Toon posts:

Computer houdt er spontaan mee op > moederbord overleden???

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ineens stopt de pc ermee. Kabeltjes zitten allemaal nog goed, nieuwe voeding helaas geen resultaat. Het betreft een Pentium4 processor met een ASUS moederbord. Al geprobeerd om de PowerSW zelf te verbinden, helaas zelfde negatieve resultaat. PC geeft geen ene teken van leven.
Wel brand het lampje op het moederbord dat het MB spanning ontvangt.
Wat vreemd lijkt, is dat het lampje van de pc, als je de pc aanzet, continu lichtjes groen brand. Dit lampje hoort alleen aan te zijn aan de voorzijde als de pc werkelijk aan is. Dit brandt nu continu lichtgroen.

Is het moederbord overleden, of moet ik nog ergens anders naar kijken???
Ik kom er niet meer uit!

Verwijderd

Het lijkt mij inderdaad een probleem met het moederbord ja. Meestal is in dit soort gevallen de voeding aan de crack maar als dit het niet is.... Gaan de fans ook aan of niet?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 00:31:
Ineens stopt de pc ermee. Kabeltjes zitten allemaal nog goed, nieuwe voeding helaas geen resultaat. Het betreft een Pentium4 processor met een ASUS moederbord. Al geprobeerd om de PowerSW zelf te verbinden, helaas zelfde negatieve resultaat. PC geeft geen ene teken van leven.
Wel brand het lampje op het moederbord dat het MB spanning ontvangt.
Wat vreemd lijkt, is dat het lampje van de pc, als je de pc aanzet, continu lichtjes groen brand. Dit lampje hoort alleen aan te zijn aan de voorzijde als de pc werkelijk aan is. Dit brandt nu continu lichtgroen.

Is het moederbord overleden, of moet ik nog ergens anders naar kijken???
Ik kom er niet meer uit!
Heb je de voedingskabel al uitgetrokken om je moederbord eens te resetten?
Als het de voeding niet is, zal het waarschijnlijk aan het moederbord liggen of aan slechte cooling, waardoor de cpu misschien beschadigd is...

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-04 01:14
koppel al je randapparatuur behalve muis - toetsenbord - monitor eens af, en trek al je IDE apparaten los, trek daarnaast ook alle PCI kaarten eruit. kijk of het systeem dan wel opstart, hoogstwaarschijnlijk zal ie dat wel doen.
als dat niet het geval is, probeer ander geheugen erin te proppen.

als dat ook geen oplossing bied, is je moederbord of je processor overleden.

offtopic:
waarom staat dit trouwens in V&B ?

[ Voor 9% gewijzigd door CyberTijn op 22-07-2004 01:29 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Uhm, deze staat in Overige Hardware net zo fout hoor :o

GoT Huisregels

Als je met iets zit, dien je voor je zelfs een GoT topic overweegt zelf op zoek te gaan en uit te proberen. Ik zie in ieder geval hier geen enkel blijk van het doorgenomen hebben van de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Daarnaast hebben wij (in tegenstelling tot wat velen denken) geen glazen bol beschikbaar. Als je geen enkel info geeft over je hardware (zo heeft Asus tientallen P4 moederborden...) kunnen wij ook niets zeggen :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.