dit is een weird probleem. ik heb me een ons gezocht op het forum maar vind een heleboel topics die net het probleem niet zijn. het volgende is aan de hand:
ik heb een ti4200 en een msi amd1700+ met een lcd monitor (150S van philips)
ik draaide met een detonator 40nogwat en nooit last. nu heb ik een 50nogwat driver geinstalleerd en in 1024 gaat alles goed maar zodra iets (een spelletje of gewoon properties in de desktop) overschakeld naar 800 dan zegt m'n monitor dat ie de display mode niet aan kan.
als ik er dan een crt aanhang (redelijk oud bakkie) dan staat ie gewoon netjes te draaien en kan ik het spel naar 1024 omzetten en dan de lcd der weer aan hangen.
ik heb geprobeerd om een 60nogwat driver te installeern, geen effect
ik heb geprobeerd om alle refresh rates op 60hz vast te zetten, geen effect
ik heb de oude 40nogwat driver gerollbacked, geen effect
ik heb de 40nogwat driver geherinstalleerd, geen effect
toen heb ik uit nood de MS driver maar eens geprobeerd.. krijg nou wat.. die doet't gewoon..
en daarmee ben ik de draad kwijt..
m'n lcd moet 75hz snappen tot 1024; dus ook van 800x600.. m'n display properties geven juiste waardes aan (max 75hz), waarom kan een spel dan kennelijk toch zo'n mode instellen dat m'n monitor in de war raakt.. en waarom doet de MS driver het wel!?
enig licht op dit mij duistere probleem zou erg prettig zijn
(ook omdat de TV alleen zw/wit doet met de MS driver en die geen clonebeeld, maar alleen extend desktop snapt en dat dat juist met die 60nogwat driver zo goed in te stellen was)
alvast bedankt!
kjoe
ik heb de laatste detonator geinstalleerd
ik heb een ti4200 en een msi amd1700+ met een lcd monitor (150S van philips)
ik draaide met een detonator 40nogwat en nooit last. nu heb ik een 50nogwat driver geinstalleerd en in 1024 gaat alles goed maar zodra iets (een spelletje of gewoon properties in de desktop) overschakeld naar 800 dan zegt m'n monitor dat ie de display mode niet aan kan.
als ik er dan een crt aanhang (redelijk oud bakkie) dan staat ie gewoon netjes te draaien en kan ik het spel naar 1024 omzetten en dan de lcd der weer aan hangen.
ik heb geprobeerd om een 60nogwat driver te installeern, geen effect
ik heb geprobeerd om alle refresh rates op 60hz vast te zetten, geen effect
ik heb de oude 40nogwat driver gerollbacked, geen effect
ik heb de 40nogwat driver geherinstalleerd, geen effect
toen heb ik uit nood de MS driver maar eens geprobeerd.. krijg nou wat.. die doet't gewoon..
en daarmee ben ik de draad kwijt..
m'n lcd moet 75hz snappen tot 1024; dus ook van 800x600.. m'n display properties geven juiste waardes aan (max 75hz), waarom kan een spel dan kennelijk toch zo'n mode instellen dat m'n monitor in de war raakt.. en waarom doet de MS driver het wel!?
enig licht op dit mij duistere probleem zou erg prettig zijn
(ook omdat de TV alleen zw/wit doet met de MS driver en die geen clonebeeld, maar alleen extend desktop snapt en dat dat juist met die 60nogwat driver zo goed in te stellen was)
alvast bedankt!
kjoe
ik heb de laatste detonator geinstalleerd