Resolutie Radeon Mobile breedbeeld laptop

Pagina: 1
Acties:

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:30
Mijn laptop heeft een breedbeeld scherm.
De videokaart is een Ati Radeon Mobile 9200.

De hoogste resolutie is 1280 * 800 (breedbeeld formaat) Dit werkt wel lekker.
Een collega van mij heeft iets nieuwere laptop (4 weken), die op 1680 * 1050 draait.

Hierbij zijn de lettertjes wel erg klein. Echter als hierbij de reso;lutie lager wilt zetten, kun je alleen maar 4:3 formaten kiezen en geen breedbeeld resoluties.
Op mijn laptop geldt hetzelfde. Alleen 4:3 formaten behalve de hoogste.

Is dit normaal? Of is hier een oplossing voor? Ook lagere resoluties zouden toch in breedbeeld moeten kunnen?

Heeft Ati ook een soort inifile, waar je de resoluties zelf kunt invullen, zoals bij NVidia kaarten?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Quitter3 schreef op 22 juli 2004 @ 10:51:
Mijn laptop heeft een breedbeeld scherm.
De videokaart is een Ati Radeon Mobile 9200.

De hoogste resolutie is 1280 * 800 (breedbeeld formaat) Dit werkt wel lekker.
Een collega van mij heeft iets nieuwere laptop (4 weken), die op 1680 * 1050 draait.

Hierbij zijn de lettertjes wel erg klein. Echter als hierbij de reso;lutie lager wilt zetten, kun je alleen maar 4:3 formaten kiezen en geen breedbeeld resoluties.
Op mijn laptop geldt hetzelfde. Alleen 4:3 formaten behalve de hoogste.

Is dit normaal? Of is hier een oplossing voor? Ook lagere resoluties zouden toch in breedbeeld moeten kunnen?

Heeft Ati ook een soort inifile, waar je de resoluties zelf kunt invullen, zoals bij NVidia kaarten?
Je kan ook in Windows instellen dat het lettertype groter moet, in plaats van de resolutie te veranderen... Als je dat doet, word het beeld namelijk onscherp, en dat leest weer minder prettig...