[EL] Faderstart dubbele CD-speler via RS232

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik ben nu bijna klaar met mijn MP3 speler in 19 inch rackuitvoering.
De speler gaat in een op maat gemaakte flightcase tesamen met mijn
Tascam CD-302 dubbele cd speler. Nu zat ik eens te denken dat het
toch wel errug gaaf zou zijn als ik de faderstarts kon aanspreken vanaf
de MP3 speler. Op de MP3 speler zit alleen een RS232 aansluiting.

Ik had in gedachten om dit kitje te gebruiken uit de Elektuur:
http://elektuur.o4s.com/E...6c6b0037aafe?OpenDocument

Deze stuurt 8 ledjes aan, maar met wat aanpassingen krijg ik het wel zo gemaakt
dat hij 5 volt uitstuurt (hier vraagt de faderstart om).

Nu schrik ik eigelijk terug van de software die geschreven moet worden, want
hier kan ik dus niets van. Het liefste zou ik het zo willen hebben:

Als de PC volledig is opgestart dan zou ik de speler het liefste willen bedienen
met sneltoetsen. Bijvoorbeeld: Shift+A+P (Shift+deck A+play) of shift+B+S (Shift+deck B+Stop). Bij het gebruik van deze sneltoetsen wil ik geen dos venstertjes tevoorschijn zien komen, het moet op de achtergrond worden uitgevoerd, en dat het geschreven programma de sneltoetsen met de juiste
RS232 "uitgangen" asocieert. Ik denk zelf dat het het handigste is dat dit
programma word geladen bij het opstarten van de PC.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen of mij een eindje in de goede richting
kunnen duwen? alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:20

SA007

Moderator Tweaking
Die faderstart, is dat een knopje of een 5v ingang met een plugje (ik ga even uit van het 2e)

Dit betekent dat je 5v in dat kaartje moet stoppen (die je dus ergens vandaan moet halen, er zit geen (stabiele) 5v op de compoort, bijvoorbeeld uit de voeding, of uit een losse (gestabiliseerde) adapter) en dit schakelt dat schematje dan, das dus vrij simpel

De software kan je erbij krijgen, en dan heb je wel vb.net nodig om dit aan jou wensen aan te passen (als je er red. ervaring mee hebt, zal dit niet alnger dan een uurtje duren) en den gewoon snelkoppelingen maken naar het proggie.

Als je wat ervaring hebt ben je in totaal ene paar uurtje bezig en dan ben je klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanx!

Maar wat is vb.net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 00:41:
Thanx!

Maar wat is vb.net?
Geen ervaring dus :P.
Dat is Visual Basic .net (tis een versie die .net ;))

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Absoluut geen ervaring nee.

Hoe werkt dit programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AAAAHHH ik word gek van die zooi!! Ik ben tot nu toe bezig geweest (kwart voor 3 's nachts) met programmeren, en ik krijg met Delphi niet eens een fatsoenlijk programma draaiend. En volgens mij heb ik mijn Elektuur kitje of mijn compoort gesloopt! Bah! Zou iemand mij kunnen helpen om iets te kunnen schrijven, want het lukt mij gewoon niet, en daar kan ik dus ongeloofelijk chaggy van worden!

Ik zat er aan te denken om in plaats van dat hele sneltoets gebeuren gewoon een programma te maken wat 4 koppen op mijn bureau blad zet, namelijk: CD Deck A PLAY, CD Deck B PLAY, CD Deck A STOP en CD Deck B STOP. Wie kan dit voor mij schrijven? Hoeft natuurlijk niet voor niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 15:27

AcouSE

Swedish Chef

Dit soort request (wie schrijft ff een progje) horen niet op Gathering of Tweakers. En daarnaast ben je nog niet eens 3 uur bezig geweest met het programmeren. Probeer het toch zelf nog maar eens. Er is op GoT en via Google enorm veel te vinden over programmeren.

Ik heb ook even RS323 in je titel inRS232 veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:21

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Niet zo panieken, die kitjes krijg je niet zomaar stuk. Net zoals de compoort niet. Dat zijn taaaaaie beestjes (verplicht kortsluit vast oa).

Je kunt via MSCOMM control elke afzonderlijke in en uitgang op de seriele poort besturen vanuit visual basic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben wel degelijk langer bezig geweest dan 3 uur. Weliswaar niet met VB maar wel met Delphi. Zou ook wel erg verdacht zijn als ik zo snel een versie van VB georganiseerd had nietwaar? ;)

Ik heb inmiddels de hele nacht doorgewerkt met Delphi. Wat ik nu heb:

Een begin scherm (form) met de kleur blauw (is het mogelijk om hier een leuk achtergrondje in de plaatsen?)

Op dit scherm staan rechts in de hoek onder elkaar de 4 buttons. (CD deck A start, CD deck B start etc.)

Hoe kan ik nou de knoppen toewijzen dat ze ook werkelijk mijn printje aan gaan sturen? Alleen kanaal 1 van mijn printje is stuk. Denk een verkeerde code ingetypt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Zou je niet eerst de functies maken, en daarna pas voor looks en layout gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:35
(jarig!)
Zoek eens wat online tutorials over hardware aansturen met delphi, je vind vast en zeker heel wat!

Hehe, 1 forum was niet genoeg om je vraag op te posten??, en zelfs te lui om om 3 uur s'nachts je post 2x te typen, copy past doet wonderen. :Z

[ Voor 21% gewijzigd door Ives op 22-07-2004 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sebastius schreef op 22 juli 2004 @ 12:31:
Zou je niet eerst de functies maken, en daarna pas voor looks en layout gaan?
Ja juist, maar hoe moet dat?
Ives schreef op 22 juli 2004 @ 12:33:
Zoek eens wat online tutorials over hardware aansturen met delphi, je vind vast en zeker heel wat!

Hehe, 1 forum was niet genoeg om je vraag op te posten??, en zelfs te lui om om 3 uur s'nachts je post 2x te typen, copy past doet wonderen. :Z
Ik heb genoeg gevonden, maar ik weet niet hoe ik dit kan aanpassen aan mijn eigen wensen. De reden waarom ik het op 2 forums heb gepost is omdat het begon met het maken van de hardware, en daar leek me dat andere forum geschikter voor. Nu is het tijd voor de software, en daar leek me GOT geschikter voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:20

SA007

Moderator Tweaking
Maar volgens mij niet cme, dan moet je denk ik bij p&w zijn heb ik zo het idee ;)

Anders moet je de vd code 's openen met kladblok, dit is meestal relatief simpel om te zetten naar delphi (meestal zijn het gewoon bep. api calls, die je in delphi ook gewoon kan doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat idee kreeg ik langzaam maar zeker ook.

Zou de mod van dit forum even dit topic naar het goede forum willen verhuizen?
Dank U!

Ik heb zelf toch nog iets met veel pijn en moeite in elkaar kunnen zetten. Hier staat het:

http://www.expandctss.com/upload/?page=view&type=3 en dan het programma TascControl.zip downloaden.

Het enige wat ik graag nog zou willen weten is:

1. Hoe wijs ik nou de juiste functie toe aan de knop?

2. Hoe kan ik een plaatje in mijn programma laten weergeven?

3. Is het ook mogelijk om sneltoetsen aan de knoppen toe te voegen,
zelfs al draait het programma op de achtergrond?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou mensen, programma is grotendeels geschreven. Achtergrond zit erin gebakken, buttons met showmessage tekst zijn erin gebakken. Nu moet ik alleen nog de code hebben om mijn RS232 poort aan te sturen. Wie kan me daar nog bij helpen? Want hier loop ik echt vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

www.msdn.com en dan zoeken op MSCOMM
Pagina: 1