.bik -> mp3?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112626

Topicstarter
Heb als enorme n00b hulp nodig, heb een kewl geluidje van een spel, dit is een .bik-file, die ik graag wil rippen naar mp3. Gewoon ff afspelen is inmiddels gelukt via radvideo, maar ik weet niet hoe ik de file kan converteren (lukt ook niet met dBpoweramp). Verder kan ik eigenlijk ook niks met de verschillende applicaties die via radvideo geïnstalleerd zijn, ik krijg nl bijv bij het aanklikken van binkconv.exe 2x een scherm wat ik waarbij ik op ok moet klikken, en dan is het 'basisscherm' zeg maar weer weg.

Hoe krijg ik dit voor elkaar? Help een GoT-female-n00b in nood! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als ik het me goed herinner kun je BIK-bestanden naar WAV omzetten met Bink & Smacker, een programma wat bij RAD Video Tools zit. Het is waarschijnlijk wel even zoeken maar het is me hier mee een keer gelukt.

Eerst open je het programma, dan selecteer je de bestanden en klik je op "Convert a file". Vervolgens krijg je een scherm voor je neus met alle instellingen van hoe je de output precies wilt hebben. Bovenaan zie je een knopje "Output type..." waar je WAV kunt selecteren (MP3 kan blijkbaar niet). Vervolgens zorgen dat "Convert Video" uitgevinkt staat en "Convert Audio" aangevinkt, aanklikken hoe je het wilt en gaan met die banaan (ik weet niet wat je precies geprobeerd hebt maar nu kan het echt niet fout gaan). Vervolgens converteer je de zojuist gemaakte WAV-bestanden naar MP3'tjes met een van de vele gratis tooltjes daarvoor en je bent klaar :).

Succes :).

[ Voor 9% gewijzigd door Genghis Khan op 21-07-2004 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Eerste probleem is momenteel volgens mij met name dat het openen van het programma niet lukt, als dat gaat moet de rest ook wel lukken.
Op het moment dat ik 1 van de .exe-files in mijn RADvideo-mapje aanklik krijg ik naast het normale werkschermpje meteen een soort popup met daarin allerlei /codes. Ik moet in deze schermpjes op ok klikken om ze weg te krijgen, maar daarna verdwijnt dus ook het werkscherm.
Hmmm....waar kan hem dit aan liggen en vooral: wat kan ik eraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
"Allemaal /codes"? Zou je iets specifieker kunnen zijn? Is de foutmelding bijvoorbeeld van Windows zelf, of komt 'ie van RAD Video Tools af?

Kun je eens proberen RAD Video Tools opnieuw te installeren (desnoods op een andere locatie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is niet zozeer een foutmelding, maar de meldingen zijn afkomstig van RADvideo, niet van windows. De 'popups' geven de volgende info (globaal):

in de 1e:
info over syntax, verder over input graphics en nog meer algemene dingen.

in de 2e:
info over switches, met diverse /... codes met daarbij uitleg, zoals bijvoorbeeld /D# of /M#.

Verder had ik het eerst gedowned naar C -> Program Files, en nu geprobeerd op D, maar ook daarbij hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ben er inmiddels uit, heb de file weten te rippen. Iig bedankt voor de hulp, en tenzij iemand anders hier nog verder over wil praten mag er wat mij betreft een slotje op!
Pagina: 1