[win2k] loginscript draait niet

Pagina: 1
Acties:

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 21:03

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Topicstarter
Goed :) (nou nee, eig'k niet... :| )

Ik heb hier een domein opgezet met 2 PC's (XP pro), 1 laptop (XP pro) en uiteraard 1 Server (Windows 2000 Advanced server) met Active Directory.

Dat werkt allemaal prachtig, alles toegevoegd aan Active Directory (users, printers, computers) en dat werkt allemaal prachtig. Als ik inlog met een user krijg ik (niet via een script, maar via de user settings) automatisch een homedir gemapped op de server (dit is dan z: op de client)

Nu wil ik buiten deze homedir ook nog een aantal ander shares laten mappen, en, je raad het al, dat wil niet:

Ik heb dat als volgt ingesteld in de Active Directory:

Rechtermuisklik op de Organizational Unit met de betreffende users -> Properties -> Group Policy -> Default domain Policy -> User config -> En dan bij Login scripts naar het betreffende script verwijzen. De verwijzing is gewoon 'hard': Niet "\\EUROPA\NETLOGON\script.bat" , maar c:\winnt....\script.bat

De security settings van het script zijn goed; iedereen uit de betreffende groep mag het script uitvoeren vanaf een andere PC. Als ik het script handmatig uitvoer (op een andere pc via \\EUROPA\NETLOGON\script.bat), werkt het netjes en wordt de netwerkdrive keurig gemapt... Alleen bij inloggen verrekt 'ie het gewoon...

Search, Google en ook mijn vader mochten mij niet verblijden...

Voor ik het vergeet; inhoud van het script (welke volgens mij dus goed is:)

code:
1
NET USE Y: \\EUROPA\SHARE

[ Voor 4% gewijzigd door Spacecowboy op 22-07-2004 01:08 ]

HENG HENG

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-05 10:37
En als je nu eens de eigenschappen van een gebruiker opent en daar het loginscript invoert ?

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:26

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Volgens mij ligt het aan het feit dat de netlogon share op een client tijdenlijk als Z: drive wordt gemapped. Echter bij jou heb je daar al een andere drive staan.

Kies voor de home drive eens een andere drive.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik heb dit soort dingen nog niet op W2K gedaan, maar onder NT4 was het altijd zo dat je server echt wel weet waar zijn netlogonshare te vinden was, wat dus inhoud dat je als loginscript puur en simpel "script.bat" opgeeft.

Probeer dat eens ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 21:03

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Topicstarter
Oke, het waren alledrie de bovenstaande dingen samen :)

Ik laat de homedir nu op Y: mappen, en de share op X:, script staat in de gebruiker properties aangegeven, met alleen script.bat (en niet het gehele path ervoor).

Mijn dank is groot!

HENG HENG

Verwijderd

als je share vast blijft staan kun je overwegen om

NET USE Y: \\EUROPA\SHARE /persistent:yes

gebruiken.. dan blijft deze gewoon vast staan.

NET USE /?

NET USE [devicename | *] [\\computername\sharename[\volume] [password | *]]
[/USER:[domainname\]username]
[[/DELETE] | [/PERSISTENT:{YES | NO}]]

NET USE [devicename | *] [password | *]] [/HOME]

NET USE [/PERSISTENT:{YES | NO}]
Pagina: 1