[XP] Terminal Services: proces 'kapen' mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-04 13:08

collin

Who da man !!

Topicstarter
Kent iemand een manier om een proces wat in een andere Terminal server sessie draait om te zetten naar je eigen sessie? Het hoeft niet perse een proces te zijn van een andere user.

Ik heb op mijn PC WinConnect Server XP draaien (vervanging van remote desktop voor XP), waardoor ik zowel via remote desktop als lokaal op mijn PC kan werken. Als ik op mijn werk zit en bijv. een applicatie start (newsbin Pro) en ik kom thuis, kan ik niet zien hoe het met mijn downloads staat. Dan moet ik dat proces killen via task manager en dan nbpro starten.

Is het dus mogelijk om dan te zeggen dat het proces nbpro.exe moet worden weergegeven in mijn console sessie? Dus de eigenaar van het proces hoeft niet gewijzigd te worden, alleen de sessie waarin het proces draait.

Mijn iRacing profiel

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dat kan voor zover ik weet niet zomaar (ik denk niet dat je het winsta van een process kan wijzigen terwijl het draait ;) ) maar wat je wel kan doen is eens kijken naar de 'shadow' optie van Windows - hiermee kan je een andere sessie overnemen :)

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Als je met dezelfde user en password zowel lokaal als van je werk inlogt, dan krijg je toch de dezelfde desktop en dus processen en programma's?

Ik in ieder geval wel met Remote Desktop.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 14:16

mutsje

Certified Prutser

wokkie15620 schreef op 22 juli 2004 @ 11:00:
Als je met dezelfde user en password zowel lokaal als van je werk inlogt, dan krijg je toch de dezelfde desktop en dus processen en programma's?

Ik in ieder geval wel met Remote Desktop.
Dat is ook niet altijd het geval want soms wordt er een nieuwe sessie opgezet. Je zult toch echt zaken op de RDP in moeten stellen.

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Tja, ik werk dus niet met remote desktop, maar met dat WinConnect server XP en daarmee is een scheiding gemaakt tussen de console sessie en RDP sessies, in de zin van dat je geen sessies over kan nemen van de console naar RDP of andersom. Ik kan die RDP sessie wel overnemen, maar vaak ook niet (Buggy software dat WinConnect XP, als iemand een alternatief hiervoor kent.. graag!)

WinConnect heeft ook niet dezelfde functionaliteit als remote desktop, clipboard transfer werkt niet, local drive mappings ook niet..

De handigste optie voor mij is het 'kapen' van een proces..
mutsje schreef op 22 juli 2004 @ 11:09:
[...]

Dat is ook niet altijd het geval want soms wordt er een nieuwe sessie opgezet. Je zult toch echt zaken op de RDP in moeten stellen.
Met RDP van XP heb je maar 1 sessie tot je beschikking (itt Terminal Services op Windows Server) en neem je altijd de enige sessie over. Als je met een ander account inlogt, krijg je eerst de waarschuwing dat de bestaande user wordt afgelogd voordat je jezelf kan aanmelden.

[ Voor 32% gewijzigd door collin op 22-07-2004 11:12 ]

Mijn iRacing profiel

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 14:16

mutsje

Certified Prutser

dat klopt maar ik spreek ook meer over TS server sessies.

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Snap eigenlijk niet zo goed waarom je dan WinConnect Server XP gebruikt. Of mis ik even wat? (Vast wel :))

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Met Windows XP kan je maar 1 sessie tegelijk gebruiken: Of achter het toetsenbord, of via Remote Desktop. Met Winconnect Server XP Als mijn vriendin thuis is, kan ook zij op de PC werken, net als ik via Remote Desktop. Dit zou eerst in SP2 voor XP komen, maar het lijkt erop dat dat niet gebeurt. Als ik vrijgezel was had ik die bende niet nodig gehad ;)

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1