Tele2 Mobiel voor NotebookInbellen?

Pagina: 1
Acties:

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-01 01:07
jullie hebben vast wel gehoord dat tele2 nu een mobiele aanbieding heeft

10 euro in de maand en dan kan je gratis bellen savond en in het weekend
(0,07 ct als starttarief voor ieder gesprek)

kan ik deze ook gebruiken voor inbellen naar het analoge inbelnummer van een provider?
is er dus verschil tussen gewoon een gesprek of dataverkeer voor de telecomaanbieders?

dus ik wil hem gebruiken voor me laptoppie , lekker cheap internetten bv in de trein ofzo

[ Voor 12% gewijzigd door SonyEricsson op 22-07-2004 07:48 ]

Verwijderd

even de voorwaarden checken of 0676----- nummers ook zijn toegestaan. Dat zijn meestal de inbelnummers...

• SonyEricsson
  • Laatst online: 16-01 01:07
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 07:59:
even de voorwaarden checken of 0676----- nummers ook zijn toegestaan. Dat zijn meestal de inbelnummers...
je hebt toch ook lokale inbelnummers.?
dus die niet met 06 beginnen

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06-2025
Over het algemaal zijn enkel de 06760 nummers internet gateways. Er zijn hier en daar nog lokale internet hosters die ook nog een ander telefoon nummer aanbieden. Ik zou gewoon even tele2 bellen. Ik neem aan dat het wel moet kunnen.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• Punksmurf
  • Laatst online: 06-01-2024
klopt maar dat zijn er niet veel meer
zonnet heeft nog een 020-nummer, speciaal voor mobiele gebruikers: 0207500300

het is alleen zo dat datacalls niet altijd worden toegestaan door je service provider.
ik weet niet hoe dat nu is, maar toen ik dit 'vroeger' (tot een jaar of 2 geleden, tegenwoordig hebben we gprs :) ) nog gebruikte kon dit niet met prepaid. bij mijn dutchtone zakelijk abonnement met 2 uur gratis bellen per maand rekenden ze voor datacalls dus wel een tarief wat ik dus niet verwachtte en me dus een gigantische telefoonrekening opleverde :(

check het dus even bij tele2!

het slaat verder nergens op, want het is gewoon een analoge verbinding (als je gewoon voice naar dat nummer belt en naar het modemgefluit luistert wordt het niet gezien als datacall... maar dan heb je er weer niets aan tenzij je zo'n ouderwets modem hebt waar je je telefoonhoorn op moet leggen ;) )
...uitzuigerij imho :/

met een hamer past alles

• Bobberjan
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-01 18:50
@PunkSmurf: Dat inbelnummer van zonnet is anders dan jij beschrijft, ik heb de volgende info van de ZonNet site geplukt:

Het inbelnummer voor Zon bij het verbinden met internet (inbellen) via een mobiele telefoon is: 036-7500300

Let op: Inbellen vanuit het buitenland met uw mobiele telefoon is niet mogelijk!

Verwijderd

Punksmurf schreef op 22 juli 2004 @ 09:21:

het slaat verder nergens op, want het is gewoon een analoge verbinding
ik heb dat een keer gevraagd aan de helpdesk van telfort (die hebben zo'n 500 minuten naar vaste nrs abo):
het ligt iets genuanceerder: een dataverbinding(of fax) krijgt een speciale flag mee, zodat het "systeem" weet dat die verbinding prioriteit heeft bij een capaciteitsprobleem. een seconde storing in een spraakgebrek is een stuk minder vervelend dan in een data/fax verbinding.

(maar daar betaal je dus wel voor, en daarom kan het niet uit de bundel bij de meeste providers)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 11:08 ]

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Is het een optie om zelf weer een modem in je computer te stoppen, waarop je kunt inbellen en dus via die inbelverbinding het inet op kunt. Aannemende dat iedereen tegenwoordig wel een vast inet aansluiting heeft.

Verwijderd

buxx schreef op 22 juli 2004 @ 12:46:
Is het een optie om zelf weer een modem in je computer te stoppen, waarop je kunt inbellen en dus via die inbelverbinding het inet op kunt. Aannemende dat iedereen tegenwoordig wel een vast inet aansluiting heeft.
heb ik toen dus ook geprobeerd, maar dan krijg je ook een data-flag (zie je ook in het display) en dat wordt gewoon apart afgerekend. (bij zo'n o2-500 abo tenminste. sommige andere abo's niet, maar dan is de bundel weer duurder)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 12:59 ]

• Punksmurf
Bobberjan schreef op 22 juli 2004 @ 11:00:
@PunkSmurf: Dat inbelnummer van zonnet is anders dan jij beschrijft, ik heb de volgende info van de ZonNet site geplukt: [knip] 036-7500300 [knip]
je hebt idd gelijk realiseer ik me nu je dit zegt. dit nummer was vroeger het 'mobiele' nummer ofzo of mss nog een oud normaal inbelnummer, tegenwoordig hebben ze inderdaad 036 voor mobiel. niet dat het verder wat uitmaakt, want beide werken.
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 11:07:
[...]

ik heb dat een keer gevraagd aan de helpdesk van telfort (die hebben zo'n 500 minuten naar vaste nrs abo): [knip]
ah, op die manier. zou graag een mogelijkheid zien die dataflag uit te zetten dan.
overigens zijn de belminuten van telfort samenbellen niet te gebruiken voor data volgens de AV.

edit: gunhead, niet stiekum editten he :( :P

[ Voor 4% gewijzigd door Punksmurf op 22-07-2004 13:04 ]

met een hamer past alles

Verwijderd

wat nou stiekum editten?
mijn reactie is van 11:07, en ik edit iets om 11:08. wil jij beweren dat je dat om 13:03 (da's 2 uur later) nog niet gezien had?

• Punksmurf
gunhead wijzigde dit bericht 22-07-2004 12:59 (10%)

?

edit: ik doelde dus hierop:
(bij zo'n o2-500 abo tenminste. sommige andere abo's niet, maar dan is de bundel weer duurder)

[ Voor 55% gewijzigd door Punksmurf op 22-07-2004 13:12 ]

met een hamer past alles

Verwijderd

dat zijn dus 2 verschillende reacties pipo :)

• Punksmurf
ja, i know
maar ik zette erbij dat het met samenbellen niet ging net toen jij je edit plaatste, vandaar

not that it matters that much :+

met een hamer past alles

Pagina: 1