Toon posts:

Bestanden op SD-card beschadigd en onleesbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 757 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 64 MB SD-card van SanDisk in mijn digitale camera en dit zooitje meegenomen naar vakantie in Turkije. De een-na-laatste dag probeerde ik nog wat foto's van me camera af te krijgen om naar huis te sturen. Ik had wel toen al gezien dat de foto's er op het displaytje op de camera er wat vertekend en sommige zelfs onleesbaar uitzagen. Wat bleek was dat er 6 van 59 foto's maar goed waren en de rest was volgens windows beschadigd en onleesbaar. Thuis heb ik het nogmaals geprobeerd maar zonder veel succes :(

Is er iemand die dit probleem misschien herkend? of weet of deze bestanden op een manier gerepareerd kunnen worden? of ben ik gewoon de rest van mijn foto's kwijt?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Flashkaarten hebben een beperkte levensduur. Ze kunnen ongeveer 10.000 maal herschreven worden. Dus mijn vraag is: hoe oud is het kaartje en hoe vaak is deze gebruikt?

Je zou Digital Image Recovery kunnen proberen om onleesbare bestanden op het kaartje te herstellen. Zie ook de FAQ van dit subforum onder "Hoe krijg ik verloren gegane data terug?" :)

[google=digital image recovery]

Verwijderd

Topicstarter
het kaartje is ong. 3 maanden oud en ik heb in die tijd er ongeveer 5x foto's afgehaald. dus er ook 5 keer opnieuw foto's mee geschoten dus dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk.

maar in ieder geval bedankt voor je tip over digital image recovery ik zal dit even doornemen.

thnx

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-03 16:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Het hoort er gewoon bij. maar het gebeurt meestal als je een heleboel belangrijke foto's hebt gemaakt.

Het kunnen een heleboel oorzaken zijn, maar meestal gebeurt het als tijdens het schrijven naar het kaartje er iets mis gaat, als je het er plotseling uit trekt, de batterijen er uit haalt, als op de PC Windows zich er in verslikt of er gewoon ergens anders iets mis gaat.

Gelukkig is meestal het grootste deel van de foto's nog wel te redden met de vele software die daar voor beschikbaar is.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Beste aandachtige,

Ik had dit probleem met een SANDISK SD 128Mb kaart. Had hele mooie foto's van de sinterklaasviering gemaakt en kaart opeens onleesbaar :'( . Ik had het al wel een keertje eerder, maar geen aandacht meer geven en de kaart was nog maar 2 mnd oud. Zal de nieuwegeit wel zijn en heb hem opnieuw geformateerd. Na de tweede keer toch maar eens hier kijken en ja hoor het staat er gewoon tussen !
Zoals hier te lezen is, heb ik toen Zero Assumption Digital Image Recovery er overheen laten lopen en hij heeft alle 71 (!) foto's kunnen herstellen _/-\o_ !

Bedankt mensen voor de tips en dat we nog veel van elkaar mogen leren !!!

Gtx Gnoric O-)

Verwijderd

Kan iemand mij even het hele process uitleggen...heb nl. ook een kaartje wat het niet meer doet...en wil nu dus formatteren (hoe?) en daarna dat programmatje draaien(hoe?)...foto's zijn HEEL belangrijk voor een vriendin van me dus PLEASE HELP!

Verwijderd

Laatst probeerde ik mijn sd kaartje uit te lezen in een card reader. Opeens waren alle bestanden beschadigd. Ik vond op internet photorescue 2.1 dit programma vond alle bestanden terug, maar het is een demoversie dus het blijft bij kleine thumbnails. Heeft iemand de gecrackte versie?
Pagina: 1