RedHat install: eerste 2gig? wil geen modules doen

Pagina: 1
Acties:

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45
Ik probeer (voor hen die vorige topic hebben gelezen - nog steeds - ) redhat te installen.. Ik heb alles volgens mij goed, heb een driver voor mn ATA100 en heb alles.

Probleem: Bij het installeren van Redhat wil ie geen module in de kernel zetten om het vfat systeem, waarop de installatiedir zich bevindt te lezen.

Kan dit liggen aan de indeling van mn hd? ik heb voor linux de eerst 3 gig ofzo (van de 30) vrijgemaakt, zodat ik lilo er ook nog bij in kan zetten voor een dual boot met winME. (ik wil mn spellen ook nog kunnen draaien).

mn hd ziet er nu zo uit:

3 gig: vrij voor linux
(heb m ook geprobeert met lege ext2)
3 gig: winME+sysfiles
en dan nog een partitie of 3 voor games, mp3s, etc

Ik ben nog wel vrij handig met partities, dus als het moet kan ik alle data zo heen en weer kopie-eren, maar is dat nodig? kan het ergens anders aan liggen?

Ik heb het met en zonder ATA100 drivers gedaan, beiden hebben hetzelfde effect:

Bij gewone installatie

install-log
going to insmod fat.o (PATH IS NULL)
going to insmod vfat.o (PATH IS NULL)
partition /dev/hde5 selected
mounting device hde5 as vfat

en kernel-log
[...]
<4> ide0: bm_dma at 0xd800-0xd807, bios settings: hda, adb:pio
[...]
<4> unknown error type: no sense data -- sense key(0x00)
<4> no additional sense information -- (asc=0x00,ascq=0x00)
<4> the failed 'start/stop unit' packet command was:
<4> "1b 00 00 00 0 00 00 00 00 00 00"
<6> cdrom: open failed
<7> vfs disc change detected on device ide0(3,0)

bij een expert install geeft ie hiervan alleen de laatste foutmelding.

Misschien moet ik iets extra's aan die vfat modules meegeven, maar ik heb dit eerder op andere comp gedaan en daar kon t gewoon meteen (ik weet niet precies hoe ik dat gedaan had, maar dat was maar 1 gig linux).

Localhost is where the heart is

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Valium

- rustig maar -

Ik zie staan dat hij op je hdA!! zit te kloten. Dat klopt toch niet als je HDE wil gebruiken? Misschien probeert hij hoe dan ook je gewone IDe-controller aan te spreken. Heb je al eens geprobeerd om die uit (of juist aan) te zetten?

• SilentStorm
Ik had het ook al ns geprobeert, maar het werkte ook niet. Ik zal t morgen (tis nu 2:15) nog ns doen en kijken wat voor foutmelding dat ie daarbij geeft...

Verwijderd

Ik heb je vorige topic niet gelezen maar ik begrijp dat je nogal aan het schuiven bent geweest met partities. Ik heb zelf een 30 Gig schijf met Win98, Win2k, RH 6.2 en een game schijf. De partities liggen ook ongeveer in deze volgorde op de schijf met als uitzondering de /boot dir van Linux. Deze MOET binnen de eerste 2Gb van je schijf liggen. De rest maakt niet uit.

• SilentStorm
dus alleen een stukje MBR overhouden voor linux en de rest kan wel een stuk verder? ik probeer t nu!

Verwijderd

Je MBR staat aan het begin van je schijf. Hier wordt LILO geinstalleerd (Of een andere boot manager) deze "weet" waar de opstart bestanden (De kernel in het geval van Linux) zich bevinden. Aangezien de kernel zich in /boot bevindt (Met eventueel initrd.img) heb je dus alleen die partitie nodig. Als eenmaal de kernel geladen is loopt de rest vanzelf door.

Succes.

• SilentStorm
k t werkt allemaal nu.. alleen blijken mn installatiefiles nu weer corrupt te zijn.. naja.. zo blijf je bezig he ;)

Pagina: 1