Autoradio zacht als Fader op 0 staat

Pagina: 1
Acties:
  • 597 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 07:52
Vriend van mij heeft een autoradio in een kastje gebouwd met losse luidsprekers.
Het geluid is echter heel zacht. Wanneer we echter de Fader naar rechts of links verschuiven komt er wel gewoon geluid uit.

Nu zag ik, dat hij de draadjes van de achteruitgang samengebonden had, zodat ze contact maakten. Zou het kunnen dat hij hiermee de uitgang opgeblazen heeft?

Beide uitgangen (zowel achter als voor) doen het echter wel als de fader van 0 afhaald. Echter als fading op 0 staat doen ze het beide slecht.

Specs radio: 50 W mosfet versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je de rear-speakers niet gebruikt hoef je ze ook niet aan te sluiten :)
Gewoon + links op speaker links, en + rechts op speaker rechts...en - van links en rechts ws. op - van speakers of op massa :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Ahh dit hadt ik ook met een hele oude phillips versterker, waarschijnlijk heb je de speakers gwoon verkeerd aangesloten.
Bij mij bleek het een 4 kanaals versterker te zijn, waar naast de aansluitingen nog een heel klein gaatje zat, wat de min was.

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38063

Er zit iets kruislings aangesloten, alles loshalen en controleren. Zeker geen uitgangen direct op elkaar aansluiten.