[Laptop] Compaq Aramda M700 'ziet' accu niet meer.

Pagina: 1
Acties:

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07-2025
Ik heb vandaag mijn Compaq Armada M700 binnen gekregen. Tweede hands gekocht, direct getest (zonder netstroom) en hij deed het.

Heb hem even bekeken, de diskdrive er uitgehaald, de accu er in en uit gedaan. Wat op knopjes drukken. Niks speciaals.

Ik wou hem toen weer aandoen, maar hij deed het niet meer. Via netstroom doet hij het perfect, maar hij 'ziet' de accu niet. De accu er weer uitgehaald en bekeken, beetje schoongemaakt, testknopje gedrukt, is bijna vol.

Het lijkt wel alsof de accu niet meer herkend word door de laptop. Hij laadt ook niet op. Op internet gezocht, er zijn wel een paar dingen te vinden over accu problemen, maar niet precies wat ik heb. Weet iemand iets? Ik ben ten einde raad, beetje jammer een laptop die niet echt portable is :{.

• Naj_Geetsrev
Niemand? ;(.

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Start 'm eens op met netstroom en de accu erin. Als ie in Windows aangeeft dat ie laadt of wat dan ook maakt hij wel contact. Als je ineens de stroom erafhaalt dan, weet je zeker dat de accu gewoon verrot is. Vol of niet vol. Ik had dat pas ook met een Compaq.

• Naj_Geetsrev
Toink schreef op 23 juli 2004 @ 19:25:
Start 'm eens op met netstroom en de accu erin. Als ie in Windows aangeeft dat ie laadt of wat dan ook maakt hij wel contact. Als je ineens de stroom erafhaalt dan, weet je zeker dat de accu gewoon verrot is. Vol of niet vol. Ik had dat pas ook met een Compaq.
Windows ziet de hele accu niet. Ik heb op internet gelezen dat dit probleem veel vaker was voorgekomen. Ik wil niet een nieuwe accu kopen en dan weer het risico lopen dat die ook naar de bliksem gaat.

Gezien ik hem hoofdzakelijk in de trein en op school wil gebruiken (meerdere uren per dag in de trein) wou ik ook 2 accu's kopen. Maar ik heb een andere oplossing gevonden, die langer meegaat en ook nog eens goedkoper is. :9.

Óf een 2 accu's voor € 256,-

Óf dit beestje:

POWER TANK PT-100-12
Afbeeldingslocatie: http://i2.discount24.de/prod/915219_1.jpg
http://www.faris-schnaepp...posten/d24e--28289202.htm
Conrad site is down, daar staat hij beter op: Artikelnr.: 853719 - 89

en

Car Adapter
Afbeeldingslocatie: http://www.it-factor.nl/catalog/images/car_adapter.gif

dit alles totaal voor: € 101,50

Verwijderd

doet je accu het wel in de andere bay :?

• Naj_Geetsrev
Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 16:05:
doet je accu het wel in de andere bay :?
Hoe bedoel je, ik heb toch maar één bay voor de accu?

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:06

Meneer aard

Porsche rulez!

Naj_Geetsrev schreef op 24 juli 2004 @ 16:48:
[...]

Hoe bedoel je, ik heb toch maar één bay voor de accu?
Vaak heb je ook een bay waar de floppy in zit, waar je een 2e accu in kwijt ken.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Maar uhm... kun je niet beter verhaal doen bij de verkoper? Als ie dat niet verteld heeft dan ben je best genaaid, tenzij je een hele lage prijs betaald hebt voor dat ding.

Als de accu van belang is voor je laptop had je beter een andere kunnen kopen en de kosten van zo'n frikandel-reanimatie-unit kunnen besparen.

Verwijderd

Ik weet het
ik heb ook gehad bij mijn packet bell(denk ik)

Je kan die testknop wel indrukken (die zit toch op de battery zelf)
maar ik de accu is dan gewoon op.
De voltage is er wel maar de amperus niet.
Bij mij kwam het omdat ik de laptop altijd op netstoom draaide maar in de meeste boekjes staad dat je de accu minimaal een keer in de maand helemaal leeg moet laten lopen en weer opladen.
het word waarschijnelijk een nieuwe accu

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:06

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 19:18:
Ik weet het
ik heb ook gehad bij mijn packet bell(denk ik)

Je kan die testknop wel indrukken (die zit toch op de battery zelf)
maar ik de accu is dan gewoon op.
De voltage is er wel maar de amperus niet.
Bij mij kwam het omdat ik de laptop altijd op netstoom draaide maar in de meeste boekjes staad dat je de accu minimaal een keer in de maand helemaal leeg moet laten lopen en weer opladen.
het word waarschijnelijk een nieuwe accu
Of een nachtje diepvries...

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 12:01
Meneer aard schreef op 24 juli 2004 @ 19:25:
[...]

Of een nachtje diepvries...
Maar dannog zal hij nooit meer perfect worden :)

Ik denk zelf dat je accu gewoon op is. Ik heb al heel wat laptops gehad en als je altijd op netstroom werkt gaat je accu er gewoon aan na 1 / 2 jaar :(

• Naj_Geetsrev
Toink schreef op 24 juli 2004 @ 19:13:
Maar uhm... kun je niet beter verhaal doen bij de verkoper? Als ie dat niet verteld heeft dan ben je best genaaid, tenzij je een hele lage prijs betaald hebt voor dat ding.

Als de accu van belang is voor je laptop had je beter een andere kunnen kopen en de kosten van zo'n frikandel-reanimatie-unit kunnen besparen.
Hij deed het eerst perfect, maar nadat ik hem er uit heb gehaald vertikte hij het, geen fout aan de verkoper. De accu doet het volgens mij nog wel, ga hem nameten, en hem dan idd verkopen.

En de accu zelf is niet nodig, die 'frikandel reanimatie unit' is goedkoper dan een interne accu, en gaat zeker langer mee.

[ Voor 10% gewijzigd door Naj_Geetsrev op 24-07-2004 20:15 ]

Pagina: 1