[SSL] secure site werkt niet na verlopen DNS

Pagina: 1
Acties:

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

Topicstarter
Hallo allemaal,

Wij hebben hier op het werk een beveiligde site draaien. Werkte allemaal perfect, tot afgelopen donderdag (15-07-2004) de licentie voor onze DNS server verliep.
Nu kwam gisteren (21-07-2004) de eerste melding binnen van klanten van ons dat het beveiligde gedeelte van de site niet meer te bereiken was.
Nu heb ik rond zitten kijken in de Event Viewer van Windows 2KAS en viel het op dat vanaf 17-07-2004 de eerste fouten optraden op het Secure Channel (sChannel).
Ik dacht slim te zijn en mikte de Event Viewer leeg, zodat deze weer keurig fouten kon genereren, maar tot op heden is deze nog steeds leeg. :?
Ons certificaat is nog geldig tot 5 januari 2004, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Heeft iemand van jullie een idee hoe het kan dat een site er "plotseling" mee uit scheidt? En zo ja, zou het kunnen dat het aan de verlopen en opnieuw ingestelde DNS server ligt?
Eerst hadden we een third party DNS server, maar sinds donderdag gebruiken we de DNS server die bij Windows 2KAS zit.

Alvast bedankt.

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

[...]

Nu kwam gisteren (21-07-2004) de eerste melding binnen van klanten van ons dat het beveiligde gedeelte van de site niet meer te bereiken was

[...]
Ik neem aan dat je DNS services allemaal weer goed werken. Wat heeft dat dan met je SSL website te maken? En hoezo 'is het niet meer te bereiken'? Krijgt men timeouts? Foutmeldingen? Zie jij wat in je access of error logs? Welke Webserver gebruik je eigenlijk?

Aangezien dit geen Windows probleem is gaat deze naar SA :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• akakiwi

akakiwi

Topicstarter
De DNS werkt weer helemaal goed.

Wat de SSL ermee te maken heeft, is denk ik omdat er sinds die nieuwe DNS errors in de Event Viewer gelogt worden. Verder heb ik eergisteren een inbelprobleem opgelost, waarbij mensen wel konden inbellen met hun modem, maar verder geen mail konden versturen, of op intern draaiende websites kunnen.
Tevens, sinds de nieuwe DNS draait kunnen externen ook geen gebruik meer maken van bijvoorbeeld source safe.
Intern werkt alles wel keurig, ik denk alleen dat naar de buitenwereld toe nog wat foute gegevens worden doorgegeven.

Met 'is het niet meer te bereiken' bedoel ik eigenlijk "Page can not be displayed" Cannot find server or DNS error.

Ik krijg dus geen timeout, maar de bovenstaande (standaard) foutmelding. Er wordt op de een of andere rare reden niets gelogt sinds ik gisteren alle logs heb verwijderd.
De webserver die we gebruiken is IIS 5.

Verwijderd

"Nu heb ik rond zitten kijken in de Event Viewer van Windows 2KAS en viel het op dat vanaf 17-07-2004 de eerste fouten optraden op het Secure Channel (sChannel)."

"Ons certificaat is nog geldig tot 5 januari 2004, dus daar kan het ook niet aan liggen."

ofwel mischien we zijn inmiddels al een maand of wat verder, wat alleen vreemd is dat je er niet eerder problemen mee gehad hebt of bedoelde je 2005?

• akakiwi

akakiwi

Topicstarter
Sorry, ik bedoel ook 2005.