Toon posts:

Ik denk overstappen dan maar, maar dan... centrale vol!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na eindeloos gewikt en gewogen heb ik gisteren mijn Demon adsl aansluiting opgezegd. Over 1 maand zou ik bij Dutch Web aankloppen.
Vandaag wilde ik aan mijn vrouw demonstreren wat voor voordelen dat bood, ik doe de postcode test, en wat blijkt?
Adsl is niet leverbaar op uw adres.

Huh? Heb ik verkeerd gekeken?
Ok, ik zal me wel vergist hebben, dan wordt het maar Speedlinq!
Ook daar postcode test, negatief.
Langzaam beginnen de haren op mijn nek te gaan staan......
Tweak-dsl dan, negatief.

Inmiddels begreep ik dat de centrale wel vol zal zitten, daar ben ik lekker mee, want mijn Demon abonnement loopt nog tot 21.08.2004.
Opzegging is niet annuleerbaar.

Wie heeft ervaring met "Centrale is Vol" en wie kan mij vertellen hoe lang het duurt voordat er wordt uitgebreid??

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 22:27

FastBunny

Give it the Works !

Had je voor het annuleren al wel de postcode check gedaan? Theoretisch kun je 21/8 weer aanvragen want dan komt je huidige aansluiting te vervallen, alleen zullen er vast kappers op de kust zijn ben ik bang.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:02

André

Analytics dude

Opzeggen is vast wel te annuleren, ze zullen blij zijn dat je toch klant wil blijven :)

Verwijderd

Dat heeft bij ons (ik wilde toen graag DEMON, tsja het kan verkeren) ruim een half jaar geduurd.

Nu kan ik bij demon, maar zijn de verschillen tussen multikabel en demon niet groot genoeg meer om over te stappen.

Een half jaar dus. Sorry

Verwijderd

Topicstarter
Jip, postcode testen gedaan tot ik een ons woog.
Nergens een probleem. Dat was gisteren nog, tenminste.

Demon zegt duidelijk, annuleren is niet mogelijk.
Heeft iemand een andere ervaring?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 11:58:
Jip, postcode testen gedaan tot ik een ons woog.
Nergens een probleem. Dat was gisteren nog, tenminste.

Demon zegt duidelijk, annuleren is niet mogelijk.
Heeft iemand een andere ervaring?
Kun je iets met 14.2 van de Alg Voorwaarden?
Indien U de Overeenkomst opzegt maar na de opzegtermijn van dertig (30) dagen toch gebruik maakt van de Dienst, wordt de opzegging beschouwd als niet
gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 12:04:
[...]

Kun je iets met 14.2 van de Alg Voorwaarden?

[...]
Grappig, maar dan moet het signaal nog wel aanwezig zijn.
Ik denk dat het een jaartje chello wordt voor mij......

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:15
Ik wilde eind februari Demon aanvragen, maar helaas na postcode check kreeg ik de melding centrale vol, ik meteen bellen, kreeg ik te horen dat ze geen capaciteit meer hadden en dat dit eind maart zou zijn opgelost. Dus ik mooi gewacht tot eind maart...niets, eind april....niets...eind mei...niets...eind juni, hehe eindelijk!!
Maar ja ik heb dus in mei wanadoo afgesloten ik werd gek van het wachten...

Verwijderd

Topicstarter
Is het dan zoveel werk om een centrale uit te breiden?

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07-2025

Shedman

Met het hart op de goede plek

Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 12:18:
1 centrale waarschijnlijk niet... maar aangezien er in Nederland een paar centrales meer dan 1 staan ;)

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

• jochemd
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 11:54:

Wie heeft ervaring met "Centrale is Vol" en wie kan mij vertellen hoe lang het duurt voordat er wordt uitgebreid??
Kan morgen gefixed zijn, kan heel lang duren. Welke centrale? Welke telco?

Verwijderd

Topicstarter
jochemd schreef op 22 juli 2004 @ 12:43:
[...]
Kan morgen gefixed zijn, kan heel lang duren. Welke centrale? Welke telco?
Ben jij een tovenaar?
Dit krijg ik nu als ik de check doe:

DSL Postcode-check

ADSL is beschikbaar in uw postcodegebied. U kunt de informatie op deze pagina
rustig doorlezen of doorgaan naar stap 2 om een product te kiezen.

Linesharing is beschikbaar. U kunt data en spraak over dezelfde telefoonlijn
laten lopen.
Dit betekent dat u geen extra telefoonlijn nodig hebt en tegelijkertijd kunt
bellen en internetten.

Aanvullende gegevens:
Naam MDF-centrale: Oud Beijerland-Centrum
Afstand tot aan centrale: 1292 meter.
Type locatie: BBNED

Het is niet te geloven.
Moet ik nu vrezen dat als ik over één maand eindelijk DutchWeb kan aanvragen de centrale weer vol zit, is er maar één plek vrijgekomen, is er capaciteit bijgebouwd, of was er gewoon een storing vanmorgen????? :?

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
waarom vraag je dutchweb niet direct al aan dan?
ze sluiten je heus niet per direct aan, en anders geef je op dat je je per xx-xx-xxxx wilt laten aansluiten, moet vast kunnen

overigens wel raar dat je je opzegging niet ongedaan kan maken :? welk bedrijf wil er nu graag klanten kwijt (behalve mss hele lastige klanten :P )

[ Voor 75% gewijzigd door Punksmurf op 22-07-2004 13:09 ]

met een hamer past alles

Verwijderd

Topicstarter
Dat is volgens Demon het voordeel van DSL-Express, "alles" loopt geautomatiseerd.

Ik weet niet of het veel zin heeft om nu al DutchWeb aan te vragen, omdat zij ook afhankelijk zijn van capaciteit op de centrale en reserveren kunnen ze (volgens mij) niet.

• jochemd
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 12:51:

Naam MDF-centrale: Oud Beijerland-Centrum
Die staat niet in de BBned lijst met centrales met capaciteitsproblemen.

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
morhen, je kan het allicht proberen, toch?

met een hamer past alles

Verwijderd

Topicstarter
jochemd schreef op 22 juli 2004 @ 13:21:
[...]

Die staat niet in de BBned lijst met centrales met capaciteitsproblemen.
Dat kan dus betekenen dat het of nieuw in de lijst moet, of dat er een storing was vanmorgen en ik voor niemendal heb zitten blazen.

Voorlopig kijk ik gewoon maar aan wat er gebeurd.

Iedereen vriendelijk bedankt voor de moeite. _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
HO!!

Heeft BBNed last van ochtendhumeur of zo????

Vanochtend:

Quote/
Hartelijk dank voor uw belangstelling!

Het is helaas nog niet bekend of (en zo ja wanneer) DSL beschikbaar zal zijn in uw regio.

Bellen of ons e-mailen heeft geen zin aangezien wij een transparante onderneming zijn, dat wil zeggen dat onze website altijd het laatste nieuws vermeldt en onze postcodecheck direct geupdate wordt indien de situatie verandert.

Alhoewel bbned voortdurend de mogelijkheden inventariseert van uitbreiding van haar DSL netwerk, zal DSL niet beschikbaar komen in uw regio de komende maanden. Wellicht op lange termijn. Wij raden u aan de postcodecheck over een paar maanden wederom te raadplegen.

Aan de gegevens in deze postcode tool kunnen geen rechten worden ontleend
/Unquote

Ik zal vanmiddag weer effe testen.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Kijk gewoon even bij CistroN www.cistron.nl daar geeft de postcode-controle netjes aan wat er beschikbaar is op dat postcode. Zowel bbned als babyXL diensten ja of nee. En wat je lijnlengte is ivm bbned die een grens trekt bij 3000 meter.

Als bbned capaciteitsproblemen heeft staat het ook netjes vermeld.

Wat is je beweegreden van demon --> dutchweb eigenlijk?

Dutchweb heeft net het debakel met fast-xs achter de rug, en zijn voor 51% overgenomen door een andere toko. Is dat iets waar je een krabbel voor een jaar voor gaat zetten?

[ Voor 27% gewijzigd door bjck op 23-07-2004 09:48 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-02 10:35

Stephane

Behhhhh

Houd er wel rekening mee dat Demon eerst afgesloten moet zijn, voordat je dutchweb kunt aanvragen.

Verwijderd

Topicstarter
bjck schreef op 23 juli 2004 @ 09:44:
Kijk gewoon even bij CistroN www.cistron.nl daar geeft de postcode-controle netjes aan wat er beschikbaar is op dat postcode. Zowel bbned als babyXL diensten ja of nee. En wat je lijnlengte is ivm bbned die een grens trekt bij 3000 meter.

Als bbned capaciteitsproblemen heeft staat het ook netjes vermeld.

Wat is je beweegreden van demon --> dutchweb eigenlijk?
Ik test steeds bij BBNed zelf op de beschikbaarheid.
BabyXL is niet verkrijgbaar hier in dit dorp.
's Morgens is de test negatief, 's middags positief. Grappig, denk een storing bij BBNed, of zo.

Bij Demon wil ik weg om verschillende redenen.
Ik had vorig jaar origineel een 1024 abonnement, maar wilde een tijdje 2048 proberen. Door BBned werd toen een upgrade beloofd, waardoor de mogelijkheid om te downgraden werd ingetrokken.

Ik heb heel lang gewacht op de beloofde upgrade van 2048 naar 8192.
Toen dat voor de zoveelste keer werd uitgesteld (zal wel BBNed's fout zijn) en de mogelijkheid eindelijk weer beschikbaar werd om te downgraden, heb ik dat toen aangevraagd. Dat was begin februari. Je hebt dan één week de tijd om je te bedenken en ik had natuurlijk één dag langer dan dat nodig. Dus ik bellen naar Demon, maar daar werd mij verteld dat dat absoluut niet kon en dat heb ik gelaten geaccepteerd. Was tenslotte mijn eigen schuld.

Toen de downgrade echter weken achterwege bleef en in tegenstelling zelfs een maand later mijn verbinding (eindelijk) geupgrade werd naar 8192, heb ik een mailtje naar Demon gestuurd met daarin de vraag om gezien het feit dat de EUR 50,= boete voor het downgraden (want ik vind dat het een boete is) nog niet was afgeschreven van mijn rekening en ik de huidige verbinding wel lekker vond, het niet mogelijk was deze te handhaven.
Daar heb ik anders dan een ontvangstbevestiging nooit antwoord op gekregen.

Het duurde echter nog langer dan drie maanden voor ik doodleuk een mailtje kreeg dat de downgrade die ik "een tijdje" gelden had aangevraagd ook daadwerkelijk doorgevoerd zou worden. Dat gebeurde ook, echter werd ik gedowngrade naar 2048, terwijl ik eigenlijk een downgrade naar 1024 had aangevraagd. 8)7

Vergissingen kunnen gebeuren, maar ik vind wel dat ik niet doodgezwegen had moeten worden. Ze hebben tijd genoeg gehad om mijn verzoek in overweging te nemen en een antwoord te formuleren, negatief of positief.

Komt nog het feit dat hun newsserver weinig meer voorsteld.
Dat was niet zo erg omdat ik tevens bij Usenetserver een accountje had lopen. Maar het feit dat ze steeds beloften gedaan hebben, ook wat betreft de newsservice en die gewoon niet nakomen, waarschijnlijk of zogenaamd omdat derden niet wilden meewerken, irriteerd ook danig. Net als het feit dat ze de vele klachten ook lijken te negeren.
bjck schreef op 23 juli 2004 @ 09:44:
Dutchweb heeft net het debakel met fast-xs achter de rug, en zijn voor 51% overgenomen door een andere toko. Is dat iets waar je een krabbel voor een jaar voor gaat zetten?
Ik had juist begrepen dat Dutchweb de abonnementen van die toko Fast-whatever had overgenomen i.p.v. andersom, en er zijn gewoon weinig mensen die klagen over Dutchweb. Doe maar een search.
En kijk gelijk even wat er over Demon wordt gezegd. })

Zo, lang verhaal maar ik heb mijn zegje gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Stephane schreef op 23 juli 2004 @ 10:06:
Houd er wel rekening mee dat Demon eerst afgesloten moet zijn, voordat je dutchweb kunt aanvragen.
Wat gebeurd er eigenlijk als je dat nou net niet doet??

• jochemd
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 18:42:

Dan wordt je aanvraag geweigerd.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 12:18:
Hangt af van wat er moet gebeuren. Veel 'capaciteitsproblemen' zijn migraties van buiten naar binnen. Apparatuur staat dan in kasten voor de deur. Het verbouwen en naar binnen verplaatsen van alle apparatuur en bekabeling kost 12-20 weken. Dit soort zaken worden altijd op planning gedaan. Bijvoorbeeld: het plaatsen van een muurtje kost 2 dagen, met een mogelijke uitloop van nog eens twee dagen. Dan komt de schilder dus pas op dag vijf, en niet zodra de muur klaar is. Ik neem aan dat het je nu wel een beetje begint te dagen? PTT stond ooit eens voor Putje graven, Tentje neerzetten, Tukkie doen. Da's nog niet erg veel veranderd, hier en daar.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-02 10:35

Stephane

Behhhhh

Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 18:42:
[...]

Excuses, info is achterhaald. Sinds 2 maanden maakt dat niet meer uit. Kosten bedragen 30 euro, te betalen aan KNP bij het wijzigen van aanbieder.

Verwijderd

Topicstarter
Stephane schreef op 23 juli 2004 @ 22:26:
[...]

Excuses, info is achterhaald. Sinds 2 maanden maakt dat niet meer uit. Kosten bedragen 30 euro, te betalen aan KNP bij het wijzigen van aanbieder.
Huh??? :?
Wat ik begrepen had was dat er nog een paar aanbieders dwars lagen bij het afspreken van een regeling.

Waar haal jij je info vandaan?

• jochemd
Niets, er was geen Tiscali (BaByXL) leverbaar bij jullie (en die centrale staat ook niet in de planning).

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik nog steeds niet begrijp is waarom bij ISP - ISP migratie binnen dezelfde Telco de lijn vrij moet zijn voordat er opnieuw door de Telco gemeten kan worden.
Verdienen ze erop of zo? Zou het niet logisch zijn om te zeggen, "oh ja, die jongen heeft nu al internet via ons, geen probleem!", of ben ik weer te simpel?

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:53

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

jochemd schreef op 24 juli 2004 @ 01:07:
[...]

Niets, er was geen Tiscali (BaByXL) leverbaar bij jullie (en die centrale staat ook niet in de planning).
Waar heb je die info vandaan als ik vragen mag?

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• jochemd
Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 21:57:
Wat ik nog steeds niet begrijp is waarom bij ISP - ISP migratie binnen dezelfde Telco de lijn vrij moet zijn voordat er opnieuw door de Telco gemeten kan worden.
Verdienen ze erop of zo? Zou het niet logisch zijn om te zeggen, "oh ja, die jongen heeft nu al internet via ons, geen probleem!", of ben ik weer te simpel?
Dat zou inderdaad veel logischer zijn, alleen heeft BBned de procedure zo ingericht dat de latende ISP dat tegen kan houden. Dus omdat Demon niet meewerkt kan dat niet.
Bij Tiscali en bij KPN is medewerking van de latende ISP geen vereiste, alleen medewerking van de ontvangende ISP.
Pagina: 1