IP adres hacker

Pagina: 1
Acties:

• Y3PP3R
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-11 11:58
Iemand heeft mijn hotmail account gehacked en t wachtwoord veranderd, waarna ik het met mijn geheime vraag heb terug veranderd. Maar nu heb ik een emailtje van mijn eigen hotmail account van de hacker aan mij gericht. Nu kan ik uit de header informatie zijn ip adres opmaken. Kan ik hier iets mee?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Je kunt het adres tracen en eventueel hem melden bij z'n provider en Hotmail, verder kan je helaas weinig doen denk ik zo.

Signature

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-11 16:48
Opzoeken in de ripe database, en dan naar abuse sturen... maar ik denk dat ze er weinig aan doen..

Pvouput live

• MoZe
  • Laatst online: 22:06
Als het een beetje hacker is niet, want dan is het gespooft.
Als het een prutser is kun je allemaal dingen doen die niet binnen de policy van dit forum vallen, maar waar hij niet blij mee gaat zijn.

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Y3PP3R schreef op 21 juli 2004 @ 23:48:
Iemand heeft mijn hotmail account gehacked en t wachtwoord veranderd, waarna ik het met mijn geheime vraag heb terug veranderd. Maar nu heb ik een emailtje van mijn eigen hotmail account van de hacker aan mij gericht. Nu kan ik uit de header informatie zijn ip adres opmaken. Kan ik hier iets mee?
wat staat er eigenlijk in het mailtje? :+

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
rikgoodhart schreef op 21 juli 2004 @ 23:54:
wat staat er eigenlijk in het mailtje? :+
ben ik ook benieuwd naar... wat zet zoiemand in een mailtje?
beetje vaag, eerst een account overnemen en dan mailtjes gaan lopen sturen...

dus óf het is een domme hacker
óf kun je er vanuit gaan dat het IPadres wat in de headings staat ook wel geen zuivere koffie zal zijn... denk ik zo

Leeg - Sinds 20180907

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

is het niet je broertje ofzo ?? :+

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hij heeft gemaild vanaf jouw Hotmail adres? Dan gaat dat zover ik weet gewoon via de Hotmail mailserver en valt er weinig te tracen / whois-sen :)

Je kan een mailtje doen naar Hotmail abuse, maar daar verwacht ik niet veel van :+

Lijkt me zaak om een wachtwoord te nemen dat vrij lang is en niet alleen maar letters bevat.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Mike Jarod schreef op 22 juli 2004 @ 00:19:
Hij heeft gemaild vanaf jouw Hotmail adres? Dan gaat dat zover ik weet gewoon via de Hotmail mailserver en valt er weinig te tracen / whois-sen :)
Als je een mail via hotmail verstuurt, dan komt jouw ip in de headers te staan.

[ Voor 22% gewijzigd door Jimster op 22-07-2004 00:21 ]

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09 08:46

smokalot

titel onder

hotmail zet altijd het IP waarvandaan verbinding is gemaakt tussen de headers:
code:
1
2
3
Received: from 80.60.xxx.xx by by1fd.bay1.hotmail.msn.com with HTTP; 
        Thu, 15 Jul 2004 07:32:57 GMT
 X-Originating-IP: [11.22.33.44]

heb alleen even het IP veranderd...

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Mike Jarod
  • Niet online
Jimster schreef op 22 juli 2004 @ 00:20:
Als je een mail via hotmail verstuurt, dan komt jouw ip in de headers te staan.
Je hebt helemaal gelijk :) Heb het even uitgeprobeerd :P

• Y3PP3R
In het meeltje meldt hij dat ik mijn wachtwoord vaker moet veranderen (had ik net gedaan, bovendien hoofd,- klein, cijfer,- en lees tekens!) en er staat iets in wat alleen mensen uit mijn omgeving weten. En nee, ik vertel nooit mijn wachtwoord aan anderen, en t ip-adres is van wanadoo ben ik al achter.

• Krypt
  • Laatst online: 23-11 16:48
Hopen dat het ip een semi-statisch adres is... dan andere headers zoeken van mailtjes die je binnen hebt gekregen van bekenden en zoeken of het ip overeenkomt..

Pvouput live

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-12 17:20

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik heb exact hetzelfde een keer gehad. Toen ben ik er achter gekomen door te http'en naar dat ip adres en daar had diegene allerlei schoolwerkstukken staan enzo. Dan weet je gewoon wie het heeft gedaan.

Verwijderd

Er zijn programma`s te vinden op internet, die een ip adres tot op de straat waar die persoon woont kunnen traceren, ff goed zoeken. er staat op http://spider007.net/ een programma die het tot en met de plaats kan traceren.

waar de programma`s zijn die het ton en met de straat vinden, geen idee.
als je die vind laat het ff weten. traceroute is trouwens zo`n programma, niet de traceroute command van de prompt, maar er is ook een programma te vinden dat zo heet.

Veel succes

• Mike Jarod
  • Niet online
offtopic:
die java applet op spider's pagina zegt dat ik in omgeving R'dam zou zitten - klopt helemaal niets van :)

Verwijderd

rotterdam is warschijnlijk de locatie van je eindhost, maar je zit als je inzoomt dat er een lijn loopt tussen een locatie in NL en rotterdam, die andere locatie is dus waar de hacker zich bevind. nou is het idd op spider slecht te zien, maar wat ik zeg. er is software die het tot op de straat uitzoekt.

je moet alleen even graven op internet om het te vinden.

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11 15:56

RUFFNECK

Poentje

Mike Jarod schreef op 22 juli 2004 @ 12:09:
offtopic:
die java applet op spider's pagina zegt dat ik in omgeving R'dam zou zitten - klopt helemaal niets van :)
Hehe zelfde bij mij (terwijl ik in Diemen zit)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 12:05:
Er zijn programma`s te vinden op internet, die een ip adres tot op de straat waar die persoon woont kunnen traceren, ff goed zoeken. er staat op http://spider007.net/ een programma die het tot en met de plaats kan traceren.
Trace programma's gaan afaik tot de provider. Adresgegevens zul je met een hele goede reden (via de politie/justitie?) bij de provider kunnen verschaffen. Zie ook dit recente topic :)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-12 00:53

PcDealer

HP ftw \o/

Hotmail mailen heeft weinig zin, zo weet ik uit ervaring.

LinkedIn WoT Cash Converter

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

MoZe schreef op 21 juli 2004 @ 23:50:
Als het een beetje hacker is niet, want dan is het gespooft.
Als het een beetje hacker is gaat hij (m/v) niet zielig doen met hotmail accounts ;)
Als het een prutser is kun je allemaal dingen doen die niet binnen de policy van dit forum vallen, maar waar hij niet blij mee gaat zijn.
Terugpakken is net zo zielig (zal je net zien dat er wel is gespoofed) en idd liever niet op GoT nee :)

Maar stuur idd een abuse mail als je wilt. Je zou in theorie ook in je eigen mails kunnen zoeken naar andere mails met hetzelfde IP.
offtopic:
Een standaardfunctie om alle headers te doorzoeken zou leuk zijn in OL, ook tegen virusverspreiders die jou in je adresboek hebben staan.

En vraag je af hoe men dan aan je password kwam; te makkelijk, te makkelijke "geheime vraag", over je schouder meekijken, sniffen, lokaal opgeslagen wachtwoord uitlezen, etc.

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 22-07-2004 13:12 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Y3PP3R
F_J_K schreef op 22 juli 2004 @ 13:11:
En vraag je af hoe men dan aan je password kwam; te makkelijk, te makkelijke "geheime vraag", over je schouder meekijken, sniffen, lokaal opgeslagen wachtwoord uitlezen, etc.
Jah dat weet ik dus niet, mijn geheime vraag ga ik niet direct vanuit, ik heb al eerder verteld dat ik n complex pw heb, en verder, ik zit achter n NAT device, meer kan ik je zo niet vertellen.
Pagina: 1