Toon posts:

Blokkerige films op TFT

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb laatst een TFT aangeschaft maar als ik films erop kijk (divx/xvid) zijn die erg blokkerig vergeleken met mijn CRT monitor. Bij vrienden van mij is dit niet (met zulke mate) het geval. Kan dit aan mijn videokaart liggen? (geforce 2 MX). Wat is een betere videokaart voor tft's?
Bedankt
Bas

Verwijderd

en om welke tft gaat het :? :)

en waarom heb je een nieuw topic geopend :?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 17:51 ]

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-08 13:37

w0w

mss eens een hogere resolutie proberen?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alle resoluties al geprobeerd en laat hem nu in z'n native resolution staan, maar toch krijg ik blokjes en wat lijntjes. Ik heb een NEC LCD1701

'
sorry ben hier net nieuw, hoe had ik dit beter kunnen plaatsen?

Verwijderd

'
sorry ben hier net nieuw, hoe had ik dit beter kunnen plaatsen?
Uhm, :) een iets uitgebreidere startpost schrijven. En duidelijk vermelden wat je gedaan hebt, waar je al gezocht hebt etc. etc. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 17:56 ]

Verwijderd

Zo'n soort probleem heb ik ook. Wat er aan de hand is, is dat je de compressie erg duidelijk ziet t.o.v. een CRT. Ik heb een Samsung Syncmaster 710V, maar persoonlijk denk ik dat het aan de hardware ligt(monitor dus)

• raps
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-08 09:10
Weet je zeker dat het aan je scherm ligt? Op dezelfde compu met een CRT scherm hier geen last van?
Het kan namelijk ook liggen aan de film zelf, de codec, videokaartdrivers, mediaspeler, etc...

Heb je al drivers geinstalleerd van je monitor?

Staat je videokaart op 60Hz?

[ Voor 19% gewijzigd door raps op 21-07-2004 18:02 ]

Verwijderd

overigens heb ik dat ook met windows media player. Maar met Power Dvd 5 opgelost :) Maar dat was bij iedereen waar ik dezelde dvd keek zo. dat ligt dus aan Windows Media Player :)

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb alle drivers goed geinstalleerd, ongeveer 10 verschillende players gebruikt, codecs geuninstalled, reinstalled etc etc.
Ik hoorde iets over ffdshow. Helpt dit programma?
En trouwens hoe kan ik mijn videokaart op 60hz zetten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 18:06:
ja ik heb alle drivers goed geinstalleerd, ongeveer 10 verschillende players gebruikt, codecs geuninstalled, reinstalled etc etc.
Ik hoorde iets over ffdshow. Helpt dit programma?
En trouwens hoe kan ik mijn videokaart op 60hz zetten?
rechtsklik op je bureaublad->eigenschappen->instellingen->geavanceerd->beeldscherm ;)

Verwijderd

Topicstarter
ow okay gewoon zo...sorry ik dacht dat je het over wat anders had

weet iemand nog iets over ffdshow en film kwaliteit?

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04 12:22
Ik gebruik ffdshow en het is een soort codec (een filter eigenlijk) om divx, xvid en alles af te kunnen spelen. Ik moet zeggen dat ik de kwaliteit wel goed vind, al heb ik geen tft :P.

301SQN

Verwijderd

Ben je van een CRT monitor (monitor met beeldbuis) overgestapt op een TFT monitor? Zo ja, dan kan het heel goed kloppen dat je DIVX en eventueel ook je DVD's er minder uitzien. Een TFT scherm kan namelijk een veel beperktere hoeveelheid kleuren weergeven (24 bit, tegen 32 bit voor een CRT), waardoor kleurovergangen minder vloeiend weergegeven worden. Dit kan ertoe leiden dat je beeld er blokkeriger uitziet.

Wat ook meespeelt is dat veel TFT's de beelden scherper weergeven dan CRT's. Je ziet dan op de TFT de blokjes, die je op je CRT niet zag.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 18:25 ]

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 18:24:Een TFT scherm kan namelijk een veel beperktere hoeveelheid kleuren weergeven (24 bit, tegen 32 bit voor een CRT), waardoor kleurovergangen minder vloeiend weergegeven worden. Dit kan ertoe leiden dat je beeld er blokkeriger uitziet.
32-bits kleur instelling van je desktop is drie keer 8-bits per kleur (rood, groen en blauw), dus 24-bits totaal voor de kleuren en dan 8-bits voor bijvoorbeeld een alpha channel. Een PC kan niet meer dan 24-bits aan kleuren naar de monitor sturen.

Volgens mij bedoel jij te zeggen dat er TFT's zijn die niet volledig 24-bits kleur kunnen weergeven, maar per kleur 6-bits ipv 8, dus 18-bits kleuren. Om dat te compenseren maken ze gebruik van een dithering-techniek. In effect betekent dit dat je bij TFT schermen kleurovergangen kan zien, terwijl dat bij CRT's vloeiende overgangen zijn.

Of dit de 'blokkerigheid' verklaard van de originele poster weet ik niet.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
TFT en divx/xvid/

Ga ajb verder in je eerdere topic :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.