[smssend/sms.ac] sms word verstuurd, maar komt niet aan

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-02 18:49
ik wou eigenlijk iets opstellen zodat ik een smsje krijg als ik een mailtje krijg, helemaal gratis uiteraard...

ik heb me vandaag dus geregistreerd op sms.ac, en je kan er elke dag gratis 8 smsjes sturen (je krijgt wel elke week 1 reclame sms, maar ja...). Nu heb ik smssend gedownload, gecompiled, geïnstalled, allemaal ok.

dan doe ik dus dit:
code:
1
smssend sms_ac username password "dit is een berichtje"

en na een tijdje krijg ik dan als resultaat:
code:
1
Result : Your SMS Message has been sent

allemaal, heel mooi, maar het komt gewoon niet aan... nogtans worden mijn dagelijks zendbare smsen wel verminderd. als ik het via de website zelf doe, dan werkt alles als een zonnetje.

het script dat voor sms_ac zit is dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
## SMS.ac provider file - www.sms.ac ##
# Version 1.00
# by ElectroN
# Error codes :
#  1 -> Unable to establish login (cookies rejected)
#  2 -> SMS ID and Password do not match
#  3 -> Your daily messaging limit has been reached
#  4 -> Unknown Result

NbParams 4
%Login Convert : Your ID from SMS.ac
%Password Hidden : Your password
%Tel Convert : International gsm number of recipient (For example 41 for Switzerland, so for a sms to the swiss 0791112233 gsm : 41791112233)
%Message Size=150 Convert : Your message

SetCookie 1 www.sms.ac-/-cookieteste=existscookie

# Logging on sms.ac
PostURL http://www.sms.ac/login.asp
#Referer http://www.sms.ac
PostData loginuserid=\%Login%&loginpassword=\%Password%&CheckRemember=&login=Sign In
Search unable to establish login
ErrorMsg 1 Unable to establish login (cookies rejected)
Search SMS ID and Password do not match
ErrorMsg 2 SMS ID and Password do not match
GO

# Getting message form
GetURL http://www.sms.ac/d3fault.asp
GO

# Sending message
PostURL http://www.sms.ac/default2.asp
Referer http://www.sms.ac/d3fault.asp
PostData mobilenumber=\%Tel%&message=\%Message%&sizebox=0&SendSMS=Send SMS

# Getting result from ShowMsgResults.asp
Search has been sent to the person
PrintMsg Your SMS Message has been sent
ElseSearch messaging limit has been reached
ErrorMsg 3 Your daily messaging limit has been reached
Else
ErrorMsg 4 Unknown Result
GO

heeft iemand ervaring met het versturen van smsjes via smssend en sms.ac? ik ben je eeuwig dankbaar :)

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-02 12:26

Niek

f.k.a. The_Surfer

Forget it. Heute tage worden alle SMSjes van (gratis) internet sites geblockt door de providers. KPN is ooit begonnen met het blokkeren van de ICQ SMSjes, daarna zijn de andere providers gevolgd en tegenwoordig komt er geen een meer door. Erg jammer trouwens, want ik had vroeger zo'n email->sms gateway wat je hier beschrijft (icm mail2sms scriptje).

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• Mayco
euhm, nee, want via de website van sms.ac werkt het wel, er is gewoon iets mis met de configfile denk ik...

edit: ik heb proximus voor moest dat interesant zijn...

[ Voor 22% gewijzigd door Mayco op 21-07-2004 19:36 ]

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-02 16:43

E-Vix

Nu met sneeuw!

Heb je gecontroleerd of het telefoonnummer dat je ingevuld hebt wel klopt? Dus niet dat je 06-12345678 invoert, maar +31612345678? (of in jouw geval +32612345678 gezien je zo te zien uit Belgie komt) Je zou eventueel ook kunnen proberen in plaats van een + 00 te gebruiken.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Mayco
dat leek me allemaal ok (32474123456 is de syntax), ook omdat op de pagina waar je kan kijken naar waar je smsjes naartoe gingen staat altijd hetzelfde nummer (de mijne), je kan geen verschil zien tussen de smsen die verzonden zijn via de site en via smssend, behalve natuurlijk dat de ene aankomen en de andere niet. smsjes via smssend komen ook niet in de outbox, die van de site wel.
leek me echt wel een leuk projectje, je mailtjes die worden geforward naar je gsm als je niet achter de pc zit... belangrijke msn berichtjes... andere zooi voor als je op vakantie bent...

• Mayco
* Mayco neemt een aanloop en kickt het topic weer naar boven :)

edit: ik vraag me af of het mss niet beter in PW zou staan, er zit toch wel wat scripting/programming in... en hier heb ik niet zo veel succes blijkbaar

[ Voor 55% gewijzigd door Mayco op 23-07-2004 20:19 ]

• Mayco
duwtje...

Verwijderd

Ik maak gebruik van de service van gin.nl
Dan kan je zonder extra software zoiets doen als dit:
code:
1
pgrep apache > /dev/null || echo "" | mail -s "ALERT: httpd daemon at 321.123.123.1 is down!" 003161234567890@gin.nl

• Mayco
verdorie! dat is net wat ik dus nodig heb... enkel... ik heb proximus...
speitig... maareuh, is dat gratis die gin.nl? ik veronderstel van niet...

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:34

Gotiniens

Fairly odd Tim

Mayco schreef op 24 juli 2004 @ 20:16:
verdorie! dat is net wat ik dus nodig heb... enkel... ik heb proximus...
speitig... maareuh, is dat gratis die gin.nl? ik veronderstel van niet...
Op de site staat dat je het sms'je moet betalen, en voor de tariefen bij jouw eigen provider moet kijken. Ik denk dus de prijs van een sms.

mischien is het off-topic, maar ik vraag me eerder af of je verder nog sms'jes krijgt van gin.nl? reclame enz?

• TrJ
  • Laatst online: 04-07-2025

TrJ

debian

mischien is het off-topic, maar ik vraag me eerder af of je verder nog sms'jes krijgt van gin.nl? reclame enz?
neehoor ik forward al sinds ik een vodafone (destijds libertel) mijn email naar mijn mobiel en nog mooit iets anders gehad dan wat ik wilde en daqt sinds eind '97 ofzo

• Jazco2nd
  • Laatst online: 08-02 11:44
Als je een Tiscali abo heb kun je 10 smsjes per dag gratis zenden...

En via SmsCity.nl kun je ook gratis smssen... staat wel dat je credits moet kopen... maar heb al heel veel verstuurd en nog nooit iets betaald... omdat ze vaak acties hebben die supersimpel zijn en waarvoor je gelijk een berg credits krijgt..
bovendien sms je dagelijks tussen 5 en 6 smiddags gratis

Misschien is het niet zo nuttig om dan nog zo een script te maken..

• Mayco
mjah, maar bij smscity.nl moet je dus rekening houden met je saldi van smsjes enzo, bij sms.ac krijg je er elke dag 8.
en dat scriptje is de hele bedoeling van dit.
smssend sms_ac Username Password 32474702187 "Dit is de boodschap dat in een smsje komt"
heerlijk toch? en met een - kan ik de boodschap van de stdin halen, prachtig voor status reports en andere dingen.

• Mayco
kicktijd :)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
mijn broer maakt sms-boxen; die hang je gewoon met een prepaid kaart erin op de colo op en kun je sms'en tot je een ons weegt cq tot je beltegoed op is :) werkt fantastisch en betrouwbaar omdat providers 't niet blocken enzo :)

communicatie gaat met (zeer eenvoudige) AT commando's over de seriele poort :)

[ Voor 18% gewijzigd door HunterPro op 26-07-2004 09:36 ]

• Mayco
mjah, het is niet de bedoeling om er geld in te gaan steken... voor mij mag er best reclame in de smsen steken, als er maar een paar tekens zijn die ik zelf kan kiezen :)
daarom leek me sms.ac wel goed...

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:22

M-ThijZ

Riding on Rails

aaah dit is echt wel een interessant topic om te volgen! :). Ik zal eens kijken of ik hier zoeits op kan zetten, is leuk mee te spelen!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

mmm wauw, echt werken doet het niet... de sms'jes om aan te melden krijg ik wel, maar het versturen via de site werkt niet echt ... :/

..maar je krijgt er ook een e-mail adres voor je tel. bij. Dan kun je toch ook scripten op de manier a la compukid

/edit

aah die SMS'jes komen aan.. duurde wel een half uur :O

nu eens naar dat script van TS kijken.

/edit2

Dit viel me weer me met opzetten. Volgens het script is het sms'je verstuurt, en volgens de site ook. Zal wel even duren voordat het sms'je aankomt.

we wachten vol spanning af... :O

[ Voor 75% gewijzigd door M-ThijZ op 27-07-2004 01:38 ]

• Mayco
hehe, en ja, zo komt het nooit aan. dit is dus het hele probleem. het script lijkt het te versturen, via de site is het ook verzonden, maar het komt niet aan. je ziet het ook niet in de outbox staan.
hier ging het versturen nogtans snel, een paar seconden erna arriveerde het op mijn gsm.
het probleem met dat emailadres is dat je je 8 gratis smsen niet kan gebruiken via die email, anders had het idd wel makkelijk geweest.

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

mm.. ja ze komen hier ook niet aan :/
maar er zijn wel meer providers, ik zal eens kijken naar die verschillende configjes.

• Mayco
duwtje... mss leest er nu iemand die een antwoord weet... je weet nooit :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mayco op 29-07-2004 11:19 ]

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:37
Tsja. Wat wil je nu?

Je wil wel reclame, maar ook SMSen. Ik weet geen toko die dat kan.

Tip: check truesenses.com. Betaal je (maar wel redelijk), en het komt DIRECT aan. Werkt prima!

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Mayco
hoe bedoel je "je wil wel reclame, maar ook smsen", bedoel je niet "je wil geen reclame, maar wel smsen"? reclame mag, daar trek ik me nix van aan, ik wil gewoon gratis kunnen sms'en (ik ga niet betalen voor elke keer ik een mailtje krijg, in dat opzicht is sms.ac perfect)

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Als je een klein bedrag wil betalen kan je het via myproximus doen ?

Scriptje beetje aanpassen inloggen op de site en sturen ?
Heb je er eentje per dag gratis.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Mayco
idd, via de site van pay and go kan ik het doen, daar heb ik er een per dag, maar die heeft geen reclame, en die kan ik dus beter gebruiken om echt te sms'en naar iemand ofzo. dan gebruik ik liever geen sms met reclame, er is sowiso al weinig plaats in een sms...
Pagina: 1