Toon posts:

HELP!!! VOODOO2 PROBLEEM

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een spel start dat gebruik maakt van de Voodoo2 verschijnen er allemaal vertikale lijnen (balken) op het scherm. Dit krijg ik niet bij een spel dat de Voodoo2 niet gebruikt.

Misschien komt dit door Powerstrip. Maar ik heb er niet veel mee verandert.

Als ik Quake 3 Arena start (alleen de eerste keer) stond er een melding dat er iets onjuist was met de 'color dept' (ik weet niet precies wat er nog meer stond, nu loopt hij gelijk vast.

Mijn systeem:

Intel Pentium II 333 MHz
192MB SDRAM
Creative Voodoo 2

Volgens mij is de rest onbelangrijk.

Weet iemand hoe dit komt en hoe ik het weer goed kan maken?

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
Bij een kennis van mij die had ook van die balken, was zijn voodoo 2 kaart naar de klote. Weet niet misschien helpt het om te weten.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
zet het aantal mgz eens terug van 95 naar 90
zou kunnen helpen

• budi
  • Laatst online: 13:06
... van de Voodoo kaart. :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Ik wil niet lullig doen, maar volgens mij kan je veel beter een andere 3D kaart kopen :)

Helemaal als je Q3Arena wilt spelen en dat gaat niet met een kapotte v2 :P

• Agent-X
  • Niet online
hehe..k budi :)

• budi
  • Laatst online: 13:06
Ja sorry, ik was even in een flauwe bui.

Maar ik wil ook wel even serieus zijn hoor:
quake 3 arena is namelijk prima te draaien met een Voodoo2 kaart. Het hangt van de eisen af die je eraan stelt.
Als je hem op 640x480 zet, draait hij prima. Ik heb het zien draaien op een P233MMX met de voodoo2 en dat is best speelbaar.

Okeoke, als hij stuk is moet je een andere kopen :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Q3A speelt niet fijn met 20fps :P

Op een P3-800 + Gforce was het fijn spelen :) :)

Verwijderd

Topicstarter
Kan die Voodoo dan ineens kapot gaan? Woensdag heb ik Q3A nog gewoon gespeeld.
De Voodoo staat op 80MHz volgens Powerstrip.

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Yep, ik heb zelf ook eens een Voodoo2 gemold.
Had de FSB op 83 staan en opeens waren er in spellen die beide processoren van de V2 gebruikten, overal rode stippen te zien.
Terugklokken hielp nix, chippie overleden.

Een cliche is ooit origineel begonnen

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb de computer niet overgeclockd en de voodoo kan niet lager dan 80MHz.

Verwijderd

hoezo kan niet lager dan 80 MHz?? je kunt toch onderclocken zover je wilt (underclocken, that's the spirit! ;) ) powerstrip gaat misschien niet lager, maar underclocken gaat zeker wel verder, bij sommige drivers kun je de freq ook in je registry veranderen. Als ie op 80MHz (normaal is 90-95 Mhz) het niet doet, kan ik me niet voorstellen dat ie het ooit nog zal doen, dus ik zou maar een gat in de achtertuin gaan graven...

Verwijderd

Ik heb wat in de registry verandert en nu doet hij het bij een aantal spellen (Half-life,kingpin,Quake2)wel. Alleen bij FIFA 2000 en bij Quake Arena niet. Bij Quake komt er een foutmelding met de tekst:

Not a wicked3D voodoo2 board (glide2x.dll). Board with multitexturing required. Use the other version of the driver for boards with one texture unit.

Weet iemand wat dit betekend?

Verwijderd

ja, je hebt waarschijnlijk de wicked drivers gebruikt voor grote textures (of waren dat nou de CL drivers?) in Q3, ff glide2x.dll uit \windows\system kopieren naar je Q3 dir dan moet ie het wel weer doen als het goed is
Pagina: 1