LG DVD multi-brander wil geen DVD+R video branden,wel DVD+RW

Pagina: 1
Acties:

• dr.dunno
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
hoi :)

ik heb echt een groot probleem :{

voordat de f5'ers weer UTFS of andere onzin gaan roepen, ik heb al meerdere dagen door de search zitten bladeren, maar ik kan het antwoord op mijn vraag / probleem niet vinden.

probleem is als volgt:
Ik heb een tweetal LG GSA-4081 DVD multi-burners (dvd+r(w) , dvd-r(w), dvd-ram), die pertinent weigeren een dvd+r van videomateriaal te voorzien, op een dusdanige manier dat het
1. afspeelbaar is in de drive zelf
2. ook afspeelbaar is in een stand-alone dvd-speler
echter; exact dezelfde bronmaterialen willen wel afspelen op een dvd+rw schijfje en niet op een dvd+r , als gebrand als video-dvd. Data-dvd's en cd's worden echter prima gebrand op alle media.

bronmateriaal
- een dvd van mijzelf, met smartripper geript naar hdd en gebrand naar dvd-schijfje
- een .iso bestand
- een .img bestand
- etc.

schijfjes:
- tdk cdr's (werken prima)
- nashua 4x dvd+r's (werken prima bij andere schijf-formaten, alleen niet bij video
- nashua 4x dvd+rw's werken prima bij alle schijf-formaten.
- ik heb 200 van die dvd+r schijfjes nog liggen (gekocht van voor de heffing voor een goede prijs) en ben dus wel redelijk gebonden aan die nashua's ; feit dat ze wel werken bij data branden, zegt mij al dat het niet zo snel daaraan zal liggen.

software
- Nero 5.5 en 6
- dvdshrink

overige relevante hardware en software specs:
- p4-2.8 ht 800 etc.
- gigabyte moederbord i865g
- dvdrom en dvdburner hangen los als master aan resp. ide0 en ide1
- hdd hangt aan een losse controllerkaart
- winxp pro NL en win2k pro UK (een schone, nette installatie, alle drivers etc.)
- stabiele machines; ik weet hoe ik ze moet installeren (net als dat ik weet hoe ik dvd's moet branden, dat doe ik al jaren).

mijn eigen bevindingen:
- ik denk zelf dat het aan een of ander wazig stop-bitje ligt dat het schijfje laat herkennen als een dvd-rom ipv dvd+r ; geen idee echter hoe ik die bit laat veranderen (iig niet met welke util).
- andere software leek mij een verstandig maar anderzijds onzinnig iets om uit te proberen; een pakket als nero dat bij nagenoeg alle retail drives wordt meegeleverd, hoort het gewoon te doen
- firmware update die ik kreeg van een LG medewerker hielp ook niet (versie A100 -> A101).

wie heeft er een zinnig idee over wat ik nu kan doen? ik heb zo ongeveer alles al geprobeerd wat er van een computer-technisch onderlegd persoon mag worden verwacht, maar eens houdt het op (bij mij na in totaal 9 verneukte dvd+r schijfjes :{ ).

hoop dat iemand hier mij kan helpen, LG geeft ook steeds maar geen antwoord nl. 8)7

Verwijderd

Hoi Dunno

Het enige dat ik kan bedenken is,probeer het eens met een andere merk DVD+R dan weet je of het aan de hardware ligt of de software
verder zou ik je niet kunnen helpen,of informeer eens bij mensen die vaak video's branden misschien dat die het weten :)

• dr.dunno
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 03:10:
Hoi Dunno

Het enige dat ik kan bedenken is,probeer het eens met een andere merk DVD+R dan weet je of het aan de hardware ligt of de software
verder zou ik je niet kunnen helpen,of informeer eens bij mensen die vaak video's branden misschien dat die het weten :)
bedankt voor je reactie :) , helaas de enige tot nu toe; vroeger werd je nog overspoeld met f5'ers die soms toch nog wat nuttigs bij te dragen hadden :{

maar ik zal iig eens een ander merk proberen, maar heb toch het idee dat het daar niet aan ligt; wel zijn er erg veel topics over de NEC 25x0 branders i.c.m. bitsetting fenomeen; helaas kan ik daaruit niets extrapoleren dat relevant is voor mijn situatie.

iemand nog een suggestie?

[ Voor 3% gewijzigd door dr.dunno op 22-07-2004 13:34 ]

Verwijderd

sommige dvd spelers kun je flachen naar een nieuwere versie misschien is dat een idee voor je

• dr.dunno
  • Niet online
t probleem zit er meer in dat de dvd-r's ook niet leesbaar zijn voor de brander en dvd-speler in de pc zelf |:(

iemand suggesties? ik weet hoe ik ze moet branden en nogmaals, op dvd+rw schijfjes lukt het wel zonder wat dan ook te veranderen; dus bv 2 kopieën branden met 1ste keer dvd+rw en 2de dvd+r levert een non-functionele dvd+r video schijf op en een perfectwerkende dvd+rw :{

//edit: ik weet vrij zeker dat het probleem hem zit in zgn. 'bitsetting' feature, maar op dit forum staat alleen commentaar over NEC 25x0 branders en speciale utils daarvoor (en ook alleen voor die drives) (en die heb ik dus niet).

[ Voor 58% gewijzigd door dr.dunno op 24-07-2004 22:19 ]

• dr.dunno
  • Niet online
overigens, nog even een update op dit artikel (nu ik weer eens ingelogged ben :+ ); het probleem bleek hem te zitten in de 'bit-setting' van de brander zelf; inmiddels heb ik een plextor 12x gekocht als vervanging en daarmee bleek ik de dvd+r schijfjes automatisch als dvd-rom te branden; dit bleek bij nader testen (simpelweg een keer uitschakelen) ook de reden te zijn, dat die schijfjes via de LG brander niet wilden afspelen :{

wellicht laat, maar iemand heeft er vast ooit wel wat aan :)

[ Voor 6% gewijzigd door dr.dunno op 14-12-2004 03:04 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Netjes van jou om de oplossing te melden d:)b
Pagina: 1