[ADSL] Meenemen IP adres naar andere provider?

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 22:27

FastBunny

Give it the Works !

Topicstarter
Als je je mobiele telefoon van bv Orange naar KPN laat overzetten kun je je mobiele nummer meenemen.

Als ik mijn ADSL verbinding van KPN/Wanadoo naar een ander wil omzetten kan ik dat ook een ip adres laten overzetten, ik kan daar namelijk erg weinig over vinden, wat wel zal betekenen dat het niet kan.

Weet iemand of het mogelijk is? Dit ivm hosting van mijn website en het gebruik van mijn ip voor meerdere zaken, zodat niet weer alles hoeft te worden aangepast wat weer extra kosten met zich meeneemt.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-02 20:20
neem 's een kijkje op www.dnsalias.org

HTPC, Speeldoos | PVoutput

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

IP-ranges worden uitgedeeld door een centrale instantie aan providers en grote bedrijven. Elke provider is dus ook gebonden aan een bepaalde range ip's die zij kunnen uitdelen. Ik weet wel bijna zeker dat het niet kan.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:04

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik geloof niet dat IP overhevelen mogelijk is. Elke ISP krijgt hun eigen range geloof ik. Als je dezelfde IP wilt behouden moet je bij dezelfde ISP blijven.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:21

Adze

CCNP !

Je domein naam kan je meenemen, je ip-adres niet. Dat gaat tegen de gedachte in van ip.

Je kan namelijk je telnr wel meenemen (domeinnaam), maar je imei nummer (ip adres) niet.

(* kan niet moet je niet al te letterlijk nemen...)

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Topicstarter
Heb al een domainnaam, die kan ik wel laten omzetten maar ik weet dat bv in wat firewalletjes mijn ip instaat, vandaar ;)

Wist niet dat dat per ISP uitgedeeld was :)

[ Voor 5% gewijzigd door FastBunny op 22-07-2004 12:16 ]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

Verwijderd

In principe niet, maar lees dit eens: nieuws: Gevecht om IP-adressen in VS baart providers zorgen ...

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:57

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb laatst (enkele weken geleden) een vaag verhaal gelezen dat er in de VS stemmen opgaan om dit wel mogelijk te (moeten laten) maken. Reden was ook iets als 'als je je telefoon verhuist kun je je nummer meenemen' en 'als je een ander IP adres krijgt kunnen mensen je niet meer vinden' (wat TS dus schrijft).

Wat mij betreft absolute kul. Een computer is bekend op zijn hostnaam en niet op zijn IP adres. Dat is toch de hele gedachte achter hostnamen en DNS?

TS: waarom wil je je IP adres meenemen? Je schrijft vanwege hosting. Laat je mensen dan naar je IP adres verbinden? Dat is niet slim.
Je zou eerder kunnen vragen of je je hostnaam mee kunt nemen.
En als je het slim opgelost had had je ergens een accountje aangemaakt met URL redirection, zoals www.cjb.net dat aanbiedt.
FastBunny schreef op 22 juli 2004 @ 12:16:
Wist niet dat dat per ISP uitgedeeld was :)
* Maasluip slaat een kruis en bidt voor het voortbestaan van het internet, dat er mensen zijn die zonder zulke basiskennis iets gaan hosten.

[ Voor 18% gewijzigd door Maasluip op 22-07-2004 12:22 ]

Signatures zijn voor boomers.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 16:44

slaay

Natuurbeleven.com

Je kunt een IP adres beter vergelijken met een kentekenplaat van een auto dan met een mobiel telefoonnummer.

Een kenteken plaat behoort ook tot één auto, ip adres behoort in principe ook tot één eigenaar (auto). Laat je provider nu de eigenaar zijn van dat IP-adres.

Sinds het mogelijk is om mobiele nummers te proteren, zijn de mensen met een mobiel nummer de "eigenaar" geworden van dat nummer. Niet de providers.

Het wordt een heel ander verhaal als jezelf eigenaar bent van één ip adres, maar dan zou je deze vraag niet stellen :P

[ Voor 19% gewijzigd door slaay op 22-07-2004 12:21 ]

Dich bis echt unne foëzen haas

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Topicstarter
Maasluip schreef op 22 juli 2004 @ 12:17:
Ik heb laatst (enkele weken geleden) een vaag verhaal gelezen dat er in de VS stemmen opgaan om dit wel mogelijk te (moeten laten) maken. Reden was ook iets als 'als je je telefoon verhuist kun je je nummer meenemen' en 'als je een ander IP adres krijgt kunnen mensen je niet meer vinden' (wat TS dus schrijft).

Wat mij betreft absolute kul. Een computer is bekend op zijn hostnaam en niet op zijn IP adres. Dat is toch de hele gedachte achter hostnamen en DNS?

TS: waarom wil je je IP adres meenemen? Je schrijft vanwege hosting. Laat je mensen dan naar je IP adres verbinden? Dat is niet slim.
Je zou eerder kunnen vragen of je je hostnaam mee kunt nemen.
En als je het slim opgelost had had je ergens een accountje aangemaakt met URL redirection, zoals www.cjb.net dat aanbiedt.
Mijn domeinnamen (2 stuks) worden doorgelust naar mijn ip. En daarbij komt dat ik bij kennisen met routers of firewalls mijn ip in gesteld zodat ik het scherm kan overnemen via vnc. Die namen kan ik laten omzetten voor 2 x 15€ ofzo, maar aangezien ik geen zin heb om 10 mensen af te reizen :P vroeg ik me af of het mogelijk is, kijk als het niet mogelijk is zoals al blijkt houdt het gewoon op. Maar als het wel kon voor bv 25€ ofzo had ik daarvoor gekozen ipv het laten omzetten van de domeinen en de firewalls van de kennissen aan te passen.
* Maasluip slaat een kruis en bidt voor het voortbestaan van het internet, dat er mensen zijn die zonder zulke basiskennis iets gaan hosten.
Dat hosten valt wel mee is alleen voor mijn prive websites niet voor andere. Bij inbelverbindingen weet ik dat het per pool ging. Maar omdat ADSL van KPN in 1e instantie via KPN loopt dacht ik dat het hierbij wellicht anders zou zijn. En dat het IP gekoppeld is aan je aansluiting als het waren.

[ Voor 17% gewijzigd door FastBunny op 22-07-2004 12:26 ]

Pagina: 1