Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Heb gister mun A620 opgehaalt.. geweldig.

Maar nu wil ik ook zo'n GPS setje van asus kopen. Ik kan alleen geen plaatjes zien hoe die word aangesloten. Heeft iemand ervaring mee? want ik wil wel graag CF poort vrijhouden. Op 1 plaatje zag ik dat je ook een houder voor in de auto krijg, maar kan je ook zonder dat ding die GPS aansluiten? Wil wel kunnen zien op plekken zonder auto waar ik ben :)

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-10 09:57
Ik hbe zelf ook een asus A620, en gebruik daarbij de asus gpskit.
De houder die je erbij krijgt is gewoon een stuk plastic, zonder elektronica, dus je kan hem zonder de houder gebruiken. Echter buiten de auto zal moeilijk gaan, aangezien de gpsmuis aangesloten moet worden op de stroom...

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Mikey NL schreef op 22 juli 2004 @ 20:38:
Ik hbe zelf ook een asus A620, en gebruik daarbij de asus gpskit.
De houder die je erbij krijgt is gewoon een stuk plastic, zonder elektronica, dus je kan hem zonder de houder gebruiken. Echter buiten de auto zal moeilijk gaan, aangezien de gpsmuis aangesloten moet worden op de stroom...
je sluit dus de gps muis aan de onderkant aan als ik het goed begrijp? en de software die je bij krijgt? Ook mogelijk als routeplanner te gebruiken?

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-11 18:45

jvdb1975

tsja.........

Don3k schreef op 23 juli 2004 @ 07:45:
[...]

je sluit dus de gps muis aan de onderkant aan als ik het goed begrijp? en de software die je bij krijgt? Ook mogelijk als routeplanner te gebruiken?
Dat ligt er aan. Koop je de gps kit met tomtom erbij wel, anders heb je een mooie gps, houder en oplader en verder niets.

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-10 09:57
Don3k schreef op 23 juli 2004 @ 07:45:
[...]

Je doet hem inderdaad aan de connector op de onderkant aansluiten. de andere kan van die kabel moet in de 12 volt aansluiting, en in het midden zit een connector waar de gpsmuis op moet. Je krijgt bij de gpskit geen software, die zal je dan dus zelf moeten kopen...

Verwijderd

Als je het slim aanpakt ben je voor 90 euro klaar ;)

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 13:39
Ik heb deze ASUS MyPal A620 aangeschaft met TT3.
Direct komen er wat vraagjes te voorschijn :D

Die GPS muis kan ik ook aansluiten op de USB poort, ofnie? Windows blijft dan zeggen dat er een niet herkenbaar apparaat is aangesloten, maar ik neem aan dat dit puur voor de voeding van de muis is en dus geen kwaad kan?

Nu start ik TT3, maar krijg ik geen signaal van de muis; er staat "GPS uit" terwijl de muis wel is aangesloten... Is dit normaal of niet? Ik las dat het bij de eerste keer 45 min. zou kunnen duren voordat deze een fix kreeg, maar moet TT3 dan ook 45 min. aanstaan met de muis aangesloten op de PC? Of kan ik dit ook realiseren door alleen de muis aan te sluiten? Als ik deze aansluit brand er een groen lampje, echter als ik de muis aansluit in de auto dan knippert deze groen.

Misschien begin ik blind te worden, maar in de handleiding staat niet echt duidelijk beschreven wat deze lampjes precies betekenen en welke handelingen ik bij aanvang uit moet voeren.

sensei_d.fpv channel

Verwijderd

Welk gps setje heb je dan??
ik ken er nl. geen een om op pc aan te sluiten

• Sensei_D
Shit, mijn fout. Blijkbaar was de installatie van TT3 de eerste keer mislukt. Nu doet ie het wel :D Deze kan idd ook op de PC aangesloten worden, de GPS muis heeft gewoon een USB interface.

* Sensei_D schaamt zich een beetje :+

sensei_d.fpv channel

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Voor de Asus A620 zijn twee GPS-kits beschikbaar. Er is er één met een Leadtek GPS-muis (die HAD je moeten hebben) en er is er één met een Holux GPS-muis (die je NIET moet hebben).

Jammer dat de Leadteks niet meer geleverd worden, die waren VEEL sneller, betere fix, betere satellietontvangst en hadden niet een plug met een usb-stekker die dik 10cm uit je sigarettenaansteker steekt (en bij mij dus door de versnellingspook uit de aansteker wordt gedrukt wanneer ik schakel naar de 3 en 5e versnelling).

Áls je er nog één kan vinden: Neem de leadtek versie (je kan 'm alleen herkennen aan de muis die ook een zuignapje heeft aan de kabel). De Holux heeft dat niet en is magnetisch.

Mocht je nog vragen hebben over de set, schiet maar raak, ik heb er al talloze verkocht aan vrienden/bekenden etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Toink op 03-10-2004 11:01 ]

• Sensei_D
Toink schreef op 03 oktober 2004 @ 11:00:
Voor de Asus A620 zijn twee GPS-kits beschikbaar. Er is er één met een Leadtek GPS-muis (die HAD je moeten hebben) en er is er één met een Holux GPS-muis (die je NIET moet hebben).

Jammer dat de Leadteks niet meer geleverd worden, die waren VEEL sneller, betere fix, betere satellietontvangst en hadden niet een plug met een usb-stekker die dik 10cm uit je sigarettenaansteker steekt (en bij mij dus door de versnellingspook uit de aansteker wordt gedrukt wanneer ik schakel naar de 3 en 5e versnelling).

Áls je er nog één kan vinden: Neem de leadtek versie (je kan 'm alleen herkennen aan de muis die ook een zuignapje heeft aan de kabel). De Holux heeft dat niet en is magnetisch.

Mocht je nog vragen hebben over de set, schiet maar raak, ik heb er al talloze verkocht aan vrienden/bekenden etc.
Ow lekker dan :D
Naja tot nu toe heb ik nog geen problemen gehad, ik vind dat ie behoorlijk snel een fix heeft nog, maar ik heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal... Ook heb ik geen last van de pook die de aanstekeraansluiting eruit rukt bij het schakelen naar 3 of 5.
Wat ik wel had kunnen gebruiken was idd een zuignapje, ik heb geen metalen dashboard en mijn raam is ook niet van metaal :+ dus sodemietert ie snel van het dashboard af, maar daar zoek ik nog wel een oplossing voor ;)

sensei_d.fpv channel

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dubbelzijdige tape wil wel helpen maar het belangrijkste is gewoon dat hij stil ligt want anders kan hij z'n positie niet goed bepalen. En nou heeft mijn auto toevallig een magnetisch punt op het dashboard maar dat heeft dus niet iedere kar.

Al met al vind ik die Holux-ontvangers krengen maarja, daar is helaas niks aan te doen. Wat wel leuk is, is de mogelijkheid om gewoon op de sloop even een sig.aansteker bij te halen, die aan te sluiten op het contactslot en je gps op het dashboard vast te bouwen.

Als je dan instapt en je zet het contact erop dan wordt de verbinding al gemaakt en loopt je accu ook niet leeg :).

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ik heb beide ontvangers, zowel de holux als de Leadtek, net naar Luxemburg geweest met de holux en mypal 620, moet zeggen dat ik absoluut geen verschil bemerk tussen die ontvangers. De holux is ietwat kleiner, en idd de aanstekerplug is van de holux wat erg aan de grote kant.
Ik zag wel dat n internet shop nog wel aansluitkabels heeft voor een leadtek muis, ze hebben zelfs ook nog leadtek muizen.. 99 euro, de aansluitkabel is 26 euro.

De complete set van Asus is 99 euro, en die holux is echt zo slecht niet, IMHO

Edit:

Wat betreft het van het dashboard mieteren: Er zit bij de Asus set een stukje metaal met dubbelzijdig tape, die kan je op t dashboard plakken.. en daar de muis weer op.

[ Voor 15% gewijzigd door rinkel op 04-10-2004 22:45 ]

• Sensei_D
rinkel schreef op 04 oktober 2004 @ 22:43:
Ik heb beide ontvangers, zowel de holux als de Leadtek, net naar Luxemburg geweest met de holux en mypal 620, moet zeggen dat ik absoluut geen verschil bemerk tussen die ontvangers. De holux is ietwat kleiner, en idd de aanstekerplug is van de holux wat erg aan de grote kant.
Ik zag wel dat n internet shop nog wel aansluitkabels heeft voor een leadtek muis, ze hebben zelfs ook nog leadtek muizen.. 99 euro, de aansluitkabel is 26 euro.

De complete set van Asus is 99 euro, en die holux is echt zo slecht niet, IMHO

Edit:

Wat betreft het van het dashboard mieteren: Er zit bij de Asus set een stukje metaal met dubbelzijdig tape, die kan je op t dashboard plakken.. en daar de muis weer op.
* Sensei_D gaat es ff op zoek naar dat metaaltje + tape ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Sensei_D op 05-10-2004 11:16 ]

sensei_d.fpv channel

Pagina: 1