Toon posts:

Waarom doet mn DVD kopie het niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen die meer verstand hebben van het kopieren (voor eigen gebruik uiteraard) van DVD's

Vandaag ben ik bezig geweest mijn eerste DVD te kopieren volgens de handleiding die te vinden is op: http://www.sectie.be/ (onder DVD->DVD... en dan DVD kopiëren). De orginele DVD die ik wilde kopieren is de DVD SWAT.

Eigenlijk wil ik alleen de film op een andere DVD zetten en die menu's en extra's kunnen me eigenlijk gestolen worden. Nu gaat alles perfect, na gebruik van DVD shrink kan ik de film ook op mn pc bekijken, maar het probleem is dat de ondertiteling mixed up is. Bij de film krijg ik ondertiteling van de extra's enzo.

Stop ik de DVD-RW in mn Home Cinema Set dan krijg ik alleen lege chapters. Heel raar aangezien mn HCS wel DVD-RW's ondersteund.

Mijn HCS is een Medion MD 40205 die eigenlijk alles vreet wat je er in stopt.
Heeft iemand misschien tips hoe ik beter een kopie kan maken? Waarschijnlijk brand ik die DVD verkeerd, want alles wat ik naar mn comp heb geript speelt wel.

O ja, ik gebruik Nero 6 OEM versie.

HELP ME !!!!!! :'(

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
heb je hem gebrand als video DVD ? (alle dvd files van dvd shrink in je VIDEO_TS map stoppe, en de AUDIO_TS leeg laten)

Verwijderd

Misschien heb je hier meer geluk:

[rml]DVD's backuppen; de beste manier [ Deel 2][/rml]

Verwijderd

Waarschijnlijk verkeerde keuzes gemaakt in het programma. Wanneer de menu's uitschakeld en vergeet om ondertitels en geluid correct te selecteren pleurt het programma alles achter elkaar, er is namelijk geen menu meer om e.e.a. correct in te stellen.

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
Je kan deze manier eens proberen.
Wat dan het makkelijkst is, is de video uit je (mislukte) DVDShrink image te halen en het geluid en de subs uit de orgineel. Dan kan je Step 2 overslaan en is je DVD toch klein genoeg.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu wel een bruikbare copy door de gehele DVD te comprimeren. Het kwaliteitsverlies is bij mij niet zichtbaar (terwijl de hoofdfilm toch rond de 65% gecomprimeerd is!!). Heb in Nero ook wat dingen anders ingesteld (zoals iets van 'jolliet' ofzo uitgezet...)

Als ik alleen de hoofdfilm op een DVD wil, zonder extra's, krijg ik dus idd geen menu. Verschilt het per film wat de naam van dat menu is?? of is er een vaste naam?

Op het forum hoe je het beste kan branden zie ik door de bomen het bos eigenlijk niet meer met die wir war aan programma's en instellingen enzo.
Blijf lekker Shrink gebruiken maar wil wel graag van iemand weten hoe ik een bruikbare hoofdfilm kopieer met de juiste subtitles (want er staan zoveel Dutch subs op t orgineel)

BEDANKT !

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 14:41:
Als ik alleen de hoofdfilm op een DVD wil, zonder extra's, krijg ik dus idd geen menu. Verschilt het per film wat de naam van dat menu is?? of is er een vaste naam?
Verschilt per DVD...
... wil wel graag van iemand weten hoe ik een bruikbare hoofdfilm kopieer met de juiste subtitles (want er staan zoveel Dutch subs op t orgineel)
Dat kan je heel makkelijk controleren door met PowerDVD/WinDVD te kijken welke ondertitel de goede is. In DVDShrink heeft-ie (als het goed is) zelfde nummer.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Pagina: 1