[A7N8X] vreselijk gekraak, belabberd geluid linksvoor

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 15:15
Sinds een tijd, ik weet niet wanneer, moet ik mijn kast openzetten, want ikp een gegeven moment gaan mijn speakers echt VRESELIJK kraken. Niet een beetje statisch gekraak, maar zo hard dat mijn speakers er bijna uitvliegen.
Ik moet dan op de kast tikken, niet noodzakelijk op metaal ( :? ), waarbij op de maat van mijn getik nog meer gekraak uit de speakers komt. Het gekraak dat er eerst was is dan weg, waarna het na korte of langere tijd weer langzaam terugkomt :(

Daarnaast: ALTIJD als ik op een willekeurige plek op mijn kast tik (dus ook op plastic!!) dan kraken de speakers in de maat van het getik.

Bjjkomend probleem: het geluid uit de linksvoor speaker is zeeeer slecht, altijd... zo'n geluid van fffrrrrrttt ( :| ). Alleen als ik de mini-jack van het frontkanaal er uit haal en erin steek of er voorzcihtig aan morrel dan is ie heel even goed. En alleen linksvoor, de rest klinkt altijd goed.
Tik ik op de kast, dan weer hetzelfde gekraak, en het geluid is weer slecht.

En ik word er nu zo langzamerhand helemaal gek van. Het lijkt op statische ellende (voorheen nooit problemen gehad), maar ik kan zelf op een stapel CD's op de kast tikken en dan kraakt ie ook.... :(

Iemand een idee wat te doen?

EDIT: ik heb het idee dat het iets te maken heeft met een kortsluitingkje dat ik een tijd geleden had, daarbij begon de jumper op de "keyboardpowerup" aansluiting te smelten. Weet niet meer waardoor ik kortsluting had, dat was ook al zoiets vaags, er zat niet eens iets op die aansluiting. Heb wel het idee dat ik sinds die tijd last van dat gekraak heb.

[ Voor 18% gewijzigd door Stefke op 21-07-2004 21:37 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
aansluiten op een geaard stopcontact :?

• Stefke
Heb ik hier niet, en voorheen ook geen problemen mee gehad.

Het LIJKT op statische electriciteit, maar volgens mij is het meer een soort van kortsluiting oid

[ Voor 47% gewijzigd door Stefke op 21-07-2004 22:06 ]

Verwijderd

Hoe lang heb je dit mobo al ? Toen ik het in het begin gebruikte kraakte het geluid na meer dan 15min gebruik , dit is een bekend probleem moet je gewoon ff de realtek AC97 drivers van de asus website halen. Maar misschien heb je dit al gedaan ?

Entarus,

• Stefke
Ik zou het kunnen proberen, maar het is niet het gekraak/gepiep wat je hoort als je het volume omhoog draait, dat zou inderdaad met drivers af en toe verholpen kunnen worden, wat ik in het verleden begreep (maar niet bij mij)

Maar het is niet dat geluid, het is VEEEL harder, echt de boxen knallen bijna uit elkaar zo'n luid gekraak.

Tis overigens een rev 2.0

[ Voor 14% gewijzigd door Stefke op 21-07-2004 22:56 ]