Ik ben bezig me te verdiepen in version control, om onze projecten beter te beheren. Ik ben het subversion boek aan het doornemen, en daar staat erg veel in. Op dit moment heb ik de volgende constructie:
Windows client: TortoiseSVN
Unix Server: SVN
Webserver: Apache
Ik heb SVN niet als apache module geinstalleerd, alles loopt gewoon over SSH.
Ik heb drie subdomeinen per domeinnaam:
test.domein.nl (copy van repository die getest moet worden)
devel.domein.nl (een directe weergave van de huidige repository)
www.domein.nl (live versie van het domein)
Het idee is dat er gewerkt kan worden aan het project onder devel.domein.nl, vervolgens, als de testfase bereikt wordt, moet er een copy naar test.domein.nl en als die goedgekeurd is moet het door naar www.domein.nl.
Ik wil graag dat we ten alle tijden snel terug kunnen schuiven tussen deze versies. Blijkt de Live versie toch niet goed te zijn, dan moet de vorige live versie teruggezet worden, en moet de huidige live naar devel terug.
Ik zie een command: "svn copy" waarmee ik een tag kan maken. Volgens mij kan ik hiermee een copy maken van de huidige repository. Daarmee zou ik de verschillende domeinen kunnen vullen. Echter, dan werkt het terugdraaien niet meer.
Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste in de praktijk kan brengen?
Windows client: TortoiseSVN
Unix Server: SVN
Webserver: Apache
Ik heb SVN niet als apache module geinstalleerd, alles loopt gewoon over SSH.
Ik heb drie subdomeinen per domeinnaam:
test.domein.nl (copy van repository die getest moet worden)
devel.domein.nl (een directe weergave van de huidige repository)
www.domein.nl (live versie van het domein)
Het idee is dat er gewerkt kan worden aan het project onder devel.domein.nl, vervolgens, als de testfase bereikt wordt, moet er een copy naar test.domein.nl en als die goedgekeurd is moet het door naar www.domein.nl.
Ik wil graag dat we ten alle tijden snel terug kunnen schuiven tussen deze versies. Blijkt de Live versie toch niet goed te zijn, dan moet de vorige live versie teruggezet worden, en moet de huidige live naar devel terug.
Ik zie een command: "svn copy" waarmee ik een tag kan maken. Volgens mij kan ik hiermee een copy maken van de huidige repository. Daarmee zou ik de verschillende domeinen kunnen vullen. Echter, dan werkt het terugdraaien niet meer.
Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste in de praktijk kan brengen?
Ik blijf er iig vrij nuchter onder....