Toon posts:

Raynox DCR 2020, problemen by niet max Tele

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb even een vraag. Ik heb de Fujji S7000 en een raynox DCR 2020 tele (2.2 x). Als niet niet volledig op 'tele' zit (dus mijn camera volledig op tele) dan ga je naast vignetting gewoon simpelweg heel de binnekant van de lens zien. Net een verrekijker :( . Hij is nu alleen bruikbaar op maximale zoomafstand.

Is dit altijd zo, of heb je hier bij andere voorzetobjectieven geen last van????

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 21:15:
Hoi,

Ik heb even een vraag. Ik heb de Fujji S7000 en een raynox DCR 2020 tele (2.2 x). Als niet niet volledig op 'tele' zit (dus mijn camera volledig op tele) dan ga je naast vignetting gewoon simpelweg heel de binnekant van de lens zien. Net een verrekijker :( . Hij is nu alleen bruikbaar op maximale zoomafstand.

Is dit altijd zo, of heb je hier bij andere voorzetobjectieven geen last van????
Dit is normaal bij teleconverters, hoewel er wel verschillen zijn, dat hangt af van afmetingen van lens en converter en de optische eigenschappen, maar een teleconverter zonder vignettering die ook nog redelijk compact is , moet nog uitgevonden worden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 21:15:
Hoi,

Ik wil eigenlijk alleen weten waar je deze lens hebt gekocht. Ik kan hem nog nergens vinden (beschikbaarjeid eind julie-begin augustus)