Toon posts:

TV PROBLEEM vonkjes bij hoogspanningstransformator

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een probleem met m'n philips tv van 5 jaar oud. Als ik de tv aanzet is het beeld gewoon nog goed en het geluid ook prima. Maar je hoort een knetterend geluid. Na wat rondkijken kwam ik erachter dat er vonkjes heen en weer springen bij de hoogspanningstransformator..... wat kan het zijn??

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kapotte isolatie van de desbetreffende trafo?

Verwijderd

Topicstarter
hmm hij zou toch niet zomaar ineens kapot kunnen gaan? Ik zal morgen eens controlen of de contacten bij de spoel nog wel goed zijn.

Verwijderd

je moet ff een isolatie spray halen en de hoogspannigs trafo inspuiten dat moet werken

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 00:12:
je moet ff een isolatie spray halen en de hoogspannigs trafo inspuiten dat moet werken
Even hopen dat dat het is want ik had die tv net aan me ouders verkocht lekker genaaid dus :'(

goed ik kwam er zojuist achter de de vonkjes IN de hoofdspanningstransformator zitten dus dat is niet meer te maken :(

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 00:24 ]

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:28
De meeste hoogspanningstrafo's hebben een vonkenbrug om overspanning te vermijden. Meet je netspanning eens, als je te hoge netspanning hebt kan die vonkenbrug vanzelf gaan vonken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist ondervonden dat zodra je tv aan zet hij begint te knetteren na een halve minuut is het weg maar dan komt het om de minuut eventjes terug

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-07 20:39

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Klinkt echt als een prima reden om eens te investeren in een nieuwe (2e hands) TV. Hoogspanning moet je niet (teveel) mee gaan kutten.

Verwijderd

vocht ??
warm fohnen en isolatiespray erin spuiten (in deze volgorde !)

Verwijderd

Topicstarter
sebastius schreef op 22 juli 2004 @ 11:05:
Klinkt echt als een prima reden om eens te investeren in een nieuwe (2e hands) TV. Hoogspanning moet je niet (teveel) mee gaan kutten.
lekker klote ik ga niet nog meer 2ehands tv's kopen, zo zie je maar weer dat je altijd genaaid wordt met 2ehands tv's. Ik ga er inderdaad niet zelf aan sleutelen heb zelf een mooie samsung 55 cm plano tv dus. Ik verkoop hem wel
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 11:05:
vocht ??
warm fohnen en isolatiespray erin spuiten (in deze volgorde !)
ik denk niet dat dat het is en islotiespray is het niet want het is in de vonkbrug IN de transformator en die ik dicht gelijmd. De aansturing is denk ik niet goed.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 11:08 ]

Verwijderd

Eindtrafo vervangen. Kun je oa bestellen bij Nedis.nl ;)
Pagina: 1