Toon posts:

Hans Breukhoven is 'Dirty Tricks' KPN zat

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik las op nu.nl dit bericht...
AMSTERDAM - Hans Breukhoven, CEO van de Free Record Shop en Freetel.nl, is de "dirty tricks" van KPN zat. Breukhoven is van mening dat KPN op een steeds agressievere manier bezig is klanten van haar concurrenten lastig te vallen.

"De klanten van telefoonmaatschappijen worden zowel per post als per telefoon door KPN 'nagejaagd om toch maar weer terug te gaan naar KPN. Maar ook als bijvoorbeeld een Freetel.nl-beller verhuist of een ADSL-aansluiting aanvraagt boekt KPN deze beller vaak direct en ongevraagd weer terug naar het KPN-netwerk."

"KPN schroomt niet om via call centers ongevraagd te bellen met halve, onware berekeningen en vele uitspraken die ze niet op papier durven te zetten. Men eindigt standaard het gesprek met de vraag: 'Wilt u weer terug naar KPN? Dat kan nu direct via de telefoon. Wij laten dan even een bandje mee lopen, terwijl we wat vragen stellen zodat u weer met ons belt, u hoeft verder niets te doen.' Ook stuurt men brieven met insinuaties dat KPN altijd goedkoper is en belooft men de terugkomers zelfs een Staatslot."

Hans Breukhoven overweegt zelfs een proces tegen de KPN aan te spannen: "In Engeland heeft Richard Branson jarenlang tegen British Airways geprocedeerd om hun Dirty Tricks tegen Virgin Atlantic veroordeeld te krijgen en dit uiteindelijk ook gewonnen, wat zelfs heeft geleid tot een gedwongen afscheid van de toenmalige Chairman, Lord King".
...en werd vervolgens gelinkt naar deze open brief gericht aan KPN:
Beste Ad,

Zoals je weet ben ik sinds september vorig jaar vol goede moed van start gegaan met FREETEL.nl. Een alternatieve aanbieder van goedkope telefonie via het vaste netwerk van KPN Telecom. Er bleek en blijkt bij mijn klanten namelijk een enorme behoefte te bestaan aan een 'eigentijds en typisch FREE RECORD SHOP-achtig' telecommerk. Sinds ik nu al bijna een jaar als concurrent van jou heb mogen opereren, denk ik dat ik recht van spreken heb met jou een aantal hele nare ervaringen te delen.

Ik hoor van mijn klanten in steeds toenemende mate, en dat kan komen omdat ik meer klanten krijg en/of dat de klachten gewoon in percentage toenemen, dat ze door KPN structureel per post en/of telefonisch worden lastiggevallen met de smeekbede toch 'alstublieft terug te komen bij het zo vertrouwde KPN'. En als ze NEE zeggen, dan blijven jouw mensen zelfs meerdere malen mailen of terugbellen met hetzelfde verzoek. Vraag van mij: Hoe weten jullie dat die mensen niet meer via KPN bellen? Die informatie mogen jullie als aanmerkelijke marktmacht toch helemaal niet gebruiken voor zulke doeleinden?

We hebben nu inmiddels zelfs van die door jouw mensen gevoerde 'outbound-call' gesprekken op tape staan en ik ben mij rot geschrokken. Wat mij persoonlijk nog het meeste stoort is dat jouw medewerkers proberen in te spelen op de gevoelens van mensen door 'tussen de regels door' de reputatie van Free Record Shop ter discussie te stellen. Alsof die van KPN veel beter en betrouwbaarder zou zijn! Tevens wordt in deze gesprekken gesuggereerd dat KPN goedkoper is dan FREETEL, en zoals je weet is dat absoluut niet het geval, en worden aantoonbaar foute prijzen en overige condities van FREETEL gehanteerd bij het proberen terug te halen van deze mensen. Dit riekt naar pure misleiding van let wel: MIJN KLANTEN!! Ik neem toch aan dat ook jij vindt dat dit niet in lijn is met de normale fatsoensnormen die wij als gerespecteerd zakenman nastreven?

Tevens heb ik nu bewijsstukken gezien die aantonen dat jullie klanten van mij die een ISDN-lijn of ADSL-lijn hebben aangevraagd of gewoon gaan verhuizen, ongevraagd en ZONDER toestemming weer terugzetten naar KPN voor hun vaste telefonie. Ook dit snap ik echt niet. Dit is toch pure machtsmisbruik? Het lijkt er wel op dat jouw personeel het leuk vindt ons te pesten en erger nog: dat ze dit georganiseerd en dus geregisseerd vanaf het topmanagement doen. Dat kun jij toch niet als normaal omschrijven?

Ik neem aan dat ook jij weet dat als zulke onrechtmatige terugwinacties door de monopolist niet met harde hand worden tegengegaan, dat KPN het huidige marktaandeel van meer dan 80% straks weer gewoon richting de 90% en misschien wel 100% ziet gaan en dan is alles waar iedereen voor gevochten heeft aangaande de liberalisatie van de telecomsector voorwaar geheel voor niets geweest. En dan zijn wij met z'n allen het lachertje van Europa en ondermijn je de doelstelling van de Europese Commissie te komen tot een eerlijke en open concurrentiestrijd. En dan zou je het uiteindelijk zelfs beter doen dan je Ierse PTT-vrienden die volgens de Europese Commissie vorig jaar inmiddels alweer 59% (!!) van hun verloren marktaandeel hebben teruggewonnen wegens ongeoorloofde terugwinpraktijken. Ook jij zult het toch met me eens zijn, dat concurrentie juist hogere kwaliteit, lagere prijzen en betere deals voor de consument en dus voor de maatschappij oplevert. En dat concurrentiebelemmerend gedrag te allen tijd moet worden tegengegaan.

Ik ga er vooralsnog vanuit dat de bovengenoemde klachten voor jou volledig onbekend zijn en dat jij hier ook persoonlijk niets mee te maken hebt. Mijn verzoek aan jou is dan ook het volgende. Kun je mij voor maandag 26 juli 17.00 uur aanstaande antwoord geven op het volgende:

1. Kun jij bevestigen dat je een intern onderzoek zult gaan starten dat antwoord zal geven op de gedane aantijgingen en gestelde vragen? Belangrijkste vragen die dus aandacht verdienen zijn:

a. Bevestiging of ontkenning dat jouw mensen FREETEL klanten (continue) bestoken met aanbiedingen weer terug te komen bij KPN.
b. Bevestiging of ontkenning dat jullie onrechtmatig gegevens aangaande voor KPN verloren gegane klanten gebruiken en ook daadwerkelijk inzetten bij de terugwinacties richting klanten van FREETEL.
c. Bevestiging of ontkenning dat jouw mensen de betrouwbaarheid van FREETEL en FREE RECORD SHOP in twijfel trekken tijdens communicatie met FREETEL klanten.
d. Bevestiging of ontkenning dat jouw mensen onjuiste prijzen en overige condities van FREETEL hanteren tijdens communicatie met FREETEL klanten.
e. Bevestiging of ontkenning dat jouw mensen bewust cq. onbewust FREETEL klanten die een ISDN- of ADSL-lijn aanvragen of gewoon verhuizen ongevraagd en zonder hun toestemming weer terugzetten naar KPN.
f. Bevestiging of ontkenning dat jouw managers en/of directeuren met elk van bovenstaande punten ook maar iets te maken hebben.

2. Tevens hoor ik graag van jou in hoeverre jijzelf van bovenstaande (op wat voor manier dan ook) op de hoogte bent en indien dat zo is, wat voor rol je hierin hebt gespeeld.

3. Tevens zou ik graag zien dat jij op voorhand afstand neemt van mogelijk concurrentiebelemmerend gedrag zoals hierboven aangegeven en dat je bevestigt dat KPN in ieder geval vanaf heden NOOIT MEER klanten van FREETEL zal benaderen over te stappen naar KPN.

4. Tevens zie ik graag de bevestiging dat indien blijkt dat KPN inderdaad FREETEL klanten heeft teruggewonnen dat deze allemaal binnen 2 weken vanaf nu een brief thuis zullen ontvangen waarin KPN haar excuses aanbiedt en bevestigt dat FREETEL en FREE RECORD SHOP betrouwbare en respectabele merken zijn en dat FREETEL goedkoper is dan KPN.

Graag zie ik jouw reactie spoedig tegemoet.

Met vriendelijke groet,
FREETEL.NL B.V.

Hans Breukhoven
---------------------------------
Als deze beschuldigingen van Breukhoven inderdaad waar blijken te zijn, lijkt mij dat een grote domper van KPN. Wil KPN dan echt zo graag zijn monopoliepositie behouden?

Zelf vind ik het wel 'stoer' van Breukhoven om deze brief te schrijven, maar het is natuurlijk ook een publiciteitstunt om meer aandacht te krijgen voor Freetel.nl.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 09:46 ]

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-02 14:37

collin

Who da man !!

Nou is niet alleen KPN met dat soort aggressieve maatregelen bezig, Tele2 belt me ook om de haverklap waarom ik meer betaal dan nodig is, Chello belt ook geregeld op, ze doen het toch allemaal?

En het lijkt me logisch dat KPN zijn monopolie wil behouden, welke onderneming zou dat niet willen.

Het blijft schandalig dat ze dat flikken.

[edit]
Gave brief trouwens! Ben benieuwd wat voor reactie hij zal krijgen.. als er 1 komt!

[ Voor 13% gewijzigd door collin op 22-07-2004 10:03 ]

Mijn iRacing profiel

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Dit is net zo'n verkoopstunt als die acties van KPN.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-02 15:37

Nik

Yep, ik zou me er niet te veel zorgen om maken. Oke het is lullig, maar span dan een kort geding aan, klaar. Ga er niet een hele publicitietsstunt omheen bouwen, dat vind ik zó zwak.

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 19:35
Tele2 moet ook om de maand ongeveer weer een rectivicatie in de krant zetten dat ze hebben gelogen over iets, let daar maar eens op!

Ik twijfel een beetje aan datgene wat gezegd wordt over de KPN eerlijk gezegd, maar misschien komt dat omdat ik een tevreden klant ben.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

en dat je bevestigt dat KPN in ieder geval vanaf heden NOOIT MEER klanten van FREETEL zal benaderen over te stappen naar KPN.
Dit lijkt mij een vreemde eis. KPN mag toch wel mensen benaderen voor haar producten en diensten?

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Het feit dat er nogal wat spel- en grammatica fouten in de brief zitten zorgt bij mij toch wel voor enige twijfel: wie verstuurt er nu een brief aan zo'n hoog persoon zonder hem even te proof-readen.

Daarnaast insinueert Dhr. Van Breukhoven nogal veel en zegt heel vaak "jij bent toch wel met me eens dat?" en "jij denkt vast zoals ik dat". Op die manier kan hij alles zeggen zodat het lijkt alsof KPN echt alleen maar smeerlappen zijn, zonder dat iemand hem hierop kan aanvallen.

Ik vind het een matige brief die het kernpunt op een onfatsoenlijke manier doorbrengt. Het lijkt meer in een opwelling van frustratie geschreven - vooral door de grote fouten in de grammatica - dan echt doordacht te zijn.

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

Verwijderd

Ik krijg toch zeker wel 2x in de week telefoon van zo'n club, .. "komt het gelegen, "... nee er is net iemand overleden, .. "ow sorry".

Hopelijk houden ze er een naar gevoel aan over, oprotten met die troep.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-02 15:37

Nik

Wekkel schreef op 22 juli 2004 @ 10:13:
[...]

Dit lijkt mij een vreemde eis. KPN mag toch wel mensen benaderen voor haar producten en diensten?
Ja FREETEL pikt haar klanten toch ook weg bij KPN (neem ik aan?)

Slap gelul dit allemaal zeg 8)7

• napp
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-07-2021
Wekkel schreef op 22 juli 2004 @ 10:13:
[...]

Tuurlijk zou ik zeggen Wekkel maar ik denk dat je het hele verhaal toch nog een keer opnieuw moet lezen want je heb het niet helemaal begrepen.

3240 watt 12 x trina solar 270WP mono met een Delta Solvia 5.0

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 17:02

André

Analytics dude

En de arrogantie waar de brief mee begint: "Beste Ad,"

Heel ongeloofwaardig.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb het verhaal prima begrepen. In plaats van eisen over de benaderingswijze wordt de totale toegang tot klanten ontzegt. Dat is een vreemde eis.

Overigens valt het met de spellingsfouten wel mee. 'z'n' is niet echt fraai in een brief en de persoonlijke tint komt niet erg zakelijk over. Echter, voor de rest slaat Word niet echt op hol van deze woorden :?

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Tele2 durft hier niet meer naar toe te bellen denk ik >:)
nadat ik in 1 week tijd 3 keer opgebeld ben smorgens tussen 9 en 11 terwijl ik om 7 uur smorgens thuisgekomen was uit de nachtdienst heb ik ze even flink de waarheid verteld

van Breukhoven moet niet zeuren want er zijn veel meer bedrijven met dit soort akties
je word gebeld door:
een landelijke of regionale krant om een abbo te nemen
verzekeringsmaatschappijen
telecomaanbieders
en nog wat andere duistere zaken waar ik geen doen mee wil hebben

als ik iets nodig heb zoek ik het zelf wel op
mischien even een gouden tip hoe het tegenwoordig bij mij gaat
*telefoon gaat*
ik neem op
*met edwin*
*goede morgen spreek ik met de heer van cleef?*
*ja daar spreekt u mee*
*zou ik u mischien een aantal vragen mogen stellen?*
*nee mevrouw dat mag u niet* :+

in de regel word zon gesprek meestal gelijk beeindigd met prettige dag nog
tele2 zijn nogal hardhorend dan gooi ik hem er gewoon zelf op want die blijven alsnog doordrammen heb helemaal geen zin in dat gezeur

computer voor alle werkzaamheden

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Edwin van Cleef schreef op 22 juli 2004 @ 10:27:
van Breukhoven moet niet zeuren want er zijn veel meer bedrijven met dit soort akties
Lijkt mij juist reden voor Breukhoven om vooral niet het bijltje erbij neer te gooien.

'Er worden nou eenmaal mensen opgelicht, dus laten we dan ook maar geen tegengeluid laten horen'

Een stelling die even ridicuul is 8)7

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
proller schreef op 22 juli 2004 @ 10:23:
Ja FREETEL pikt haar klanten toch ook weg bij KPN (neem ik aan?)
Geef is een argument, bewijs dat is.
Slap gelul dit allemaal zeg 8)
Het gaar puur om de klachten die bij Hans van Breukhoven binnen komen over de lastig gevalde mensen. De zogenaamde "MIJN KLANTEN :) ".

Verwijderd

offtopic:
[quote]Edwin van Cleef schreef op 22 juli 2004 @ 10:27:
Tele2 durft hier niet meer naar toe te bellen denk ik >:)
nadat ik in 1 week tijd 3 keer opgebeld ben smorgens tussen 9 en 11 terwijl ik om 7 uur smorgens thuisgekomen was uit de nachtdienst heb ik ze even flink de waarheid verteld

je word gebeld door:
een landelijke of regionale krant om een abbo te nemen
verzekeringsmaatschappijen
telecomaanbieders
en nog wat andere duistere zaken waar ik geen doen mee wil hebben

als ik iets nodig heb zoek ik het zelf wel op
mischien even een gouden tip hoe het tegenwoordig bij mij gaat
*telefoon gaat*
ik neem op
*met edwin*
*goede morgen spreek ik met de heer van cleef?*
*ja daar spreekt u mee*
*zou ik u mischien een aantal vragen mogen stellen?*
*nee mevrouw dat mag u niet* :+

in de regel word zon gesprek meestal gelijk beeindigd met prettige dag nog
tele2 zijn nogal hardhorend dan gooi ik hem er gewoon zelf op want die blijven alsnog doordrammen heb helemaal geen zin in dat gezeur[/quote]

Ik zou het anders zeggen.

"Dat heeft u zojuist gedaan....." (nee dus en ophangen :))

Maar idd waarom stuur je een brief met "je weet dat".... Waarom zou hij dat doen? het betreft hier een zakelijke brief, lijkt mij niet verstandig om de brief zo te maken....

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

raoulduke schreef op 22 juli 2004 @ 10:18:
Het feit dat er nogal wat spel- en grammatica fouten in de brief zitten zorgt bij mij toch wel voor enige twijfel: wie verstuurt er nu een brief aan zo'n hoog persoon zonder hem even te proof-readen.

[...]

Ik vind het een matige brief die het kernpunt op een onfatsoenlijke manier doorbrengt. Het lijkt meer in een opwelling van frustratie geschreven - vooral door de grote fouten in de grammatica - dan echt doordacht te zijn.
En toch krijg ik het idee dat hij met een brief in deze vorm meer bereikt dan met een formeel- & correct opgestelde brief. Dergelijk taalgebruik leidt ertoe dat mensen juist de tijd nemen om 'm te lezen, al was het alleen al om 'de achterlijke taalfouten op te zoeken', waarna ze vervolgens toch op de hoogte zijn van de inhoudelijke kritiek in de brief. Bovendien zal het de heer Breukhoven echt niet te doen zijn om de reactie van de verantwoordelijke bij KPN, maar om de reacties en de opinie van de mensen die dit in de verschillende media lezen. Wanneer hij een persbericht zou laten uitgaan over 'wat KPN wel niet fout doet', dan komt dat stukken minder geloofwaardig over dan een 'persoonlijke' brief die gericht is aan de commerciëel directeur van KPN, want 'je gaat echt niet liegen in een brief die je stuurt aan iemand die precies weet hoe het in elkaar zit'. Bovendien zou geen enkele site het dan publiceren, want het is dan gewoon 'weer een bedrijfje dat boos is op KPN'.

Kortom, volgens mij is hier beter over nagedacht dan veel mensen denken :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• RikTW
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-02 15:36
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 10:34:Maar idd waarom stuur je een brief met "je weet dat".... Waarom zou hij dat doen? het betreft hier een zakelijke brief, lijkt mij niet verstandig om de brief zo te maken....
tis dus idd geen zakelijke brief. Ik kan me niet voorstellen dat iemand die op deze manier zn correspondentie voert zo'n groot bedrijf op poten zet.
Deze brief is natuurlijk alleen maar bedoeld voor het publiek
Ik ben btw benieuwd naar de tapes die hij zegt te hebben. Zou hij deze ook nog openbaar gaan maken? (bijvoorbeeld als 'Ad' na de deadline nog niet gereageerd heeft?) Lijkt me wel vet

[ Voor 21% gewijzigd door RikTW op 22-07-2004 10:54 ]

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Misschien kent Breukhoven Ad Scheepbouwer gewoon persoonlijk uit het "circuit" en kan hij daarom een wat meer informele toon aanslaan. :?

[ Voor 6% gewijzigd door under-world op 22-07-2004 10:48 ]

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-02 21:48

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

KPN is absoluut oneerlijk bezig, ik heb het al vaker waargenomen. Sterker nog;

Mijn tante belt via Tele2 CPS. Toen ging ze verhuizen en ze nam haar nummer mee. Tele2 adreswijziging gestuurd etc. Prima in orde ;)

Maar....ze kreeg van familie te horen dat haar nummer meegezonden werd, terwijl ze een anonieme lijn had. Dus mijn tante belt KPN. "Nee mevrouw, dat kan niet. U belt namelijk met Tele2 en die ondersteunen dat niet". Terwijl het op het oude adres het nog wel kon. "Als u weer terugkomt bij KPN, dan kan ik het wel weer voor u regelen". Mijn tante heeft er dus voor bedankt en heeft boos opgehangen. Toen ze 5 minuten later weer KPN belde, en een andere medewerker aan de lijn trof, kon het met 1 klik in orde gemaakt worden. 8)7

Kortom, (mijn mening:) KPN is corrupt!

/dev/null

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-02 15:51
Ik ben het volkomen eens met Hans. Ik ben en wordt ook steeds lastig gevallen door KPN om over te stappen. Ze vragen dan ook steeds met welke carrier-select ik bel, want ze kunnen zien dat ik niet meer via KPN bel. Officieus kunnen ze zien dat ik bel met TELE2, maar mogen dat niet gebruiken. Dus gieten ze het in de vorm van; "Ik zie dat u belt met een andere provider, is dat Tele2?". Als ik dan vervolgens zeg dat dat niet ter zake doet zeggen ze geirriteerd: "dan kunnen we niet aantonen dat beter/goedkoper zijn".
Kort gezegd ik ben KPN ook een beetje bue, ik betaal voor mijn ISDN-lijn met ADSL bijna 100 Euri's per twee maanden, alleen voor het lijntje naar mijn huis. Toen ik de laatste keer vroeg aan de medewerker die me lastig viel of hij meteen mijn abonnement van belbasis naar belbudget wilde overzetten. Kreeg ik te horen, "dat kan niet meneer voor ISDN". "Waarom dan niet?" vroeg ik. "Daar houden we dan niets aan over". Ik zie het verschil niet tussen digitaal en analoog voor wat betreft de abonnementen.
Die vaste kosten zijn echt belachelijk hoog bij KPN. Los nog van het feit dat ze je lastigvallen met hun irritante call-center medewerkers.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 17:02

André

Analytics dude

htca schreef op 22 juli 2004 @ 11:25:
Die vaste kosten zijn echt belachelijk hoog bij KPN. Los nog van het feit dat ze je lastigvallen met hun irritante call-center medewerkers.
En wie betalen die call-center medewerkers, juist. Geen wonder dat de prijzen zo hoog zijn.

Verwijderd

Ja wat denk je dat die belkosten zijn van de callcenter medewerkers bij de KPN...

• RikTW
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 12:00:
Ja wat denk je dat die belkosten zijn van de callcenter medewerkers bij de KPN...
Die bellen toch wel met tele-2? 8)7

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
imho ook een beetje zwak... hij onderbouwt ook z'n eigen stelling niet dat de KPN vals voorlicht...

met een hamer past alles

• under-world

under-world

ooh-la dots

HIJ onderbouwt zijn stelling met bewijzen in de vorm van bandopnames. Of hij die echt heeft en wat de content is is nu nog gissen.

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
dat vind ik dus niet echt een onderbouwing tot je weet wat er daadwerkelijk op die tapes staat. zo komt hij op mij ongeloofwaardig over...

met een hamer past alles

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Ik heb het gezien....
Ik stond bij de Primafoon in de rij bij de servicebalie in de rij, de man voor mij was aan de beurt, hij had een verkeerd ADSL-modem meegekregen. De man praatte met een accent, dus de KPN verkoper vroeg beleefd waar hij vandaan kwam. Frankrijk. Aha, dus u belt zeker ook veel met Frankrijk. Ja. Mag ik dan vragen met welke aanbieder u belt? Tele2? Aha. Kijk meneer, maar dat moet u niet doen. Tele2 is namelijk helemaal niet goedkoper, hoe veel belt u ongeveer? Aha. Kijk ziet u wel. KPN heeft de tarieven verlaagd, en als u dan dit maar iets duurdere KPN-abonnement neemt, dan heeft kan u zoveel minuten gratis bellen naar het buitenland en als u dan de nummers instelt als Voordeelnummers, dan bent u goedkoper uit bij KPN! En dan heeft u ook niet meer dat gedoe met 2 aparte rekeningen. Wilt u dat ik u terugboek naar KPN? Ok, zal ik dat direct even doen.

En dat verzin ik niet. De arme man vloog er met open ogen in en de rest van de winkel maar wachten. (er stond een aardige rij). Bah.

Ik vermoed dat KPNers gewoon achterlijke provisies krijgen voor teruggewonnen klantjes en dat ze daarom zo irritant doen.

[ Voor 6% gewijzigd door m-m op 22-07-2004 13:33 ]

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
m-m schreef op 22 juli 2004 @ 13:30:
Ik heb het gezien....
Ik stond bij de Primafoon in de rij bij de servicebalie in de rij, de man voor mij was aan de beurt, hij had een verkeerd ADSL-modem meegekregen. De man praatte met een accent, dus de KPN verkoper vroeg beleefd waar hij vandaan kwam. Frankrijk. Aha, dus u belt zeker ook veel met Frankrijk. Ja. Mag ik dan vragen met welke aanbieder u belt? Tele2? Aha. Kijk meneer, maar dat moet u niet doen. Tele2 is namelijk helemaal niet goedkoper, hoe veel belt u ongeveer? Aha. Kijk ziet u wel. KPN heeft de tarieven verlaagd, en als u dan dit maar iets duurdere KPN-abonnement neemt, dan heeft kan u zoveel minuten gratis bellen naar het buitenland en als u dan de nummers instelt als Voordeelnummers, dan bent u goedkoper uit bij KPN! En dan heeft u ook niet meer dat gedoe met 2 aparte rekeningen. Wilt u dat ik u terugboek naar KPN? Ok, zal ik dat direct even doen.

En dat verzin ik niet. De arme man vloog er met open ogen in en de rest van de winkel maar wachten. (er stond een aardige rij). Bah.

Ik vermoed dat KPNers gewoon achterlijke provisies krijgen voor teruggewonnen klantjes en dat ze daarom zo irritant doen.
Ik had dus gelijk als sport meegedaan in het gesprek. Is dat gesprek snel ten einde en ben ik ook aan de beurt.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Mwoa, het was al wel onbeleefd genoeg dat ik zat mee te luisteren :P
En een grote bek opzetten is niet echt handig als je zelf ook nog op een normale manier geholpen gaat willen worden.

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-02 19:32

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Dat van de Primafoon heb ik ook al enkele malen gehoord. Exact hetzelfde verhaal, je komt voor een klein dingetje en ze vragen je meteen het hemd van je lijf en ze proberen je meteen om te zetten naar KPN.

Antenne en masten malloot

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-02 10:35

Stephane

Behhhhh

Tja, dat deze brief uberhaupt op GOT staat, toont aan dat het om een publiciteitsstunt gaat. De brief door een jurist op laten stellen maakt de brief niet bepaald smeuïg. Waar het hem om gaat is dat KPN bij het benaderen van klanten gebruik maakt van een database, waar concurrenten niet over KUNNEN beschikken.

• under-world

under-world

ooh-la dots

Stephane schreef op 22 juli 2004 @ 15:01:
Tja, dat deze brief uberhaupt op GOT staat, toont aan dat het om een publiciteitsstunt gaat.
Een open brief is toch een open brief ? Vandaar de naam :? :+ Wat Got hiermee te maken heeft volg ik niet helemaal en de daaruit afgeleide conclusie: "Het staat op Got dus publiciteitsstunt" nog minder. Een open brief is altijd een vorm van de publiciteit zoeken. Dit middel wordt meestal ingezet bij zaken waarinhet publieke belang ook een rol speelt. Elke "open" brief afdoen als een publiciteitsstunt puur en alleen vanwege het feit dat het een open brief is lijkt me een beetje simpel gedacht.

[ Voor 6% gewijzigd door under-world op 22-07-2004 15:12 ]

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
The_Wireless_Guy schreef op 22 juli 2004 @ 13:53:
Dat van de Primafoon heb ik ook al enkele malen gehoord. Exact hetzelfde verhaal, je komt voor een klein dingetje en ze vragen je meteen het hemd van je lijf en ze proberen je meteen om te zetten naar KPN.
Dat doen ze bij T for Telecom ook voor Pretium. En bij Free Record Shop zie je ook de zooi van Freetel liggen. Zo raar is dat dus niet :)

• RikTW
Timmey schreef op 22 juli 2004 @ 15:29:
[...]

Dat doen ze bij T for Telecom ook voor Pretium. En bij Free Record Shop zie je ook de zooi van Freetel liggen. Zo raar is dat dus niet :)
Maar als ik bij FRS voor een cd-tje kom vragen ze me niet hoe vaak ik bel en met welk land ;)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Die Hans moet niet zo zeuren:

Schaamteloze cross-post van een oud topic van mij :)
RaZ schreef op 21 februari 2004 @ 21:18:
Het volgende,

Mijn vriendin heeft telefonisch gereageerd op een advertentie van een call-centre (telemarketing), netjes een afspraak gemaakt, en ze heeft dus gehoord dat ze, bij het gesprek een aantal dingen moest meenemen, waaronder dus een rekening nummer.

Kortom, niet aangenomen, pech dus.

Paar dagen later, wordt ze gebeld, door die toko, of wij niet geintresseerd waren in goekoper bellen (iets wat dus mijn vriendin zou moeten gaan doen als ze was aangenomen). Achja, opzich niet erg natuurlijk, wordt er zelf nog gevraagd of ze was aangenomen door de persoon die ze aan de lijn had. Erg vriendelijk allemaal, dus m'n vriendin zegt, stuur maar informatie op.

Nu zie ik dus net post van die gasten, dus mooi werk, leesvoer..

En waar begint de brief mee:

Hartelijk bedankt voor uw aanmelden voor telefoon nummer: xxx-xxxxxxx
De abonnements kosten worden met automatisch incasso afgeschreven van rekening: xxxxxxxxx (welk m'n vriendin heeft opgegeven tijdens de solicitatie).

Nu staat er in de brief dat ik schriftelijk moet aangeven binnen 5 werkdagen om dit zaakie ongedaan te maken.
Dit ben ik dus niet van plan, ik heb nergens een handtekening gezet, en was neit van plan hier ook enig eurocent aan telefoon/postzegels-kosten voor uit te geven.

Kunnen die gasten dit doen zonder dat er een handtekening van mij ergens staat?
Dus wat loopt hij zelf nu te zeuren, zijn praktijken sporen zelf ook niet >:)

Ging dus over het Call-Centre: Intertwine, en het abo wat ze in me maag wilden duwen was FREETEL |:(

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

offtopic:
Al Hans nou een goed statement wil maken zou hij de prijzen van een cd/dvd eens flink kunnen verlagen, deze prijzen worden al jaren kunstmatig hoog gehouden..............
Pagina: 1