Toon posts:

Lucent Cellpipe 50H

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Vraagje: heeft iemand ervaring met dit type Lucent (A?)DSL Firewall/Router? Zelfs uit de info van Lucent zelf is me niet helemaal duidelijk of hij inzetbaar is als Annex B Adsl modem, momenteel krijgt hij geen WAN connectie via KPN ADSL over ISDN.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tja .. dit is niet echt de bedoeling.
Je geeft weinig info, en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je dit niet zou kunnen vinden.

Ik neem aan dat je dus een router hebt en een ADSL lijn over ISDN ?
Tja .. dan zul je tochh echt een router die specifiek vermeld dat hij voor ISDN is moeten hebbem (ik heb iig nog nooit een NATdoos gezien die *en* analoog *en* ADSL aan kan).

Tijd voor een nieuwe sig..

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Je hebt een modem, maar weet niet of ie geschikt voor je aansluiting?

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
Het is in ieder geval een ISDN modem/router:

"The CellPipe 50H supports SHDSL technology".

Mijn vraag is eigenlijk of een SHDSL modem (het is me niet helemaal duidelijk waar het voor staat) compatible is met de ADSL zoals hij via KPN geleverd wordt.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 09:59:
Het is in ieder geval een ISDN modem/router:

"The CellPipe 50H supports SHDSL technology".

Mijn vraag is eigenlijk of een SHDSL modem (het is me niet helemaal duidelijk waar het voor staat) compatible is met de ADSL zoals hij via KPN geleverd wordt.
Ik moet me toch afvragen hoe je aan het modem komt...
SHDSL is Symmetric High-Bitrate Digital Subscriber Loop:
http://www.dslforum.org/aboutdsl/shdsl_faq.html

Je bent wel de lijn kwijt omdat ie dedicated voor netwerk wordt gebruikt en niet zoals ADSL ook voor telefoongesprekken.

Verwijderd

Topicstarter
Modem heb ik via via kunnen krijgen, is goed mogelijk dat het in de VS gekocht is ooit, zat in ieder geval geen support meer op van Lucent zelf.
Als ik je goed begrijp zou het dus geen probleem moeten zijn over de lijn van KPN, ik zie overigens zo snel niet waar je vandaan haalt dat er vervolgens geen telefonie meer overheen zou kunnen (het is een isdn lijn).
Zal de config maar eens induiken dan.....in manual stond dat default er in ieder geval een detectie van de WAN-link zou moeten zijn, en die is er bij mij dus niet...

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 10:23:
[...], ik zie overigens zo snel niet waar je vandaan haalt dat er vervolgens geen telefonie meer overheen zou kunnen (het is een isdn lijn).
SDSL heeft die eigenschap en SHDSL is als ik het goed heb een snellere versie die over grotere afstanden kan opereren. Quote uit mijn link:
13. Can SHDSL be transported on top of POTS (Plain Old Telephone Service)?

In order to get a maximum loop reach, SHDSL uses the base band of the frequency spectrum on the line. Thus, line sharing is not possible. However, SHDSL supports POTS transport in-band with means of either VoDSL or Channelized VoDSL.

Verwijderd

Topicstarter
..Verder niemand ooit een config gedaan van dit type?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Euh .. heb je 'm uberhaupt al geprobeerd :?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei heb ik hem aangesloten met alle default instellingen.
Volgens Lucent zelf moet dan in ieder geval het lampje van de WAN connection gaan branden, of er daadwerkelijk data ge-transferred kan worden is een tweede.
Dit is echter bij mij niet het geval, maar wellicht ligt dit dus aan een afwijkende config, de manual is nl. geschreven voor de amerikaanse markt heb ik het idee. Wellicht is er iemand die deze Cellpipe al eens ingezet heeft op een 'normale' ADSL lijn en enige tips kan geven in de trant van: Zet PPTP om naar PPoA en gaan met die banaan.....vandaar mijn vraag dus.
Pagina: 1