[WinXP] Processen te veel CPU-tijd *

Pagina: 1
Acties:

• Xtinction
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-04 12:34

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
Ik zal beginnen met mijn specs

Epor 8rda+ nforce 2
barton 2500+@2224 mhz
r9700
sweex 4.1 soundcard
WinXP SP1

Het is nogal een vaag probleem, ik zal mijn best doen om het uit te leggen.
Wanneer ik mijn computer opstart zoals gewoonlijk, blijft task manager altijd bezig wanneer ik hem opstart. Dit programmaatje hoort 0/3% proc te gebruiken maar zit bij mij op een constante 8%. Xfire, een programma wat ik graag gebruik om met mijn vrienden te gamen, scant om de 3 seconden of zij nog aan het spelen zijn, en veroorzaakt hiermee ook een processor usage van ongeveer 8/10% (wat normaal 2/3 is) Nou klinkt die allemaal niet rampzalig, maar wanneer ik UT2k4 ga spelen lagt Xfire me enorm, iets wat onder mijn vorige installatie (format 2 dagen geleden) niet het geval was. Staat task manager aan (puur als test), dan heb ik enorme lagstoten binnen UT, wat het nagenoeg onspeelbaar maakt.

Nou heb ik wel een soort oplossing gevonden. Door mijn UTP kabel na de reboot te unpluggen voor ongeveer 20 seconden, valt task manager stil, en verbruikt xfire weer een normale hoeveelheid proc power. UT kan ik dan ook gewoon weer spelen met xfire en task manager aan, zonder enige lag.

Ik heb al online virusscan gedaan (housecall), spybot 1.3 gebruikt en adaware eroverheen gehaald, maar niks helpt....

Heef iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

(mijn excuses voor de titel, zonder winxp erbij :( )

[ Voor 3% gewijzigd door Xtinction op 21-07-2004 19:18 ]

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Door dat alles lijkt het net alsof je processorsnelheid is afgenomen.

toevallig heb ik 2 weken geleden ook een WinXP reïnstall gedaan, en merkte dat de AMD 1600+ nog maar op 1Ghz draaide (ipv 1,4)

Wat ik dan erg vreemd vind is, dat als je je utp kabel unplugged, dat taskmanager opeens wel zijn normale hoeveelheid CPU in beslag neemt.

En trouwens, waarom heb je taskmanager continu open staan dan?

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Wegens het WOS Policy zet ik je OS even in de titel. Nu ik toch bezig ben: de taskmanager is enkel een tool om lopende processen te zien, niet het doel op zich. En 'probleem' zegt niet veel dus ik verbouw de hele titel even :P

Welke processen lopen er allemaal?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-05 14:56

Mojo

The Power Within

Ik zou toch zeggen dat er met je netwerk iets mis is.

Dat Fire progje oid, zal waarschijnlijk met internet (netwerk dus) wat te maken hebben.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-05 16:06
Als ik (zware) spellen speel moet ik mijn taskmanager ook altijd uitzetten anders merk ik dit aan mijn FPS. Maar het lijkt mij ook normaal om overbodige programmas uit te zetten als je aan het spelen bent. (heb trouwens ook een 8rda+)
M.a.w.: Ik heb het probleem ook maar het lijkt mij geen probleem maar een logisch gevolg.

Verwijderd

Nu had mijn vorige configuratie ook de Nforce2 chipset en een Xp2500. Bij mij lagte mijn hele systeem, zelfs mijn muis viel stil om de zoveel seconden. Door de UTP kabel eruit te trekken was dit ook opgelost.
In taskmanager viel er geen proces te ontdekken dat de processor bezighield ,maar toch om de zoveel seconden toch een piek in de load grafiek.

Ik heb ook enkele andere mensen op dit forum gezien die soortgelijke problemen hadden. Zij haddemn geloof ik allemaal een nforce 2 chipset en adsl of kabel internet......

• Xtinction
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-04 12:34

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
Mja titel wist ik ff niks beters, omdat taskmgr de beste indicator was...

zoals ik al zei is taskmgr niet het probleem, maar oa xfire. taskmgr is slechts een indicator dat er iets mis is. Zoals ik al zei vertraagt taskmgr mijn UT niet meer zodra ik die kabelwisseltruuk had uitgevoerd.

enkele andere lopende processen zijn regtweak, gameutil (beide rage3d) en mirc, de rest is standard issue....
Pagina: 1