Toon posts:

Kraak door nummers cd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag de nieuwe skihut 13 gekocht en wil direct een kopietje maken voor in de auto. Dit lukt, maar als je de kopie afspeelt hoor je alsmaar kraken in de nummers. Volgens mij is dit een beveiliging.

Had trouwens van de week ook al een nieuw mp3-tje gedownload die gewoon goed afspeelde op de computer als mp3. Als ik um dan wegbrandde op de cd om af te spelen in de auto kwam die zelfde kraak naar voren.

Is dit een of andere nieuwe beveiliging en wat kan ik doen om wel een kopietje te maken? :9

Verwijderd

Misschien een andere soort CD gebruiken of langzamer branden! Wat voor een soort CD's zijn het en wat voor een brander?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:15

Thandor

SilverStreak

Is de brander nog wel goed?, probeer het eens met een andere brander. (of probeer een ander brandprogramma)

(op reactie hierboven = Mijn brander kan 48x, echter brand ik altijd op 24x.
Het tijdsverschil is minimaal. Het geluidsniveau is ietsje lager, al hoor ik de brander op 48x ook bijna niet.
Echter is de kwaliteit op 24x wel beter. Hoe weet ik dit?, op 48x gebrandde cd's worden moeilijker ingelezen op oudere cdromspelers (getest met doublespeed Wearnes drive uit 1994). De 24x gebrandde cd's gaan altijd perfect. Sommige 48x niet.)

[ Voor 68% gewijzigd door Thandor op 21-07-2004 18:09 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:31

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

langzamer is de tip. 8x is prima
(en dan is het geluid ook nog goed - vanaf 12 erger ik me eraan)
offtopic:
wat ik overigens bij alle branders en pc's had die ik ooit heb gehad, t ligt niet aan de brander (nu nec nd2500a)

[ Voor 77% gewijzigd door powerflux op 21-07-2004 18:38 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Inderdaad, probeer lagere snelheden eens.
Voor zo ver ik weet is er geen beveiliging op MP3 bestanden beschikbaar, dat kan het dus niet zijn. :)

🌞🍃

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Waarom moeten 3 (edit 4) mensen vertellen dat hij op een lagere snelheid moet branden terwijl "krakend geluid" bekend is door schrijf beveiliging.

Het makkelijkst is om Ski Hut 13 gewoon even te downloaden. Das tenslotte legaal en makkelijk.

Een andere optie is om de muziek eerst te rippen met "EAC" en vervolgens te branden zoals je dat normaal altijd doet.

[ Voor 5% gewijzigd door SSH op 21-07-2004 18:59 ]

• SJAAKSJAAK
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-07 08:42
SSH schreef op 21 juli 2004 @ 18:59:
...

Het makkelijkst is om Ski Hut 13 gewoon even te downloaden. Das tenslotte legaal en makkelijk.

...
en sinds wanneer is dit legaal dan

doei

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
hij bedoelt dat het "legaal" is omdat hij het origneel in het bezit heeft

Verwijderd

ik zou de topic titel maar ff laten veranderen...

Verwijderd

PilatuS schreef op 21 juli 2004 @ 20:07:
hij bedoelt dat het "legaal" is omdat hij het origneel in het bezit heeft
boeit toch niet?

downloaden mag gewoon hoor, een kopietje maken van een cd van de buurman mag ook gewoon.

www.thuiskopie.nl

Verwijderd

SSH schreef op 21 juli 2004 @ 18:59:
Waarom moeten 3 (edit 4) mensen vertellen dat hij op een lagere snelheid moet branden terwijl "krakend geluid" bekend is door schrijf beveiliging.
Misschien hebben deze 3 a 4 personen wel een andere ervaring ermee? Zoals ik dus ook. Ik heb een keer een originele CD gekopieerd met 40 speed en deze tikte aan het einde van ieder nummer, heb hem toen op 8 speed gebrand en toen was er geen probleem. Allebei op een Philips CD. Daarom gaf ik als advies om eens wat langzamer te branden!

Dit is niet aanvallend bedoeld! :)

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 22:27:
[...]

Misschien hebben deze 3 a 4 personen wel een andere ervaring ermee? Zoals ik dus ook. Ik heb een keer een originele CD gekopieerd met 40 speed en deze tikte aan het einde van ieder nummer, heb hem toen op 8 speed gebrand en toen was er geen probleem. Allebei op een Philips CD. Daarom gaf ik als advies om eens wat langzamer te branden!

Dit is niet aanvallend bedoeld! :)
Dat van mij ook niet. Het ging erom dat na jou nog 3 mensen dapper konden vertellen dat ze wel dachten waar het probleem lag, terwijl ze niks nieuws brachten. ;)

Verwijderd

Misschien dat de autoradio cd speler een andere vorm van error correctie mogelijkheid gebruikt?

En in de huiskamer cd speler? daar hetzelfde?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 00:03 ]

Pagina: 1