Toon posts:

XP Driver Compaq Presario 6180EA Netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik ben me wezenloos aan het zoeken op internet naar een XP-driver voor een netwerkkaart uit een Compaq Presario 6180EA. Deze driver is niet beschikbaar op de website van Compaq/HP, wel de andere drivers heb ik inmiddels geinstalleerd op de pc. Het is een onboard netwerkkaart, waarvan ik verder geen specs heb :(.

De drivers staan in zo'n originele compaq-cd verpakt, maar dan krijg ik de compaq home-editie en had de professional editie nog liggen, dus ik wil een handmatig install doen. Die originele compaq-cd zijn door compaq gecodeerd, dus daarop zoeken naar de driver is geen uitkomst.

Iemand een oplossing/driver?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Zoek eens op het moederbord naar chips met namen zoals Realtek, 3Com, of andere NIC's bakkers.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Je kunt zeker ook niet zo zien wat voor NIC erop zit?
Integrated Intel NIC Integrated nVidea NIC
Dat is wat ik van de compaq site afhaal. Ik denk zelf dat er dus een Intel onboard NIC opzit. Ik ga even zoeken of op de site van intel toevallig wat staat. :)
Integrated 10/100 Mbps Ethernet PCI

Graphics card

nVidia NV17

64 MB DDR-TV Out
Misschien is het toch een Nvidia NIC :? Ik kan me niet herinneren dat Nvidia aan NIC's doet , wellicht zit er dezelfde nic op als op een nforce :?

[ Voor 32% gewijzigd door Raku op 21-07-2004 21:16 ]

Raku

Verwijderd

Topicstarter
Zowel de Intel drivers als de nvidea drivers geven aan dat het apparaat niet werkt... :(

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Je hebt die kaart uit die pc gehaald? Als dat zo is dan staat er vast wel iets op het kaartje en de chip die erop zit, haal dat eens door google en vindt aan de hand daarvan de juiste driver ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Turkish schreef op 21 juli 2004 @ 22:18:
Je hebt die kaart uit die pc gehaald? Als dat zo is dan staat er vast wel iets op het kaartje en de chip die erop zit, haal dat eens door google en vindt aan de hand daarvan de juiste driver ;)
Het is een on-board ding.

Heb je nou al op het moederbord een chip kunnen ontdekken wat met netwerken te maken heeft? Welke chips zie je allemaal? Misschien kun je een duidelijke high-res foto maken?

Toen waren beige computers heel gewoon.

Pagina: 1