Toon posts:

Windows XP: Fout tijdens laden besturingssysteem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het installeren van Windows XP.

PC werkt naar verder naar behoren.
Wanneer ik Windows wil installeren start de eerste installatie (partities maken enzo)

Dit gaat allemaal goed, maar wanneer de computer opnieuw opstart geeft hij de fout : Fout tijdens laden besturingssysteem.

De volgende onderdelen heb ik al vervangen:

- Moederbord
- Processor
- Geheugen
- Videokaart

De XP installatie cd is goed, ik heb hier eerder Windows mee geinstalleerd.

Ik heb Windows al bijna 100X geinstalleerd.

Iemand nog iedeeen???

Want ik sta op het punt om het raam te openen.

Verwijderd

Probeer is een andere windows xp cd of een andere bestuurings systeem kijken of het dan wel werkt of misschien is je hardeschijf wel slecht

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 21:18 . Reden: gewoon ]

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-01 22:08

JnX

Ik zou toch eens een andere CD proberen..
Je zegt ook dat je al heel veel hebt vervangen, maar eigenlijk niet het onderdeel wat toch als eerste in mij op komt als je probleem lees: je harde schijf.

Verwijderd

harde schijf al getest met het tooltje van de fabrikant op eventuele fouten op de harde schijf?

Verwijderd

andere cd proberen en hd testen :) Evt. ook nog een andere cd-rom/dvd-rom drive proberen ;)

edit:

en weer te laat O-)

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 21:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
HDD is het niet, ik heb een PATA HDD, en SATA HDD

Op beide HDD's krijgt ik die of een andere fout...

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 21:14:

De XP installatie cd is = was? goed, ik heb hier eerder Windows mee geinstalleerd.
Misschien toch krassen of iets anders op de cd, en zodoende corrupte installatiebestanden?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

Topicstarter
MaximusTG schreef op 21 juli 2004 @ 21:23:
[...]

Misschien toch krassen of iets anders op de cd, en zodoende corrupte installatiebestanden?
De XP installatie lag het niet aan... k heb een andere cd geprobeerd, maar zelfde probleem...

• Sicko
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-04 15:51
Is er misschien andere hardware die je uit de pc zou kunnen halen die storing zou kunnen veroorzaken? Netwerkkaart, modem, tvkaart?
En die melding krijg je nadat de setup na het kopieren van de installatiebestanden opnieuw opstart?

Verwijderd

Topicstarter
cm_sicko schreef op 21 juli 2004 @ 22:06:
Is er misschien andere hardware die je uit de pc zou kunnen halen die storing zou kunnen veroorzaken? Netwerkkaart, modem, tvkaart?
En die melding krijg je nadat de setup na het kopieren van de installatiebestanden opnieuw opstart?
Harde schijf??? Ik ben nu Windows aan het installeren op een SATA HDD

EN hij doet het :D:D:D Eindelijk

Dit hebben we gisteren ook gedaan, maar toen was die PATA HDD aangekoppeld, deze is nu afgekoppeld. Hij doet het _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1