bjck schreef op 23 juli 2004 @ 09:44:
Kijk gewoon even bij CistroN
www.cistron.nl daar geeft de postcode-controle netjes aan wat er beschikbaar is op dat postcode. Zowel bbned als babyXL diensten ja of nee. En wat je lijnlengte is ivm bbned die een grens trekt bij 3000 meter.
Als bbned capaciteitsproblemen heeft staat het ook netjes vermeld.
Wat is je beweegreden van demon --> dutchweb eigenlijk?
Ik test steeds bij BBNed zelf op de beschikbaarheid.
BabyXL is niet verkrijgbaar hier in dit dorp.
's Morgens is de test negatief, 's middags positief. Grappig, denk een storing bij BBNed, of zo.
Bij Demon wil ik weg om verschillende redenen.
Ik had vorig jaar origineel een 1024 abonnement, maar wilde een tijdje 2048 proberen. Door BBned werd toen een upgrade beloofd, waardoor de mogelijkheid om te downgraden werd ingetrokken.
Ik heb heel lang gewacht op de beloofde upgrade van 2048 naar 8192.
Toen dat voor de zoveelste keer werd uitgesteld (zal wel BBNed's fout zijn) en de mogelijkheid eindelijk weer beschikbaar werd om te downgraden, heb ik dat toen aangevraagd. Dat was begin februari. Je hebt dan één week de tijd om je te bedenken en ik had natuurlijk één dag langer dan dat nodig. Dus ik bellen naar Demon, maar daar werd mij verteld dat dat absoluut niet kon en dat heb ik gelaten geaccepteerd. Was tenslotte mijn eigen schuld.
Toen de downgrade echter weken achterwege bleef en in tegenstelling zelfs een maand later mijn verbinding (eindelijk) geupgrade werd naar 8192, heb ik een mailtje naar Demon gestuurd met daarin de vraag om gezien het feit dat de EUR 50,= boete voor het downgraden (want ik vind dat het een boete is) nog niet was afgeschreven van mijn rekening en ik de huidige verbinding wel lekker vond, het niet mogelijk was deze te handhaven.
Daar heb ik anders dan een ontvangstbevestiging nooit antwoord op gekregen.
Het duurde echter nog langer dan drie maanden voor ik doodleuk een mailtje kreeg dat de downgrade die ik "een tijdje" gelden had aangevraagd ook daadwerkelijk doorgevoerd zou worden. Dat gebeurde ook, echter werd ik gedowngrade naar 2048, terwijl ik eigenlijk een downgrade naar 1024 had aangevraagd.
Vergissingen kunnen gebeuren, maar ik vind wel dat ik niet doodgezwegen had moeten worden. Ze hebben tijd genoeg gehad om mijn verzoek in overweging te nemen en een antwoord te formuleren, negatief of positief.
Komt nog het feit dat hun newsserver weinig meer voorsteld.
Dat was niet zo erg omdat ik tevens bij Usenetserver een accountje had lopen. Maar het feit dat ze steeds beloften gedaan hebben, ook wat betreft de newsservice en die gewoon niet nakomen, waarschijnlijk of zogenaamd omdat derden niet wilden meewerken, irriteerd ook danig. Net als het feit dat ze de vele klachten ook lijken te negeren.
bjck schreef op 23 juli 2004 @ 09:44:
Dutchweb heeft net het debakel met fast-xs achter de rug, en zijn voor 51% overgenomen door een andere toko. Is dat iets waar je een krabbel voor een jaar voor gaat zetten?
Ik had juist begrepen dat Dutchweb de abonnementen van die toko Fast-whatever had overgenomen i.p.v. andersom, en er zijn gewoon weinig mensen die klagen over Dutchweb. Doe maar een search.
En kijk gelijk even wat er over Demon wordt gezegd.
Zo, lang verhaal maar ik heb mijn zegje gedaan.