Toon posts:

geen signaal op de lijningang

Pagina: 1
Acties:
  • 376 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Door held - Wednesday 21 July 2004 23:13

Ben in het bezit van een acer laptop 290 lci
geluidskaart is realtek ac97
besturingsysteem is xp home

Probleem is dat audio opnames via de lijningang niet lukken.
Ik heb de laatste driver geinstalleerd en in het schermpje "opnames' lijningang aangevinkt.
En in de volumeregeling staat geen enkele regelaar op gedempt.
Verder heb ik een stereo kabel van MD met de lijningang van de laptop verbonden, deze kabel geeft met koptelefoon een signaal maar eenmaal aan de pc .......geen signaal, dit in opnames met geluidsrecorder, cubase of cooledit.
Vink ik microfoon aan dan slaat ie wel uit maar overstuurt hij natuurlijk.

Zie ik verder een instelling over het hoofd of kent iemand dit probleem?

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Is het niet toevallig een meerkanaals geluidskaart waardoor de line-in nu als speaker-out werkt?

Verwijderd

Topicstarter
de kaart heeft een uitgang en een lijn/mic ingang......

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welke volumeregelaars heb je op demping gecntroleerd? Alleen de weergave of ook de opname instellingen? Die laatste worden vaak vergeten namelijk ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Heeft die kaart een gedeelde mic/line ingang (rose) of 2 aparte (rose en blauwe)?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de volume regeling open en in opties de eigenschappen opvraag, vink ik lijningang en opnemen aan.
Het volgende schermpje is een volume regelaar voor de lijningang tijdens opnames, deze is in het schermpje van de regelaar met een vink geselecteerd.

Volgens mij staat het zo goed als ik me niet vergis...

Verwijderd

De realtec gebruikt een eigen programmaatje voor volume/record regeling neem ik aan.

Probeer dat programmaatje is te omzeilen:

Ga is naar start uitvoeren-> sndvol32.exe

In de standaard windows mixer -> menu -> opnemen, daar line als opname bron selecteren, en volume fader omhoog.

Als je geen apart programmaatje van realtec zelf gebruikt, dan is het stuurprogramma misschien niet goed geinstalleerd, omdat ik me meen te herinneren van een realtec chipset die ik had dat realtec een eigen volume regelings programmaatje heeft.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 00:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
de kaart heeft een gedeelde mic/lijn ingang ofwel 1 ingang voor zowel de mic als de line in.

Verwijderd

Topicstarter
bij uitvoeren van sndvol32.exe krijg ik de standaard windows mixer

Verwijderd

Ik bedoel dat je eerst met de mixer van realtec zelf de mic/line op line moet zetten zodat line als record input kan worden gebruikt, en dan als laatste oplossing met sndvol32.exe de opname bron selecteren en fader omhoog zetten.

sndvol32 is inderdaad de standaard windows mixer, dat was ook de bedoeling. Maar alleen die realtec mixer kan switchen tussen mic/line indien ze daarvoor dezelfde gedeelde minijack ingang gebruiken zoals je zegt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap nu wat je bedoeld, naar mijn weten is er geen mixer van realtek geinstalleerd alleen een progje voor de souneffects, deze heeft echter geen mixer
Pagina: 1