Toon posts:

onboard geluidskaart doet raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt maar kon zo niks vinden. En dat mijn probleem net iets anders ligt heb ik een nieuw topic aangemaakt.

Al 3/4 jaar heb ik een asus a7n8x-x die prima bevalt. Met daarop een A'97 onboard geluidskaart. Ik draai windows xp. Nu doet het geluid de laatste tijd raar. Zo kan ik niet meer flash spelletjes spelen op internet en mp3 met winamp luisteren. Je hoort het 1 of het ander en niet meer tegelijkertijd.

Wat helemaal vreemd is is het gekraak wat hij geeft. als ik de computer opstart kraakt het geluid in winamp. open ik dezelfde mp3 in mediaplayer doet hij het wel goed. Ga ik dan weer terug naar winamp doet hij het daar ook voor zo'n 5 minuten.

-Drivers heb ik al meerdere malen opnieuw geinstalleerd.
- burnintest gedaan vond niks
- geluid ingeschakeld in de bios met daarna weer inschakeling
- andere boxen getest werkt ook niet goed

dit alles helpt niet. Is dit het begin van het einde van de geluidskaart of is er iets anders?

• Reanimation
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-07 12:20
Check is de Regeling voor afspelen in windows, en kijk of er toevallig iets verkeerd ingesteld staat. en het kan helaas ook zo zijn dat je onboard geluidskaartje het begeven heeft (wat wel erg snel is na 9 maanden) en anders zou je evt. de Creative Live 5.1 Geluidskaart kunnen kopen, beter geluid en niet echt duur (linkje pricewatch: pricewatch: Creative SoundBlaster Live Player 5.1)

Verwijderd

Topicstarter
ja heb gekeken maar stond niks verkeerd. Heb op een andere HD een herinstallatie gedaan en het geluid is nog steeds bagger. Nieuwe geluidskaart gaat dat worden dan.