Asus K8V-SE Dlx compatible met Geil 2x512MB PC4000 value?

Pagina: 1
Acties:

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Hallo,

Laat ik is ff gebruik maken van uw topic ;).

Ik heb laatst bij Wintelco geheugen gekocht. Het betreft OEM DDR 512Mb PC400 . Ik heb al even gekeken en het chipmerk is MCP :? .niet dat ik dat ken ofzo :Y) . Maar waar was ik oja..ik had een MSI K8N Neo platinum maar door wat problemen is dat een Asus K8V-SE Deluxe geworden :9 . Op dit moment loopt het geheugen niet lekker en geeft het wanneer ik mijn systeem boot ook direct een ram test failure ofzo. Ik denk dat het geheugen niet compitable met het asus moederbord is. Nu is mijn vraag: is Geil DDR PC400 2x512Mb Kit Value SeriesDC geheugen wel compitable met het moederbord?? Heb btw al gekeken op Asus naar de lijst met compitable geheugen maar daar staat Geil niet tussen.

alvast bedankt _/-\o_

11.455 Wp PV | 48 kWh thuisbatterij | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Bovenstaand post is dus afgesplitst van MSI K8N Neo2 Pl + Corsair TWINX1024-3200LL compatible?, omdat het hier om een op zichzelf staand probleem gaat :)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Probeer te kijken wat voor chips er op dat geil geheugen zitten. Denk dat als ze volledig volgens de JEDEC specificatie is gemaakt dat het dan wel moet werken ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• LuPo
  • Nu online
kun je dat op de site van geil zien denk je??

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Heb je daar nog niet gekeken :? 8)7

http://www.geilusa.com/supportdetail.asp?linenumber=8

K8V SE Dlx staat daar ook gewoon tussen B)

• LuPo
  • Nu online
Oftewel...het is dus wel compatible met het moederbord B) ...thanks :)

edit: Topic mag wat mij betreft gesloten worden

[ Voor 29% gewijzigd door LuPo op 22-07-2004 10:53 ]

• Dr. Boktor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-07 01:34
Ik heb voor mijn vader een K8V-SE Deluxe met een enkele 512MB geselecteerd en die werkt inderdaad perfect, dus die info klopt (goh :P)

• LuPo
  • Nu online
Dr.Boktor schreef op 22 juli 2004 @ 10:05:
Ik heb voor mijn vader een K8V-SE Deluxe met een enkele 512MB geselecteerd en die werkt inderdaad perfect, dus die info klopt (goh :P)
naja..ik dacht wel dat het compatible zou zijn, maar was niet op het idee gekomen om op de site van geil te kijken. Heb wel op de site van Asus gekeken en daar stond hij dus neit tussen. Dus dacht ik: beter goed gevraagt dan verkeerd besteld(of zoiets :+ )...

Verwijderd

Ja maar jij praat over 2x512 MB.

En zover ik weet loopt dit bord sneller met 1 geheugen bank.

Heb zelf ook 512,maar ik wil er 1 module van 1 GB er in zettten.

(of heb ik dit verkeerd)

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

ja, vraag ik me ook af. Dualchannel zit toch nie meer op het mobo, maar in de CPU gebakken...of dat ook nie?

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-08 22:03
ik heb simpletech Nitro geheugen op me Asus K8V Dlx bord.... naar corsair,kingston,etc.... draait dit uitermate goed en nog op cas2 ook met strakke timings

• LuPo
  • Nu online
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 00:45:
Ja maar jij praat over 2x512 MB.

En zover ik weet loopt dit bord sneller met 1 geheugen bank.

Heb zelf ook 512,maar ik wil er 1 module van 1 GB er in zettten.

(of heb ik dit verkeerd)
Ik heb eigenlijk geen idee, zou best kunnen. Maar is het niet altijd zo dat als je 1 reepje hebt dat dat sneller loopt dan 2 :? (behalve als je die 2 natuurlijk in dual channel zet ;) )

edit: weet iemand dat eigenlijk?? Heeft AMD Athlon 64 nog wel dual channel? :+

[ Voor 8% gewijzigd door LuPo op 23-07-2004 12:20 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
De Socket754 A64 heeft een Single Channel geheugencontroller. So939/940 zijn Dual Channel (daarom ook meer socket pinnetjes ;) ).

En dat verhaal van meer geheugenreepjes = langzamer klopt ook. Dat kan per mobo verschillen (download de handleiding en kijk erin), maar over het algemeen kun je stellen dat wanneer je meer dan 4 banken met DDR400 vult, dat de snelheid dan wordt teruggeschroefd naar DDR333 vanwege de stabiliteit. Dus met twee 512MB doublesided reepjes zit je prima, mocht je in de toekomst echter een geheugenuitbreiding doen, dan zal de snelheid achteruit gaan. De kunst is dus om specifiek naar 512MB singlesided reepjes te zoeken. Maar zie ze maar eens te vinden -en ze zijn duurder nog ook.
Pagina: 1