Toon posts:

[XP] Opstart-items/programma's verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag laatst (via Msconfig) dat in het rijtje met programma's die bij het opstarten geladen worden, een groot aantal overbodig/ongewenst zijn.
Ik kan ze wel gewoon uitschakelen, maar kan ik ze ook uit de lijst halen?

Tevens heb ik in het lijstje met software een groot aantal items staan die ik niet kan verwijderen, terwijl deze allang van de computer gehaald zijn.
(Veelal van Norton, staan wel zo'n 10 regels van Norton in, die niet eens meer op m'n computer is)

Ik kan ze niet zomaar verwijderen, ook niet met TuneUp Utilities wat ik ook gebruik.
Als ik dat probeer krijg ik de melding: "This MSI must be launched trough setup"

Zijn deze misschien via het register ofzo toch te verwijderen?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

De enige manier om je computer goed schoon te maken is door te herinstalleren. Met dit handmatige gefreubel help je slechts je systeem om zeep :) Denk je trouwens dat er enig snelheidsverschil te bemerken zal zijn tussen verwijderde, en uitgeschakelde opstartitems? Waarom zou je ze dan weghalen?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

start -> uitvoeren -> regedit

Dan naar hkey_local_machine > Software -> Microsoft -> Windows -> Current Version -> Run

ook naar hkey_current user gaan met hetzelfde pad :)

Raku