Toon posts:

netwerk cat 5 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zit op dit moment in een grote verbouwing. Het leek me wel een geil om netwerkje helemaal onder de vloer weg te werken, en gebruik te gaan maken van wandcontactdozen. ik had al een werkend netwerk, maar alle kabels liepen dwars door het huis heen, en deze moesten maar eens gaan wennen aan de eeuwige duisternis..

nu heb ik de gewone kabel van mijn pc afgeknipt, onder de vloer gepleurd, en aangesloten op kontaktdoos.

dwz.
1 wit oranje
2 oranje
3 groen wit
4 blauw
5 blauw wit
6 groen
7 bruin wit
8 bruin.

en u raadt het al... het werkt niet.
de rest van de pcs op het netwerk werken prima..
nu kan dit 3 oorzaken hebben

1 verkeerd aangesloten, of slecht verbinding met draadjes( heb ik al 4 keer zo niet 100 maal gecheckt)

2 door kortsluiting is de poort op de router kaput gegaan... ( als ik er direct een kabel opgooi dan werkt internet gewoon)

3 de kabel is stuk of verkeerd. het kan zijn dat de kabel een breukje heeft opgelopen, en bang voor het donker is. (denk dat een van deze het meest waarschijnlijke is)
het is een oude kabel die ik ooit via chello een keer heb gekregen, ik heb ergens wel gelezen dat deze kabels in een netwerk problemen kunnen veroorzaken, omdat ze een ander type zijn, of anders zijn aangesloten...
ik kom er niet meer uit. het rare is dat het icoontje van verbinding steeds aan en uit floept.

nu mijn vraag...
weet iemand iets meer over de gebruikte kabels van chello?
en weet iemand wat dat aan en uit schieten van mijn netwerkverbinding kan betekenen?
ik heb mijn laptop al op dhcp gezet, en diverse malen mijn laptop opgestart, maar helaas.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Aangesloten op contactdoos? Heb je wel de goede volgorde gebruikt? Die is anders achterop wandcontactdozen dan in RJ-45 plugjes, he.

Kun je van niemand een kabeltester lenen?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Weet je 100% zeker of je cross/straight moet gebruiken?

Als dat het geval zal een ader misschien kapot zijn, allen gaan doormeten dus :(

edit:
Ben het met boven eens, ik heb ook weleens contact dozen aangesloten en dat was lastig zonder beschrijving ;)

[ Voor 31% gewijzigd door SSH op 22-07-2004 00:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
SSH schreef op 22 juli 2004 @ 00:06:
Weet je 100% zeker of je cross/straight moet gebruiken?

Als dat het geval zal een ader misschien kapot zijn, allen gaan doormeten dus :(

edit:
Ben het met boven eens, ik heb ook weleens contact dozen aangesloten en dat was lastig zonder beschrijving ;)
het moet gewoon een straight kabel zijn, en ik heb het echt 100derden keren gecheckt met een goedwerkende kabel. (de kleuren dan)

weet helaas niemand met een kabel tester.... kut man... misschien moet ik dan de vloer open gaan halen.... aaaaaaaaaargggggggggh

• Mark Lor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-03-2025

Mark Lor

...

Ook al zitten de kleuren nog goed kunnen de stekkertjes er nog verkeerd aanzitten, dit heb ik zelf nl. ook meegemaakt. Bij ons was het probleem dat we de verkeerde stekkertjes hadden. Wij hadden nl kabel met vaste kern en de rj-45 stekkertjes waren voor soepele kern hierdoor kwamen de plugjes er dus ook niet goed aan te zitten. Misschien kun je ook met een multimeter testen of de kabeltjes iig goed doorverbonden zijn.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 00:09
Ik heb hier tijdens een verbouwing ook eens een hele lange kabel laten trekken door een electriciteitsbuis heen.
Ik vermoed alleen dat er ergens een kabelbreukje in is gekomen, want het werkte voor geen meter en zodoende hebben we maar een lange kabel met gegoten stekkers er aan gekocht en die gewoon los over de zolder gelegd. :)

Verwijderd

Topicstarter
JeroenM_tbs schreef op 22 juli 2004 @ 00:19:
Ik heb hier tijdens een verbouwing ook eens een hele lange kabel laten trekken door een electriciteitsbuis heen.
Ik vermoed alleen dat er ergens een kabelbreukje in is gekomen, want het werkte voor geen meter en zodoende hebben we maar een lange kabel met gegoten stekkers er aan gekocht en die gewoon los over de zolder gelegd. :)
helaas... ik heb vandaag maar de vloer opnieuw opengehaald, en een andere kabel er doorheen getrokken... alles getest... en het werkt weer...

of het was een rare kabel van upc of er zat een breuk in.... we zullen het nooit weten :)
Pagina: 1