Toon posts:

draadloos netwerk advies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik wil met 5 vrienden een draadloos netwerk opzetten.
Omdat mijn huis ongeveer in het midden ligt lijkt het ons handig om een AP (Access Point) bij mij dan neertezetten.
Mijn huis ligt in het midden van de 2 verste en dat is ongeveer 75m aan beide kanten.

Wat hebben we dan allemaal nodig?

Wij dachten aan:

D-Link AirPlus DWL-900AP+

Aansluitingen: Wireless LAN
1 x RJ-45
Wireless
1

Wireless protocollen: 802.11b (2.4 GHz)
802.11B Full Duplex (2.4 GHz)

Snelheid WLAN: 11 Mbps
22 Mbps

Standaarden: IEEE 802.11b (DSSS), IEEE 802.3 (10BASE-T)

Overige informatie: Draadloze verbinding tot 400 meter in vrije ruimte. In gesloten ruimte 100 meter.

En:
D-Link AirPlus Netwerkadapter(DWL-520+)

Aansluitingen: Wireless LAN

Wireless protocollen: 802.11b (2.4 GHz)
802.11B Full Duplex (2.4 GHz)

Snelheid WLAN: 11 Mbps
22 Mbps

Standaarden: IEEE 802.11b (DSSS)

Voorkant: LEDs

Grootte (BxHxD): 121 mm x 18 mm x 133 mm

Toebehoren: Handboek, driver-CD, flexibele antenne

Overige informatie: Draadloze verbinding tot 200 meter in vrije ruimte. In gesloten ruimte 50 meter.

Nu denken wij dat het handig is om een antenne versterker op de AP te zetten en daarvoor willen we deze gebruiken.

D-Link Antenne DWL-50AT

Beschrijving: D-Link DiPol-antenne voor DWL-1000AP, DWL-900AP. Geschikt voor verhoging van de draadloze bereikbaarheid en datadoorvoering naar het DWL-1000AP of DWL-900AP Access Point. Frequentiebereik: 2,4-2,5 GHz. Versterking 5 dB(A).

Weet iemand of hier de afstand van ongeveer 60 a 75m. mee te halen is..?
Er zitten bijna geen huizen tussen.
En zouden we ook een antenne versterker op de netwerkkaarten moeten doen voor beter bereik?

We hopen dat iemand ons hiermee kan helpen
Bedankt.

Ik zie net dat het in een verkeerd deel van het forum staat zou een mod hem kunnen verplaatsen sorry voor het ongemak..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 22:14 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Je moet die dingen dan wel buiten gaan plaatsen denk. Ik zou het gewoon proberen maar de aankoop wel doen met de garantie; niet goed geld terug.

• Alpha_Mouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02-2022
koop een Senao

Tot 100 mW output (20dBm)
Plug and play
Power over Ethernet (Injector niet meegeleverd)
Zeer flexibel inzetbaar
Webbased setup met signaalmeting
Wifi 802.11b
RP-TNC connector (dus geschikt voor externe/ buitenantenne)
Muurmontage mogelijkheid

verkrijgbaar op routershop. (pricewatch _/-\o_ )

deze is leverbaar met in een 200mW versie... zoals je misschien weet.... mag dat niet in nederland >:) evil us....

Ik heb hem ook en hij werkt prima op 500 meter (wel met 200mW kaartje in mijn eigen laptop)

Ben je hier niet teveden mee, kan je altijd nog een antenna der op kwakken.

Waarom is dit ding niet "officieel" toegestaan? omdat we in Nederland maar 100mW mogen versturen in tha loeft.

[ Voor 10% gewijzigd door Alpha_Mouse op 22-07-2004 09:29 . Reden: lazy moi ]

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

Verwijderd

Topicstarter
Alpha_Mouse schreef op 22 juli 2004 @ 09:27:
koop een Senao

Tot 100 mW output (20dBm)
Plug and play
Power over Ethernet (Injector niet meegeleverd)
Zeer flexibel inzetbaar
Webbased setup met signaalmeting
Wifi 802.11b
RP-TNC connector (dus geschikt voor externe/ buitenantenne)
Muurmontage mogelijkheid

verkrijgbaar op routershop. (pricewatch _/-\o_ )

deze is leverbaar met in een 200mW versie... zoals je misschien weet.... mag dat niet in nederland >:) evil us....

Ik heb hem ook en hij werkt prima op 500 meter (wel met 200mW kaartje in mijn eigen laptop)

Ben je hier niet teveden mee, kan je altijd nog een antenna der op kwakken.

Waarom is dit ding niet "officieel" toegestaan? omdat we in Nederland maar 100mW mogen versturen in tha loeft.
Dus als ik de Senao Wireless Multi client bridge/AP neem die je me aanraad kan ik dan het apparaat binnen zetten en een antenne buiten of niet.?
En hoeveel meter kan je met een 200mW halen?

En welke netwerkkaarten zal ik dan moeten gebruiken?
is een 100mW van Senao die zo ook bij routershop verkopen ook goed of moet ik gwoon ergens een 200mW vandaan halen.?
Zoja waar heeft u hem gekocht.

Alvast bedankt Bjorn.

• Alpha_Mouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02-2022
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 10:01:
[...]

Dus als ik de Senao Wireless Multi client bridge/AP neem die je me aanraad kan ik dan het apparaat binnen zetten en een antenne buiten of niet.?
En hoeveel meter kan je met een 200mW halen?

En welke netwerkkaarten zal ik dan moeten gebruiken?
is een 100mW van Senao die zo ook bij routershop verkopen ook goed of moet ik gwoon ergens een 200mW vandaan halen.?
Zoja waar heeft u hem gekocht.

Alvast bedankt Bjorn.
Bjorn,

Als je de routershop benaderd dan kunnen ze je precies vertellen hoe en wat.
Ik heb de Senao zelf ook aangeschaft.

De beste configuratie is natuurlijk 2 AP's

1 in je huis (voor in het huis gebruik)
1 onder je dak met de antenna buiten (AP wil je niet buiten zetten dan gaat ie stuk...)

Waarom 2? omdat je met die antenna die buiten staat 9 van de 10 keer bar weinig ontvangst hebt omdat de stalings hoek verkeerd ligt.

Het is een kwestie van even spelen.

Als ik jou was zou ik beginnen met die Senao. Als WLAN Adapters zou ik ook de Senao nemen. Alles 200mW deze zijn mega krachtig en op veld sterkte kan je 1000 meter van je AP vrolijk rond huppelen en internetten.

Denk er allleen even aan dat het 802.11b kaartjes zijn GEEN 54Mbit wat je misschien denkt. Het blijft 11 Mbit (snel genoeg voor internet dus)

Als je nog vragen just ask or give me a mail.

succes

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.