[mp3] Variabele bitrate levert problemen op

Pagina: 1
Acties:

• -Gabriel-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik heb hier nu een mp3 bestand van 100 mb die een variabele bitrate heeft.. Het verandert om de halve seconde van 128 naar 160 naar 192 en dan weer 128 etc..
Nu kan ik mijn mp3's wel normaal afspelen, maar als ik dan een of ander cuesheet programma of mp3 cut programma gebruik, krijg ik telkens errors. Het lijkt wel of ze het bestand niet aankunnen. De bestanden worden wel in stukken gehakt, maar niet bij de juiste tijden. Winamp geeft dan ook aan dat het bestand 4 minuten duurt, maar ondertussen gaat die wel 20 minuten door.
Ik wil dus eigenlijk van die variabele bitrate, een constante maken... Ik heb de search gebruikt, maar dit leverde weinig resultaat op!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Er zijn toch genoeg programma´s die een mp3-tje opnieuw kunnen coderen?

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 15:02

sjaakaq

It might get loud

Dit komt (volgens mij) omdat een mp3 lengte wordt ge,eten aan de hand van de groote; een mp3 van 128kb/s die 3 mb is duurt 3mb/128kb=xx minuten.

Aangezien een variabele MP3 elke seconde een ander aantal kb/s is, verandert de lengte ook elke seconde. Dat geeft de problemen.

Denk ik ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

• -Gabriel-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-12-2025
leokennis schreef op 21 juli 2004 @ 19:03:
Dit komt (volgens mij) omdat een mp3 lengte wordt ge,eten aan de hand van de groote; een mp3 van 128kb/s die 3 mb is duurt 3mb/128kb=xx minuten.

Aangezien een variabele MP3 elke seconde een ander aantal kb/s is, verandert de lengte ook elke seconde. Dat geeft de problemen.

Denk ik ;)
ah fijn, maar weet je ook nog een oplossing? :)

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 15:02

sjaakaq

It might get loud

Nee want die bestaat niet :)

Of naar een niet-variabele bitrate coderen ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:51
Om de lengte van een VBR bestand te kunnen meten (en dus ook posities binnen dat bestand) moet het hele bestand doorgelopen worden om van ieder VBR blok de bitrate te bekijken. Voor 100MB lijkt me dit ondoenlijk. Enige wat je kunt doen is hercoderen naar CBR, of geen gebruik maken van CUE sheets.

Hoewel: ik heb zelf wel eens een MP3 kopie gemaakt met CUE sheet. Als ik deze MP3's dan weer terug op CD zet, gaat het wel goed.

Toch even zoeken... Kijk eens op mpesch3's mp3 tools: mp3 cut tooltje met VBR ondersteuning... Zou moeten lukken lijkt me.

[ Voor 14% gewijzigd door DaCoTa op 22-07-2004 09:04 ]

Pagina: 1