Toon posts:

Partitie defect, datarecovery?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag knupte ik mijn maxtor 3000LE 120gb hdd (via USB) en kwam erachter dat
er 1 partitie corrupt is. (het betreft een logische partitie, de primaire partitie geeft geen fouten aan)
windows xp ziet wel een partitie, maar als ik erop ga klikken dan wil hij gaan formateren.
chkdsk meld dat de opstartsector niet te lezen is.
ik heb al verschillende progs geprobeerd, maar de meesten wilden het via dos aanpakken, maar dan wordt mijn usb-drive niet gevonden.
partitionmagic 8 geprobeerd, na lang wachten zag ik dat de partitie nog bestond maar na verder zoeken kreeg ik foutmelding 10121, wat dit precies inhoud weet ik niet, maar ik verwacht hetzelfde als de chkdsk.

Bestaat er een programma (gratis) waarmee ik de partitie nog kan redden, of moet ik de data die daar op staat als verloren beschouwen en opnieuw partitioneren/formateren.
ik heb diverse postings al bekeken, maar dat betrof allemaal interne hdd's (die van mij zit vast in een extern kastje)
kan iemand mij helpen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke programma's heb je dan allemaal geprobeerd? Heb je ook de FAQ van dit subforum onder "Hoe krijg ik verloren gegane data terug?" doorgenomen? Daar staat ook het e.e.a. over recoveren van partities :)

Verwijderd

Topicstarter
De programmas die ik geprobeerd had, was ik nog vergeten te melden:
fdisk -> doet het niet
MBR-work, werkt niet, geeft foutmelding bij opstarten
Restoration, werkt via dos, herkent mijn usb niet
file-rescueplus demo, zet volgens mij alleen bestanden terug. maar ik kan de partitie niet openen.
partitiondoctor, werkt via dos, herkent usb niet

ik zal de fixmbr van windows xp eens proberen, eerst maar eens kijken waar deze staat. Ik hoop dat het gaat lukken.
ik laat de uitkomst weten

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ergens op www.bootdisk.com staat een USB driver voor DOS :)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:39

Croga

The Unreasonable Man

Heb je al geprobeerd om simpelweg het kastje open te maken, en de (standaard 3.5") harddisk die er in zit rechtstreeks aan je ATA controller te hangen? Het lijkt me dat je opties dan plotseling een stuk beter worden....

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:13

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 23:05:
De programmas die ik geprobeerd had, was ik nog vergeten te melden:
fdisk -> doet het niet
MBR-work, werkt niet, geeft foutmelding bij opstarten
Restoration, werkt via dos, herkent mijn usb niet
file-rescueplus demo, zet volgens mij alleen bestanden terug. maar ik kan de partitie niet openen.
partitiondoctor, werkt via dos, herkent usb niet

ik zal de fixmbr van windows xp eens proberen, eerst maar eens kijken waar deze staat. Ik hoop dat het gaat lukken.
ik laat de uitkomst weten
Er is ook een programma Easy Recovery ( PRO ) genaamd dit word ook in bedrijven gebruikt voor data recovery er zal vast wel ergens een trial te downloaden zijn

edit:

Linkje

[ Voor 8% gewijzigd door ShadowBumble op 22-07-2004 07:37 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik gisteravond het nog een keer wilde proberen, herkende hij mijn harde schijf alse een ander type, (R. omulus, wat het ook mag wezen) maar vervolgens zero data.
Nu doet ie het helemaal niet meer. hij heeft ook een tikkend geluid.
Iedereen bedankt, voor zijn/haar hulp. _/-\o_
Maar het lijkt erop dat hij zijn beste tijd heeft gehad. :'(
Ik zal het nog een paar keer proberen data nog te redden.
hij is 1,5 jaar oud geworden, maar ik heb nog een paar maanden garantie. maar daar moet ik maar gebruik van maken. :9
Pagina: 1