit soort topics. Daar moeten we niet naar toe willen.

Het is wel eens lastig als je met iets simpels zit, wat jij niet weet, niet na 1 Google query te vinden is en waarvan jij zeker weet dat minstens 1/5e van de Tweakers het zo kan roepen. Daar heeft iedereen wel eens last van.

Ik ga dan óf op zoek op Google, als ik het écht wil weten, maar het gebeurt vaker dat ik het dan gewoon laat zitten. Dan was het blijkbaar uiteindelijk toch niet zo nodig.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

marccom schreef op 22 juli 2004 @ 13:03:

Andere kant, stel ik heb de hele dag zitten testen, proberen, weet ik wat allemaal, ik kom er maar niet uit. Ik maak netjes topic aan met alles wat ik gedaan/geprobeerd heb. Uiteindelijk blijkt het na enkele reakties dat het een heel simpel iets is. Heb al vaker voorbij zien komen dat het topic dan gesloten wordt omdat het te "basic" zou zijn. Ok, zou kunnen dat ik er totaal naast zat met proberen, maar voor dit soort vragen zou zo'n topic dan toch voldoen? Hoeft niet uiterst pro te worden, even snel je vraag om toch ideen op te doen :)
Dat topics soms op slot gaan, als de oplossing er is en het kennelijk een klein probleem was (en geen ruimte is voor doorvragen) is helemaal niet iets waarvoor je je als topicstarter zou hoeven te schamen,
als de Topicstarter moeite doet en zijn vraag goed opzet is en blijft dat gewoon prima gedrag.

Als het inderdaad iets is, waarvan je de oplossing zelf had kunnen vinden in FAQ's of met eenvoudig logisch denkwerk, zou je je wel moeten afvragen waarom het idee 'om een vraagje te stellen op GoT' dan zo extra nodig is.
Is GoT dan opeens niet een zoekmachine met een Artificial Intelligence Algorythme, namelijk die de zoekopdracht (de Topicstart) op intelligente wijze kan interpreteren ...
die AI-engine is dan natuurlijk wel gebaseerd op de input van andere gebruikers, en die wensen ook een tegendienst, namelijk dat iemand werkelijk leert en niet gaat denken: 'als ik een klein probleem heb, los ik dat op door een vraag te stellen op GoT, dat is sneller dan Google'

Overigens is het grotendeels wel beleid om ook dat soort 'afgehandelde' topics gewoon te laten afzakken, als het teminste gewoon wel nette vragen zijn en iemand aantoond moeite te hebben gedaan:
iemand die in twee regeltjes een vraagje stelt die in een forumFAQ gewoon vermeld is, wordt erop gewezen dat hij toch wat meer moeite moet doen en een slotje voorkomt dan dat er op een 'basis-vraag' door gediscussieerd wordt ...

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

offtopic:
oftewel
roffelroffelroffelroffel
het komt er dus niet :P ,
en blijkbaar wil je niet snappen wat ik je dus wilt, vertellen. Er zijn al meerdere mensen geweest met dit soort vragen, en toen was het ook al afgewezen. Waarom denk je dat het bij jou wel gaat lukken :?

[ Voor 61% gewijzigd door Outerspace op 22-07-2004 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
outerspace schreef op 22 juli 2004 @ 13:28:
[...]
Als jij vraagt, Hoe moet ik mijn monitor aansluiten.. Is dat behoorlijk dom/ nutteloos. Ga je naar HK -> heel veel nutteloos.
Nogmaals, wat ik moeilijk vind hoef jij nog niet te vinden, je kan niet overal verstand van hebben. Over jou vb over een kabel aansluiten is ook wel erg makkelijk ja. Maar stel, ik zoek de hele dag naar iets maar kan niets vinden. Ik maak een topic aan, reageert iedereen "dat je dat niet wist, basiskennis" etc, topic word gesloten, ik geen antwoord op mijn vraag maar een verwijzing naar de search en google, dat vind ik een beetje magere oplossing ;)
Als jij met de simpelste dingen al gaat zoeken op google dan heb je al heel veel tiks. Ga je met computervragen zoeken op GoT, vind je ook heeeeeeel veel.
Stel ik ga zoeken met alle woorden die me nu te binnen schieten, ik kom een topic tegen met vergelijkende problemen/vragen maar nou net ff niet wat ik zoek. Is het dan zinvol om dit in hetzelfde topic te zetten (wanneer deze al ouder is dan > 6 mnd bijv) of om een een heel nieuw topic te openen met verwijzingen naar wat je gevonden hebt? Ok, dan heb je meer moeite gedaan om de search ed te gebruiken en is je topic "waardiger". Stel dat ik met die genoemde antwoorden er net ff niet uitkom, ik heb een vraag over iets, over een instelling waarvan ik niet weet wat die doet/betekend oid. Dan kan ik zoiets in een algemeen topic zetten?
Word vaak ook gedaan. Als het topic al is gesloten, ja jammer dan. Dan was er waarschijnlijk toch iets niet goed geweest in je topic. Denk aan : taalgebruik, topicstart, te weinig info etc.
Je zou ook een emailtje kunnen sturen, of via icq/irc etc dat je graag je oplossing nog wilt deponeren
Mailen/im kan, maar dan heeft de rest van de bezoekers er weinig aan...
Denk jij dat de mods er zoveel moeite gaan doen om dat allemaal te gaan legen. Natuurlijk niet 8)7 Die hebben zat te doen, iig meer dan je denkt :)
Daarom zeg ik, ga eens rondvragen op Icq/msn/irc/gabber/flabber :P en noem al die instant messenger dingen maar op :)
Wie zegt dat ik dat denk? Ze zijn er om GoT overzichtelijk/schoon te houden, ik denk dat een ^^ topic best wel gebruikt gaat worden voor korte vragen, scheelt hun dus weer werk in het sluiten van (overbodige) topics?

offtopic:
oftewel
roffelroffelroffelroffel
het komt er dus niet :P ,
en blijkbaar wil je niet snappen wat ik je dus wilt, vertellen. Er zijn al meerdere mensen geweest met dit soort vragen, en toen was het ook al afgewezen. Waarom denk je dat het bij jou wel gaat lukken :?

Wat wil je hiermee bereiken :? Ik stel iets voor en jij kraakt t maar af, want iemand anders had het ook en dat is gesloten... Jaja... volgens mij wil je dat dit topic dus gesloten wordt...

[ Voor 10% gewijzigd door marccom op 22-07-2004 13:58 ]

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 20:13
euhm, voor kleine simpele vragen hebben we de search toch :? :Y)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik denk dat je een beetje vergeet dat 'kennis' niet iets absoluuts is,
dat ik weet hoe ik een bv een monitor aansluit is niet enkel omdat ik ben gaan zitten en iemand me uitlegde hoe dat moest, maar dat leer je ook door het zelf te proberen, iets erover op te zoeken, en voor specifieke zaken heeft het ook zin om met mensen te spreken die misschien meer kennis hebben.

In dat laatste geval heeft het zin om ook te realiseren dat die persoon met meer kennis niet zomaar voor jan-met-de-korte-achternaam gaat uitleggen hoe hij iets doet, waarschijnlijk denkt: 'Men begrijpt het toch niet als ik over mijn kennis praat' en vervalt hij al snel in teletubbie-taal: 'ik heb nu de stekker erin gedaan, nu lekker laten zitten, en nooit meer aankomen'.

om de vakman zover te krijgen dat hij zijn kennis gaat delen moet je eerst aantonen zelf ook intersse te hebben, bereid te zijn te leren.
En dat doe je juist door niet te vervallen zelf in 'teletubbie'-vragen als 'hoe doe je dat nou, zo'n monitor aansluiten', maar je vraag gewoon wat slimmer in te kapselen, daarnaast aan te tonen dat je ook wil leren hoe het in elkaar steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Wat wil je hiermee bereiken :? Ik stel iets voor en jij kraakt t maar af, want iemand anders had het ook en dat is gesloten... Jaja... volgens mij wil je dat dit topic dus gesloten wordt...
Nee, ik wil het niet afkraken, ik geef alleen maar aan waarom het er niet komt.
Ik zou iig wel voor stemmen voor een slotje als je dat wilt weten.
lees dit nog eens:
Remy schreef op 22 juli 2004 @ 12:37:
Nee, hapklare brokken doen we niet aan op GoT. Korte/snelle vragen zijn altijd te beantwoorden door zelf even wat moeite erin te steken :)

Dit is btw al meer aangekaart hier in LA:
Suggestie: Kleine vragen topic?
de "search" is gewoon teveel werk!

Om een paar voorbeelden te noemen. Simpelweg zal zo'n kleine algemene vragen topic uitlopen op een dumpplaats van allerlei luie vragen en dingen die mensen binnen 10 sec kunnen vinden. Hopeloze verspilling van andere mensen hun tijd en DB-ruimte op de GoTservers :)
Als je het goed leest, snap je dus dat het er niet komt. Ik herhaal dat dus alleen maar. lees deze reply's dan ook even door:
JvS schreef op 22 juli 2004 @ 12:39:
[...]
Die mensen mogen dat uiteraard zelf weten en DB ruimte is er IMO wel genoeg. Toch ben ik tegen, want ik vind dat juist door zo'n topic, je riskeert dat alles in zo'n "dump" topic komt te staan en dan is de indexering (en vindbaarheid!) echt helemaal tot een pruts niveau gezakt.

Daarnaast is "ff snel iets vragen" niet helemaal het idee van dit forum, ik denk dat je met zo'n topic een verkeerd idee uitdraagt. Je moet gewoon je vraag in een net topic verpakken, als je er met zoeken niet uitkomt.

Nu kan je met de search in elk geval nog heel erg veel vinden.
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 12:39:
[...]

Over 'korte vraagjes topics': ik ben er geen voorstander van. Het overgrootte deel van die vraagjes is met 5 minuten naslagwerkjes doornemen wel te beantwoorden imo. Daarnaast is een dergelijk topic niet echt een handig iets voor mensen die later zo'n zelfde vraag/antwoord zoeken omdat het dan weer in een 'groot topic vergeetput' verdwijnt.
Dus als je mij nu snapt geef ik alleen maar aan dat het er dus niet komt. Dat ik dat offtopic deed, is blijkbaar niet zo goed geweest. Had beter er niets kunnen neerzetten, maar daarvoor is het te laat.
En dat dit topic gesloten gaat worden ligt niet bij mij, maar bij iemand van de crew.

[ Voor 13% gewijzigd door Outerspace op 22-07-2004 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:27
Remy schreef op 22 juli 2004 @ 12:37:
Hopeloze verspilling van andere mensen hun tijd
Check :Y)

Als iemand te lui is om een fatsoenlijk topic te starten, ben ik te lui om er op te reageren. Lijkt me een redelijke deal, toch? >:)

Dus als iets volgens jouzelf al geen apart topic waard is, is de vraag eerder 'euh, waarom wilde ik dit ook weer op GoT vragen in plaats van het gewoon even zelf uit te zoeken in minder tijd dan het kost om een fatsoenlijk topic te openen?' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 22:39

PromWarMachine

Forsaken Archer

RM-rf schreef op 22 juli 2004 @ 14:19:
ik denk dat je een beetje vergeet dat 'kennis' niet iets absoluuts is,
dat ik weet hoe ik een bv een monitor aansluit is niet enkel omdat ik ben gaan zitten en iemand me uitlegde hoe dat moest, maar dat leer je ook door het zelf te proberen, iets erover op te zoeken, en voor specifieke zaken heeft het ook zin om met mensen te spreken die misschien meer kennis hebben.

In dat laatste geval heeft het zin om ook te realiseren dat die persoon met meer kennis niet zomaar voor jan-met-de-korte-achternaam gaat uitleggen hoe hij iets doet, waarschijnlijk denkt: 'Men begrijpt het toch niet als ik over mijn kennis praat' en vervalt hij al snel in teletubbie-taal: 'ik heb nu de stekker erin gedaan, nu lekker laten zitten, en nooit meer aankomen'.

om de vakman zover te krijgen dat hij zijn kennis gaat delen moet je eerst aantonen zelf ook intersse te hebben, bereid te zijn te leren.
En dat doe je juist door niet te vervallen zelf in 'teletubbie'-vragen als 'hoe doe je dat nou, zo'n monitor aansluiten', maar je vraag gewoon wat slimmer in te kapselen, daarnaast aan te tonen dat je ook wil leren hoe het in elkaar steekt.
Eensch is. ^_^

Het weinig zeggen met veel woorden is ook een kunst. RM-rf beheerst deze kunst. Dat is ook niet van de een op de andere dag zo gekomen. :+

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Wilke schreef op 22 juli 2004 @ 14:40:
[...]

Check :Y)

Als iemand te lui is om een fatsoenlijk topic te starten, ben ik te lui om er op te reageren. Lijkt me een redelijke deal, toch? >:)

Dus als iets volgens jouzelf al geen apart topic waard is, is de vraag eerder 'euh, waarom wilde ik dit ook weer op GoT vragen in plaats van het gewoon even zelf uit te zoeken in minder tijd dan het kost om een fatsoenlijk topic te openen?' ;)
Omdat, zoals ik al eerder zei; stel je hebt een probleem en vind bijna de oplossing maar toch wil je het 100% weten, bijvoorbeeld: je beeld staat scheef maar je hebt geen knoppen/mogelijkheid om het recht te zetten. Dag bezig geweest maar toch niks gevonden. Heeft het impact? nee t werkt, maar toch..., wil je het per sé weten? mja, misschien wel...

Nieuw topic is dan imo nutteloos, waar kan ik dan dit soort vragen stellen (bovengenoemde is vb, niet dat ik het van plan was ;) ) Zo heb ik dus wel eens vragen waarvan ik denk is het de moeite het te posten? mwah, zonder werkt het ook, t zou evt handig zijn. Maar goed, het werkt dus laat maar zo... Als ik dan een nieuw topic open zou het kunnen dat er reakties komen van ja, ach, moet je er mee eigenlijk... OK, dan was het nutteloos om er over te beginnen, waar kan ik dan terecht hiermee... (of moet ik me heel niet afvragen om dat soort dingen me eigen af te vragen :? )

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

marccom schreef op 22 juli 2004 @ 14:57:
[...]

Omdat, zoals ik al eerder zei; stel je hebt een probleem en vind bijna de oplossing maar toch wil je het 100% weten, bijvoorbeeld: je beeld staat scheef maar je hebt geen knoppen/mogelijkheid om het recht te zetten. Dag bezig geweest maar toch niks gevonden. Heeft het impact? nee t werkt, maar toch..., wil je het per sé weten? mja, misschien wel...

Nieuw topic is dan imo nutteloos, waar kan ik dan dit soort vragen stellen (bovengenoemde is vb, niet dat ik het van plan was ;) ) Zo heb ik dus wel eens vragen waarvan ik denk is het de moeite het te posten? mwah, zonder werkt het ook, t zou evt handig zijn. Maar goed, het werkt dus laat maar zo... Als ik dan een nieuw topic open zou het kunnen dat er reakties komen van ja, ach, moet je er mee eigenlijk... OK, dan was het nutteloos om er over te beginnen, waar kan ik dan terecht hiermee... (of moet ik me heel niet afvragen om dat soort dingen me eigen af te vragen :? )
Nooit geschoten is altijd mis.
Je kan het altijd proberen. Je komt er pas achter als je het topic pas hebt geopend ;)
Dus waarom zouden mensen dat niet kunnen doen, zolang ze maar de faq's nauwkeurig in de gaten houden is er niets aan de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
outerspace schreef op 22 juli 2004 @ 14:59:
[...]

Nooit geschoten is altijd mis.
Je kan het altijd proberen. Je komt er pas achter als je het topic pas hebt geopend ;)
Dus waarom zouden mensen dat niet kunnen doen, zolang ze maar de faq's nauwkeurig in de gaten houden is er niets aan de hand
En dan na 2 minuten zien dat er een hangslot aan hangt wegens "basiskennis" oid?

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je moet gewoon moeite doen voor je topicstart. Als je aantoont in je topicstart dat je moeite hebt gedaan is er geen probleem - en blijft je topic open.

Voor een schijnbaar simpel topic zal je idd wel meer moeite moeten doen om aan te tonen datje het echt niet kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

marccom schreef op 22 juli 2004 @ 15:01:
[...]

En dan na 2 minuten zien dat er een hangslot aan hangt wegens "basiskennis" oid?
Als je zo'n slotmessage krijgt met "basiskennis" dan is het 9/10 keer ook echt "basiskennis".
Maar gelukkig gaat zo'n slotmessage vaak gepaard met een antwoord.
En zo'n "basiskennis" slotmessage krijg je echt niet vaak hoor ;)
elevator schreef op 22 juli 2004 @ 15:05:
Je moet gewoon moeite doen voor je topicstart. Als je aantoont in je topicstart dat je moeite hebt gedaan is er geen probleem - en blijft je topic open.

Voor een schijnbaar simpel topic zal je idd wel meer moeite moeten doen om aan te tonen datje het echt niet kon vinden.
Zoals ik dus ook al eerder verkondigde :)

ok rm-rf. Ik zal vanaf nu jullie het woord laten doen, ik heb al genoeg gesproken en mijn mening laten weten :)

[ Voor 42% gewijzigd door Outerspace op 22-07-2004 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

outerspace schreef op 22 juli 2004 @ 15:06:

Zoals ik dus ook al eerder verkondigde :)
outerspace, met alle respect, je mening is welkom, maar ik denk dat de topicstarter ook gewoon vragen heeft over het moderatiebeleid, en ik denk dat het op zo'n moment zinnig is als je de moderatoren die dat beleid uitvoeren de ruimte geeft om antwoord te geven op de vragen van de Topicstarter.

Je mening is welkom, maar door teveel en te snel te willen reageren in LA kan je soms ook een verkeerde indruk geven of verwarring veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:27
marccom schreef op 22 juli 2004 @ 14:57:
Bijvoorbeeld: je beeld staat scheef maar je hebt geen knoppen/mogelijkheid om het recht te zetten. Dag bezig geweest maar toch niks gevonden.
[..]
Nieuw topic is dan imo nutteloos
IMO niet, lijkt me prima om daar een topic over te hebben, vooral als je al die dingen er bij noemt wat je al hebt geprobeerd en dat er geen knoppen op je scherm zitten om dat te regelen etc. etc.

Tenminste ik zou het dan ook niet meer weten hoor, en 'basiskennis' lijkt zoiets me ook niet.

Waar mensen over vallen in je topictitel is het woord 'snelle'. Snelle vraagjes stellen doe je maar aan de helpdesk (die betaal je er tenslotte voor - vaak deels door telefoonkosten en deels door een bij de prijs inbegrepen bedrag bij aankoop). Snelle vraagjes stellen op een forum getuigt van disrespect voor de andere forumgebruikers.

Of, om deze URL uit de NOS Policy maar weer eens de spammen, lees dit eens door: Hoe stel ik vragen op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Wilke schreef op 22 juli 2004 @ 16:06:
[...]

Waar mensen over vallen in je topictitel is het woord 'snelle'. Snelle vraagjes stellen doe je maar aan de helpdesk (die betaal je er tenslotte voor - vaak deels door telefoonkosten en deels door een bij de prijs inbegrepen bedrag bij aankoop).
SNEL HULP GEZOCHT! SQL VRAAG MET EXISTS springs to mind :X

Professionele website nodig?

Pagina: 1