Oh, sorry, niet echt duidelijk. Ik wil dus alles dat naar 1 adres gestuurd wordt (bv. iemand stuurt iets naar mij), dat dat automatisch doorgestuurd wordt naar anderen... Dus dat alles dat naar xxx@xxx.nl gestuurd wordt, door een programma of wat dan ook doorgestuurd wordt naar een aantal email adressen.
als 't een account op een *nix machine is en je hebt telnet toegang, moet je in je homedir een '.forward' file maken, en daar de e-mailadressen inzetten waarnaar het geforward moet worden.
als je 't bijvoorbeeld naar 2 adressen wilt doorsturen, moet je zo'n .forward-bestand aanmaken en uploaden:
user@bla1.com
user@bla2.net
easy as that
(ik weet trouwens niet zeker of er nou een enter tussen de adressen moet, maar dat moet je zelf dan maar even proberen...)
Ook dan kan dat via Outlook Express:
Extra->BerichtRegels->e-mail->nieuw. even zoeken in "Selectiecriteria voor de regel" het correctie item kiezen, Daarna bij de actie: "doorsturen naar bepaalde personen" selecteren. Nu kun je e-mail adressen in gaan zitten vullen.
Nee, jullie snappen niet wat ik bedoel...:) Ik wil dat een mailtje naar een bepaald emailadres automatisch naar meerdere geforward wordt, ZONDER dat de zender daar erg in heeft. Dus eerst wordt het naar xxx@xxx.nl gestuurd en daarna wordt ergens anders het verdeeld over verschillende emailadressen. De zender stuurt het alleen naar xxx@xxx.nl...
1. Heb je een eigen meelserver?
2. Gebruik je een meelserver van je ISP?
1. dan moet je het toch zelf kunnen instellen naar welke adressen deze alias verwijst.
2. Vraag bij hun op de helpdesk of het mogelijk is.
offtopic: Tis wel leuk om zoiets te hebben ik heb het gedaan voor een vriendengroep op de havo, we melen naar havo.groep@xxx.nl en wordt komt dan leuk bij iedereen aan. Gelukkig niet al die meeladressen bij de hand te hebben.