Net send functie of client voor OS 9 / 10

Pagina: 1
Acties:

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 15:08

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
In het bedrijfsnetwerk hier staan allemaal PC's.
Om het geblaat onderling rustig te houden staat hier overal een kleine chatclient op, genaamd RivChat. Het is een Pools tooltje, en alleen voor Windows te krijgen.

Nu zoek ik zo'n zelfde clientje voor OS 9 / 10 of anders mogelijkheid om van IP naar IP korte berichten te sturen. Ikzelf gebruik OS 10, maar mijn collega's die in het vervolg op dit bakje werken zullen OS 9 gebruiken.

Ik weet niet of er in een Apple een soort van command prompt zit, en wat dan 'net send' kan zijn?

Het hoeft niet synchroon te lopen met dat RivChat, dat is onmogelijk zo lijkt me :P (dus niet dat je de daarop ingelogde gebruikers ziet en daar het hoofdchatkanaal kunt volgen).

De search bood me nog weinig uitkomst, verder weet ik ook niet op welke commando's ik moet zoeken, net send zal het niet zijn...?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:47

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

volgens my kan dat binnen unix via msg (via het UDP-protocoll), enkel moet de gebruiker dan wel een shell open hebben

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

net send kan je sturen via de commandline smbclient. De syntax is geen lolletje, en je kan niks ontvangen: maar het werkt wel :P

En verder:
http://forums.vnunet.com/...hread=13695&message=59264
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/21888
http://park16.wakwak.com/~ishiwata/ipmsg/index_e.html

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Mischien heb je in dat bedrijfsnetwerk wel een recente exchange server? In dat geval kan je mesenger (msn) gebruiken..

You don't need eyes to see, you need vision

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:16
MSN werkt ook wel zonder Exchange hoor ;) 'k neem aan dat ze daar gewoon een breedband verbinding hebben liggen..niet?

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

is ook mogelijk, maar ik denk niet dat er veel bedrijven zijn die al hun werknemers toelaten te msn'en op het "publieke" internet, vandaar dat ik dit eig niet als een oplossing zie (informatielekken, virussen, spam, vreemde eula van ms pasports, privaat geblaat...)

Als de TS (en haar overste) daar anders over denken is dit natuurlijk een oplossing. Naar beveiliging toe is een privaat msn netwerk wel een oplossing, vandaar de exchange server...

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 15:08

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik weet niets van Exchange servers, en ik denk ook niet dat er een draait. We hebben één PC die 'Server' heet maar dat is ook tegelijkertijd maar een werkstation :P

MSN draaien heeft geen zin, ik wil connecten met een IP adres, geen mailadres. Ik zag wel iChat staan maar dat lijkt me een IRC Client.

Ik heb inmiddels al een kleine client gedownload van Tucows, maar die had ook een hoofdserver nodig waar alle clients naar konden connecten. En ik wil niet een 'tweede chatservice' naast de bestaande gaan draaien, ik wil alleen van buitenaf een bericht op IP adres kunnen sturen.

Ik kan natuurlijk wel in Ga... Verbind met server... een soort inputbox krijgen, maar daar zijn geen commando's voor denk ik?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Tomaat
iChat is, net als MSN, een IM client ;)

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

je wil connecten met een IP address, maar hoe weten je users dat IP? Blijkbaar is de schaal van het bedrijfje nogal klein (1 server die ook werkstation is).

Je zoekt dus een P2P chatclient die zowel op windows als op mac werkt?

• Tomaat
kun je niet gewoon een simpele IRC server op die 'server' installeren?

Verwijderd

Er is een tool voor OSX die heet "Samba Message"
Die tool is een findsmb+smbclient in 1.
:)
Pagina: 1