[iPod] Batterij draint leeg met gebruik USB kabel?

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-10 11:41
Hey luitjes...

ik heb wat vraagjes. Ik heb een 3G iPod, 15Gig. Nu heb ik laatst een iPod Dock, en een USB2.0 + Firewire combi kabel gehaalt.

De Dock deed het eerst prima, maar nu laad hij de iPod niet meer op? De PC ziet wel gewoon prima dat de iPod op de PC is aangesloten, maar opladen doet ie niet meer. Hij laat prima op als ik de Dock er tussenweg haal.

Maar wat nog minstens zo lomp is:
Als ik de iPod met de USB kabel connect op een computer, word de batterij gewoon leeggedraint :? :?

5 á 10 minuten, en de iPod is leeg :?
Wat is dat nou voor iets raars? Bekend probleem?
Als iemand mij wat opheldering kan geven: dat zou tof zijn!

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:11

chem

Reist de wereld rond

Heb je al gekeken op de support site van Apple?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
Er staats niet over mijn problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:11

chem

Reist de wereld rond

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
hm...ik kom er net achter dat er iets in mijn dock zit, waardoor het contact niet altijd even goed is... handig...

maar dat laat de USB vraag nog wel over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 20:45
de links die jij aanhaalt hebben betrekking tot firewire aansluiting, en hoe het beste om te gaan met je accu... er staat niks in over het leeglopen als iemand een usb kabel gebruikt

ok er staat ook iets in over usb maar niks wat echt zinvol is...

heb je al eens een andere usb poort geprobeerd?
of een andere pc?

[ Voor 16% gewijzigd door Phusebox op 22-07-2004 12:33 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
Verschillende PC's... alle pc's waar ik mijn iPod op aansluit. Tis in 5 - 10 minuten gebeurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06 19:31
Als je de iPod aansluit via FireWire, krijgt hij voeding via de computer. Via USB niet, en gaat hij zijn interne accu gebruiken. Gebruik je hem als opslag-schijf, en draait de HD continu, dan is de accu met 10 a 15 minuten leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indien je geen mogelijkheid hebt tot het gebruik van fire-wire moet je er tevens ook de adapter op aansluiten. Bij intensieve benadering naar je HD gaat hij namelijk idd erg snel leeg, dit is logisch aangezien USB geen stroom toevoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

USB levert, bij mijn weten, wel degelijk stroom. Maar blijkbaar niet (genoeg) aan de iPod, dat is natuurlijk nu aan de orde, maar de formulering kan wat handiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06 19:31
Er staat inderdaad wel spanning op een USB poort, maar die wordt puur gebruikt voor het maken van de verbinding. Er wordt niets gebruikt voor het laden van de accu. Als je dat wilt, moet je het FireWire gedeelte van de kabel in de adapter doen en zo tegelijkertijd de iPod van stroom voorzien.

Of een PCI FireWire kaart overwegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuLse_BE
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-05-2017
Kwartjuh schreef op 22 juli 2004 @ 11:28:
Maar wat nog minstens zo lomp is:
Als ik de iPod met de USB kabel connect op een computer, word de batterij gewoon leeggedraint :? :?
Ik heb ook een iPod (3G, 20Gb) en dit is inderdaad zo! Het is wel wat lomp, maar wel logisch omdat USB geen (of niet genoeg) stroom doorgeeft.
Je gebruikt best de USB-FireWirekabel met de USB in je pc en de firewire in de netstroomadapter.

Met het dock probleem kan ik je niet verder helpen. Nog nooit voorgehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
Volgens de Apply guy @ Apple Center in Enschede is er een nieuwe update, die het opladen via USB nu toelaat... eerder was het idd zo dat de iPod als batterij werd gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollarman
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 17:59

dollarman

Travel is my game

Ik heb het nog ff opgezocht op ipodlounge.com en het opladen via usb2.0 werkt alleen op de Ipod mini en de 4g ipod. Helaas dus niet op mijn 3g die hier nu met lege batterijen ligt :(. De elektronica is anders van de 4g en de mini waardoor ze ook opgeladen kunnen worden via de lagere spanning van usb2.0. De update naar 2.2 van de firmware voegt dus helaas geen laadfunctionaliteit toe aan de 3g ipod.

Canada, Alaska, Schotland, Scandinavie, IJsland - Als het maar verlaten is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:03

rik

Even dit topic hergebruiken

Ik heb dus een 4G 40GB en als ik de iPod op het dock (USB2) zet dan gaat ie laden. Geeft ie aan. Echter haal ik het ding eraf dan is ie leger dan voorheen!

Iemand die ook deze ervaring heeft? Misschien levert mijn USB2 niet genoeg power?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hetzelfde hier. Heb een nieuwe PC, zonder firewire. Mijn iPod 3G laadt niet op...Mijn nieuwe iPod video laadt wel netjes via USB op....Jammer, maar dus even een power kabel zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Was het nu echt nodig om met een "ik ook" post een bijna 3 jaar oud topic omhoog te halen? Op slot dus.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.